Żeberka

Jak zrobić żeberka w piekarniku?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Poniżej przedstawiam przepis na żeberka z piekarnika, jednak jeśli chcesz, to możesz je również położyć na grilla - efekt końcowy będzie tak samo smaczny. Przepis jest dla ośmiu osób, zatem jeśli nie potrzebujesz tyle porcji to zmniejsz ilość każdego ze składników o połowę.
P

* 4 kg żeberek wieprzowych,
* 4 ząbki czosnku, pokrojone,
* 1 łyżka cukru białego,
* 1 łyżka słodkiej papryki w proszku,
* 2 łyżeczki soli,
* 2 łyżeczki czarnego pieprzu,
* 2 łyżeczki chili w proszku,
* 2 łyżeczki mielonego kminku,
* 1 / 2 szklanki brązowego cukru,
* 1 / 2 szklanki octu jabłkowego,
* 1 / 2 szklanki keczupu,
* 1 / 4 szklanki sosu chili,
* 1 / 4 szklanki sosu Worcestershire (do kupienia tutaj),
* 1 łyżka soku z cytryny,
* 2 łyżki cebuli, posiekanej
* 1 / 2 łyżeczki musztardy,
* 1 ząbek zmiażdżony czosnek,

1
Rozgrzej piekarnik do 150 stopni C. Żeberka ułóż w płytkiej brytfannie. Pokrojony w plasterka czosnek połóż na żeberkach, przykryj pokrywką i piecz przez 2,5 godziny. Następnie lekko je ostudź.
2
W małej misce wymieszaj biały cukier, paprykę, sól, pieprz, chili w proszku i zmielony kminek. Przyprawami nasmaruj ostudzone żeberka, całość przykryj i pozostaw na całą noc w lodówce.
3
W małym rondelku, wymieszaj brązowy cukier, ocet, ketchup, sos chili, sos Worcestershire, sok z cytryny, cebulę, musztardę i 1 ząbek czosnku. Gotuj na średnim ogniu , bez przykrycia przez 1 godzinę. Zarezerwuj niewielką ilość sosu do polewania żeberek, reszta będzie służyć jako dip.
4
Rozgrzej patelnię lub grill i umieść na nim zamarynowane żeberka. Smaż / Grilluj je pod przykryciem przez 12 minut polewając je od czasu do czasu przygotowanym sosem, aż będą ładnie rumiane i szkliste. Żeberka podawaj z pozostałością sosu.
Smacznego!

Powiązane porady

kiełbasa
Przepis na bigos
Czebureki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane