Nauka

Jak się skoncentrować na nauce?

EwelajnEwelajn - specjalista Tipy.pl
Koncentracja na nauce
8 z 8
Ucz się od deski do deski

Zachęcaj się i motywuj do ukończenia nauki konkretnego tematu. Ukończenie nauki paru ostatnich zagadnień jest bardzo ważną częścią wpływającą na rozwój dobrych nawyków nauki. Postanów zrobić coś co sprawi Ci przyjemność jednak dopiero wtedy, gdy nauczysz się już wszystkiego - od deski do deski. Nagrodą może być spotkanie ze znajomymi, pogawędka na GG, zdrowy batonik czy nawet cała noc na imprezie w mieście - cokolwiek sprawi Ci przyjemność.

Dobre nawyki uczenia się są czynnikiem, który oddziela bardzo dobrych uczniów od tych przeciętnych. Jest rzeczą naturalną brak chęci do nauki, zwłaszcza, jeśli pod ręką ma się kilka gier komputerowych, komunikator internetowy, przyjaciół do poplotkowania oraz TV. Należy pamiętać jednak, że te wszystkie rzeczy nie znikną w przeciągu paru godzin, więc najpierw najlepiej wziąć książkę do ręki i nauczyć się wymaganych tematów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

Rivnin
16.11.2017
Artykuł słaby, musiałbym chyba przenieść się do pustostanu... chociaż nie... tam też znalazłbym coś co mnie rozproszy... :-/
MarekS
06.02.2017
Ja podczas nauki na studiach, najbardziej opzytywnie zaskoczyłem się przy korzystaniu z rozwiązań niekonwencjonalnych, między innymi medytacji, hipnozy czy afirmacji do nauki. Sprawdziły się super.
Krycha
11.07.2016
Studiuję prawo i po przeprowadzce do nowego mieszkania miałam duży problem ze skupieniem na nauce. Myśli same odpływaly nie wiedzieć czemu. Okazało się, że budynek jest na jakichś żyłach wodnych. Nie bardzo wierzyłam w takie rzeczy, ale kupiłam odpromiennik do żył bio info od Creatosa i pomogło. Może to też jest jakaś rada na problemy z koncentracją?
Johny
22.05.2015
Mam podobną sytuację tak jak poniżej ktoś napisał komentarz z dnia 8.01.2015. Mój nauczyciel z zawodowych jest wredny. Robi takie sprawdziany że nikt z nich niema 3. a niemowiac juz o wyzszych ocenach. sa tylko nieliczne 2. tak dwie trzy osoby na 12 ludzi ma 2 średnio. reszta 1. sprawdziany takie żę nie masz prawa sie wyrobic w 45 minut. minimum 8 stron pisania. Co z tego że sie człowiek uczy kuje całymi dniami nawet inne przedmioty czesciowo olewa byleby z tych zawodowych jako wyjsc dobrze. U nas jest takie powiedzenie. Czy sie uczysz czy sie nieuczysz i tak bedziesz miał to 2. nie ma roznicy praktycznie czy ktos napisze wlasnymi słowami czy ktos da gotowca z zeszytu. sam tak zrobiłem ze napisałem w miare wlasnymi slowami ale ja i tak wszystko kuje z zeszytu. dostałęm 0 pkt za pytanie. potem napisałem gotowca. też zero pkt. mimo ze tak samo było w zeszycie.
za rok mam mature i powiem wam jedno bo owszem sa tez ludzie ktorzy totalnie to olewaja itp. ale nielubie jak ktos sie wypowiada a nie wie jak jest. typu ze młodzież sie nieuczy. ja całe dnie poswiecam na nauke i co ja z tego mam. nic z tego niemam. mam ludzi w klasie którzy sie naprawde starają uczą sie i tez nic z tego niemaja. wiec po co taka nauka. to tylko zniecheca ludzi do chodzenia do szkoly.
a w jaki sposob sie do nas odzywa to nawet nie bede komentował. Mowi cos jakas nowa rzecz i sie wydziera jak my tego mozemy niewiedziec. W domu potem nerwow niemoge opanowac
Tak to jest z tymi pozal sie boze magistrami dyrektorami. huj... warci. Mysla ze jak kase maja to sa nie wiem jakimis panami.
A jeszcze jedna kwestia. to że sie nieucze jestem len itp to to to ja codziennie slysze w domu. Tylko nikomu sie nei chce blizej przyjżec co sie w szkole dzieje.
Nauczycieli dyrektorow magistrow i hu.. wie kogo jeszcze wyslac do prawdziwej roboty na 8-12 godzin za 1500 miesiecznie. skurw... nieroby
glld
20.03.2015
nie musicie uczyc się w zamkniętym pokoju możecie ogladac teleiwzje i trzymać ksaiazke na konach najważniejsze żeby zraaz po przyjściu do domu otworzyć książki i zeszyty trzeba się uczyc kilka godzin dziennie trzeba być wytrwalym
pff
08.01.2015
Kończy się na tym, że szkoła gdzieś ma waszą naukę i poświęcenie niezliczonej ilości czasu na cholerne wkuwanie wszystkiego na blachę i jeżeli nie trafisz na fajnego nauczyciela, to jesteś w dupie.Ja w liceum potrafiłem wyrecytować książkę z Przedsiębiorczości, strona po stronie, wyjaśnić każde pojęcie, podać przykład i wiadomości z innych źródeł, a wiecie jakie miałem oceny z tego przedmiotu? Już wam mówię, na semestr kolejno: 3,3,3 i na koniec kolejno: 3,2,2.Najeżdżamy na młodzież, że nic się nie uczy, że szkoły nie lubi, że nic w życiu nie osiągnie, bo to lenie skończone, a nie zauważamy, że to nie uczniowie są tutaj problemem, tylko beznadziejni, niewykwalifikowani, samozwańczy pożal się boże magistry.Wiesz za mało? Lufa! Trochę wiesz, trochę nie wiesz? Czwóra na zachęte, masz szanse na 5 jak się postarasz! Wiesz wszystko? Jak tak możesz?! Dwa i siedź na dupie.Mniej więcej tak to wyglądało, znów jako przykład podałem mój ulubiony przedmiot sprzed kilku lat w liceum :) Normalne? To już zostawiam wam do oceny, ale tak właśnie wygląda dzisiejsza edukacja w szkole.
pati_99fox
14.04.2013
Bardzo przydatne
ava
28.12.2012
Sprawdzam wlasnie te rady
trq
16.08.2012
@dor
Mówisz w takim razie chyba o sobie, bo człowiek, który nie potrafi pisać w swoim ojczystym języku, w moim mniemaniu nie jest specjalnie inteligentny. Ponadto sposób formułowania przez ciebie zdań jest żałosny. Popatrz w lustro, zanim komukolwiek zaczniesz przyganiać.
@Ksywa, whatever
Nie wiem, skąd masz te dane i przede wszystkim, co rozumiesz przez "najwyższy poziom", ale ja bym się sprzeczał. Poza tym najwyższy na tle innych krajów, nie oznacza zadowalający.
Amen.
Lama
04.01.2011
Dzięki porady wydają siębyć sęsowne możeposkutkować. Pozdro.