Paprykę faszerowaną mięsem mielonym z ryżem

Jak zrobić paprykę faszerowaną mięsem mielonym z ryżem?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Faszerowane papryki stanowią idealną propozycje na obiad. Są bardzo proste w przygotowaniu i nie wymagają dużego wysiłku. Ich jedyną wadą jest to, że znikną z talerza równie szybko co się pojawią. Znakomita kompozycja przypraw i dobrej jakości mięso są kluczem do sukcesu tej potrawy. Smakują wyśmienicie i bez wątpienia zaskoczą aromatem nie tylko was, ale również waszych bliskich. Poniżej znajdziecie przepis na przepyszne, nadziewane mięsem papryki.
P

* Około 1 kg mielonego mięsa wołowego,
* 7 papryk (najlepiej różnych kolorów),
* 1 szklanka ryżu,
* 1 duża cebula,
* Około 20 dkg śmietany,
* Pęczek świeżego koperku,
* Sól i pieprz,

1
Gotowanie ryżu
Do małego garnka wlej wody, dodaj sól i zagotuj. Dodaj ryż i mieszaj do momentu, aż woda się znowu zagotuje. Ryż gotuj na średnim ogniu przez 10 minut. Ryż przecedź przez durszlak i przelej zimną wodą. Ryż pozostaw do wystygnięcia do temperatury pokojowej.
2
Papryka
W międzyczasie, kiedy ryż ostygnie, przygotuj papryki: odetnij czubki każdej papryki, usuń z nich nasiona i umyj je w zimnej wodzie.
3
Farsz do papryki
Do mięsa wołowego dodaj ostygnięty ryż, dodaj sól, pieprz i wszystko dokładnie wymieszaj.
4
Papryka faszerowana ryżem z mięsem
Papryki nafaszeruj przygotowanym farszem.
5
Papryki w garnku
Weź duży garnek i umieść w nim wszystkie papryki na stojąco. Papryki przykryj wcześniej odkrojonymi „pokrywkami”, następnie do garnka wlej jedną szklankę wody.
6
Cebula
Teraz przygotujemy sos. Na patelnię wlej olej i rozgrzej na średnim ogniu. Cebule obierz i pokrój w półksiężyce, wrzuć je na rozgrzany olej i smaż przez 10-15 minut, aż nabiorą złocistego koloru (nie zapomnij o mieszaniu).
7
Cebula z koperkiem
Do smażonej cebuli dodaj posiekany koperek i dopraw wszystko solą.
8
Cebula z koperkiem i śmietaną
Do wszystkich składników dodaj całą śmietanę, zamieszaj, zmniejsz ogień tak, aby sos się nie gotował.
9
Duszona cebula z koperkiem i śmietaną
Duś wszystko przez 5 minut, sos mieszaj od czasu do czasu.
10
Papryki faszerowane z duszoną cebula z koperkiem i śmietaną
Tak przygotowany sos cebulowy wylej na wierzch papryk. Przykryj wszystko pokrywką i połóż na małym ogniu.
11
Papryka faszerowana
Po 40-45 minutach duszenia, nadziewane papryki są już gotowe.
Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane