jęczmień na oku

Sposoby na jęczmień na oku

Opuchnięte i bolące oko. Chce się je wciskać, drapać, pocierać a najlepiej stracić je na parę dni. Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu przechodził tę katorgę, jaką jest jęczmień na oku. W dodatku wygląda to paskudnie nieestetycznie. Jest to zbierająca się ropa, infekcja bakteryjna. Jak pozbyć się tego fanta? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.
1
Metale (złoto, srebro) działają bakteriobójczo. Pocieranie jęczmienia obrączką to wcale nie fanaberia naszych babć! To faktycznie działa. Jednak najpierw trzeba dokładnie ją wyczyścić (najlepiej spirytusem), a następnie nagrzać. Możesz zwyczajnie zamoczyć metal w gorącej wodzie, co sprawi,że jęczmień szybciej dojrzeje i pęknie.
2
Podobnie sprawa ma się z wszelkimi okładami. Jednym z najpopularniejszych sposobów domowych jest okład z czarnej herbaty, bądź rumianku. Oba działają rozgrzewająco i bakteriobójczo. To prosta sprawa. Wystarczy torebkę herbaty po zaparzeniu wyjąć, ostudzić, by była lekko ciepła i przyłożyć na oko. Poleż z tym okładem przez 15-20 minut. Może to być również zwykła chusteczka lub wacik nasączony ciepłą wodą, lub ugotowane jajko.
3
Okład może być również zwykłą chusteczką lub wacikiem nasączonym ciepłą wodą lub ugotowane jajko. Chodzi o samo ciepło, które ma przyspieszyć dojrzewanie jęczmienia.
4
Spróbuj okładu z zielonej herbaty. Przyłóż na całą noc, zabandażuj tak, by się trzymał, ale niezbyt mocno. Zainfekowane oko musi oddychać.
5
Pij dwa razy dziennie napar z mniszka lekarskiego, który usuwa w naturalny sposób od wewnątrz organizmu ropienie i stany zapalne.
?

Wskazówki
* Bądź cierpliwy!
* Nigdy nie próbuj wyciskać jęczmienia. To bardzo delikatna sprawa. On po prostu musi dojrzeć, a ropa wypłynąć. Nie ma na to sposobu, istnieje tylko możliwość przyspieszenia całego procesu.
* Jeśli jęczmień będzie nawracał lub zrobi się większy stan zapalny - idź szybko do okulisty!

Powiązane porady

domowy płyn do przemywania oczu
jak leczyć jęczmień na oku?
jęczmień na oku

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

hawqa
14.01.2016
tylko m nitka na palcu skuteczna.....
topielica
11.11.2014
Sprawdzony sposób z tą obrączką czy złotym pierścionkiem -w zasadzie od dziecka jak tylko miałam jęczmień pocierałam i działało.