Naleśniki

Jak zrobić naleśniki na krokiety?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Naleśniki mogą być podawane z różnymi składnikami, takimi jak owoce, śmietana, dżem, miód czy nawet cukier. Możesz je również nadziewać bardziej złożonymi farszami takimi jak sos grzybowo serowy, farszem z mięsa i ryżu, farszem z jajek i wiosennej cebulki czy farszem na krokiety. Najpierw jednak musisz przygotować cienkie naleśniki, a to wymaga już pewnych umiejętności i treningu. Przeczytaj poniższy artykuł i przygotuj naleśniki kok po kroku.
P

* Około 1 litr mleka,
* 4 łyżki stołowe cukru,
* 1-2 jajka,
* 3-4 szklanki mąki pszennej,
* 0,5 łyżki stołowej sody oczyszczonej,
* Sól,
* Olej,
* Masło,

1
Składniki na naleśniki
Przygotuj składniki.
2
Jajka z cukrem i solą
W dużej misce wymieszaj jajka z cukrem i solą, do momentu, aż cukier całkowicie się rozpuści.
3
Dodaj mąkę i sodę
Dodaj 1 szklankę mąki i 0.5 łyżki sody i dokładnie wymieszaj.
4
Dodaj oleju
Następnie dodaj 1 łyżkę stołową oleju i jedną szklankę mleka i wymieszaj. Do masy dodaj resztę przygotowanej mąki i mieszaj masę do momentu, aż będzie gęsta i gładka. Następnie dodaj resztę mleka. Odstaw ciasto na 10- 15 minut.
5
Smażenie naleśników
Na patelni na średnim ogniu rozgrzej odrobinę oleju. Następna czynność wymaga odrobiny wprawy. Jedną dłonią złap za uchwyt patelni, na chochelkę nabierz ciasto naleśnikowe i wylej je na patelnię z góry do boku.
6
Smażenie naleśników 2
Obracaj patelnią okrężnymi ruchami, aż cisto poryje całą patelnię. Możesz dodać trochę ciasta, jeśli nalałaś go za mało i nie pokryło całej patelni.
7
Smażenie naleśników 3
Połóż patelnię z powrotem na palniku i smaż naleśnika do momentu, aż ciasto usmaży się po bokach i nie będzie już płynne.
8
Obracanie naleśników
Teraz musisz przewrócić naleśnik na drugą stronę. Oddziel boki naleśnika od patelni (możesz użyć noża lub szpatułki) i podnieś za pomocą ręki albo szpatułki i przekręć na drugą stronę.
9
Smażenie naleśnika
Usmaż naleśnik z drugiej strony.
10
Naleśniki na talerzu
Gotowy naleśnik przełóż na duży, płaski talerz i posmaruj go masłem. Powtórz czynność z resztą ciasta naleśnikowego.
11
Gotowe naleśniki
Naleśniki są już gotowe, podawaj je na ciepło na śniadanie, przystawkę czy na deser z różnymi nadzieniami, takimi jak śmietana, miód, dżemy owocowe. Naleśniki możesz również nadziewać serem czy farszem mięsnym.
Smacznego!
?

Wskazówki
* Gęstość ciasta naleśnikowego możesz zmienić poprzez dodanie mąki, a jeśli chcesz, aby ciasto było rzadsze dodaj więcej mleka.
* Jeśli naleśnik rozerwie się podczas przewracania na druga stronę dodaj do ciasta naleśnikowego jedno jajko albo więcej mąki.
* Do smażenia naleśników najlepiej używać patelni teflonowej, jeśli jednak nie masz takiej w swojej kuchni każda da sobie radę, jednak najlepiej używać takiej patelni która ma niskie boki ponieważ łatwiej wtedy jest przekręcać naleśniki na drugą stronę.

Powiązane porady

Naleśniki serowe
racuchy jabłkowe

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane