Wiązanie krawata

Sposoby wiązania krawata

Krawat na przestrzeni lat przechodził metamorfozę; zmieniały się kształty, kolory i wzory. Współcześnie dla większości mężczyzn jest nieodzownym elementem garderoby (czasem nawet wymaganym w pracy). Odpowiednio dobrany krawat w połączeniu z jego indywidualną cechą gatunkową może dodać elegancji i być oznaką dobrego stylu. Pozostaje tylko kwestia jak należy zawiązać krawat? Poniżej przedstawiamy kilka sposobów.
1
Węzeł prosty – nieskomplikowany i uniwersalny sposób wiązania krawata. Asymetryczny węzeł jest doskonały dla osób początkujących. Prosty wydłużony kształt krawata, powstały po zawiązaniu, wyszczupla optycznie szyję. Na początku powinniśmy szeroki koniec krawata przełożyć na prawą stronę. Następnie przekładamy go dalej w lewą stronę pod spodem węższego końca. Potem szeroki koniec przekładamy w prawą stronę nad węższym końcem (oplatamy węższą część). Kolejno należy szeroki koniec przełożyć od dołu do góry przez powstałą pętlę. Później bierzemy szeroki koniec krawata i przeciągamy przez mniejszą pętle w dół. Wzięty wcześniej koniec pociągamy w dół. Na koniec powinniśmy przytrzymać delikatnie węższy koniec i uformować odpowiednio węzeł.
2
Węzeł klasyczny
Węzeł klasyczny (półwindsorski) – bardziej skomplikowany sposób wiązania krawatu. Ma kształt symetrycznego trójkąta. Nie zaczynajmy uczyć się wiązać krawat od półwindsorskiego węzła. Na początku szeroki koniec krawata powinien zwisać o wiele niżej od węższego. Najpierw bierzemy szerszą część i przekładamy z lewej strony na prawą nad węższym końcem. Następnie szeroki koniec prowadzimy w stronę naszego ciała i przeciągamy przez pętlę do przodu na prawo. Potem ponownie bierzemy szeroki koniec i przekładamy pod połową węzła z prawej strony na lewą, gdzie go przytrzymujemy. Później szeroki koniec powinniśmy przełożyć wokół węzła do przodu na prawą stronę. Kolejno przekładamy do od dołu do góry przez pętlę. Szerszą część krawata następnie przeciągamy przez pętlę w dół. Podobnie jak w przypadku powyżej, przytrzymujemy węższą część i formujemy węzeł, by wglądał schludnie.
3
Węzeł windsorski
Węzeł windsorski – nazwa pochodzi od księcia Windsoru, który go wymyślił. Szczególnie polecany jest szczupłym osobom, ponieważ optycznie lekko pogrubia szyję. Ma również kształt trójkąta. Najpierw szeroki koniec krawata przekładamy z lewej w prawą stronę nad węższym końcem. Kolejno szerszą część krawata prowadzimy w stronę naszego ciała i przeciągamy przez pętlę do przodu na prawo. Potem ponownie bierzemy szeroki koniec i przekładamy pod połową węzła z prawej strony na lewą. Następnie szeroki koniec prowadzimy do góry i przekładamy do przodu przez pętlę, potem pociągnąć w lewo w dół. Szeroki koniec przekładamy z lewej strony na prawą. Kolejno przekładamy od dołu do góry przez pętlę, następnie ciągniemy koniec ku dołowi. Na koniec przytrzymujmy wąski koniec krawata i formujemy węzeł. Gotowe!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

klasyczna koszula i granatowy krawat
Wiązanie krawata krok po kroku Eldredge
Wiązanie krawata

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane