zmarszczki mimiczne

Jak walczyć ze zmarszczkami mimicznymi?
UrodaUroda - specjalista Tipy.pl

Kurczenie mięśni twarzy w zależności od nastroju - wyra­żające takie uczucia jak: radość, smutek, zdziwienie, gniew ­nazywamy mimiką. Powtarzanie pewnych grymasów z cza­sem przechodzić może w nawyk i przyczynia się do powsta­wania trwałych zmarszczek mimicznych. Mogą one występo­wać niezależnie od wieku, nawet u młodych osób, w miarę zmniejszania się elastyczności skóry. Nie zawsze są pożąda­ne i nie każdemu dodają uroku. Jak z nimi walczyć, przeczytaj poniżej.
1
Szczególnie podatne na tworzenie się zmarszczek mi­micznych jest czoło. Poziome i pionowe zmarszczki sięgają­ce czasem nasady nosa są wynikiem nawykowego marsz­czenia się przy zastanawianiu się lub wyrażaniu zdziwienia. Aby uniknąć tych zmarszczek masuj czoło okrężnymi ruchami, zaczynając od nasady nosa przesuwaj się w kierunku skroni.
2
"Kurze łapki" rozchodzące się promieniście od zewnętrz­nego kąta oka, powstają na skutek częstego mrużenia oczu, wytężania wzroku. Są one też oznaką wesołości (fałdy śmie­chu). Aby ich uniknąć musimy już w bardzo młody wieku stosować krem pod oczy najlepiej z witaminą E, która jest witaminą młodości i doskonale ujędrnia skórę w okolicy oczu.
3
Zmarszczki wokół ust mogą powstawać nad brzegiem wargi dolnej lub górnej jako skutek ściągania ust lub od, kąci­ków kiedy często zwijamy usta lub wyciągamy w tak zwany ryjek. Najlepszy na te zmarszczki jest krem zawierający kolagen. Możemy też ćwiczyć mięśnie tej okolicy twarzy, szeroko otwieramy usta i mocno je ściskamy zamykając, wtedy skóra jest elastyczna a zmarszczki wolniej powstają.
4
Poziome załamania na szyi - w pewnym stopniu związane są z budową szyi; duży wpływ na ich pogłębianie się mają ciągłe ruchy głowy i złe ułożenie szyi w czasie snu (zbyt wysoka poduszka). Najlepiej spać na niewielkim Jaśku lub wałku żeby szyja była cały czas napięta. Dobre jest też ćwiczenie szyi, przez napinanie twarzy.
5
Powstawanie i pogłębianie się zmarszczek mimicznych można powstrzymać przez przestudiowanie w lustrze naszej mimiki i powstrzymywanie się od pewnych odruchów, takich jak mrużenie oczu, marszczenie czoła, ścią­ganie kącików ust. Nie popadajmy jednak w przesadę, bo "martwa" twarz stanie się sztuczna. Pamiętajmy, że uśmiech to ozdoba każdego.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Pola
09.01.2019
Moim zdaniem najlepszym sposobem jest profilaktyka i kupienie sobie jakiegoś dobrego środka, który możliwie najbardziej wyhamuje powstawanie zmarszczek - bo jak już powstały, to raczej lipa i ich nie cofniemy :P