Piszące dziecko

Jak nauczyć dziecko pisania opowiadań?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Najprostszym sposobem nauczenia dziecka pisania ciekawego opowiadania, jest wcześniejsze wytłumaczenie jak je opowiedzieć. Opowiadanie historii jest umiejętnością która może być bardzo przydatna w pisaniu opowiadań.
1
Usadź swoje dziecko wygodnie i poproś je, aby zagrało z Tobą w grę. Powiedz mu, że zaczniesz wymyślać pewną historię i chcesz, aby samo wymyślało niektóre szczegóły. W pewnym momencie podłapie grę i zacznie iść w dobrym kierunku. Jeśli dziecko jest zbyt młode to jego historie mogą nie mieć sensu. Ale to nic nie szkodzi. Kluczem do powodzenia jest zachęcenie dziecka do nauki.
2
Kiedy Twoje dziecko potrafi już opowiadać historie, posadź je z kartką papieru i ołówkiem, i powiedz, że chcesz, aby przelało tą historię na papier. Niech napisze to opowiadanie własnymi słowami. Działa to zarówno na umiejętność zapamiętywania, jak i zdolność do opowiedzenia historii w efektywny sposób.
Aby pomóc dziecku zorganizować swoje myśli i pisać historię prawidłowo, stwórz kilka pytań na jej temat. Za pomocą tych pytań można będzie zbudować zarys historii i umiejscowić w niej postacie. Wstęp, rozwinięcie i zakończenie są bardzo ważne w pisaniu opowiadań. Informacja ta da Twojemu dziecku dobry start w kierunku nauki pisania dobrych opowiadań.
3
Kiedy udzieliłeś już odpowiedzi na pytania i zbudowałeś format historii, możesz wraz ze swoim dzieckiem przelać ją na papier. Zapytaj dziecko które zdania powinny się gdzie znajdować. Wyjaśnij postęp historii w czasie i dlaczego jest tak ważny dla czytelnika.
4
Jeśli będziesz regularnie wykonywać te ćwiczenia z dzieckiem, zauważysz, że poziom jego umiejętności szybko wzrośnie. Istotne jest, aby dziecko ćwiczyło pisanie regularnie i aby nie hamować u niego procesu twórczego. To co często nie ma sensu dla Ciebie to ma go dużo dla Twojego dziecka. Dzięki takim ćwiczeniom dziecko stanie się lepsze w wyrażaniu swoich pomysłów i w pisaniu opowiadań. Przekaż dziecku tylko podstawowe informacje, a naturalny talent sam zacznie się ujawniać. Dzieci są niesamowicie zdolne jeśli chodzi naukę. Ty tylko zwyczajnie musisz zasiać ziarenko poprzez poświęcenie swojego czasu i odrobiny wysiłku. Z pisaniem nie jest inaczej. Jeśli pokażesz dziecku, że jest to przyjemne i zabawne to szybko zacznie to robić.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Utalentowane dziecko
Dziecko w szkole
Przybory szkolne

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane