Malowanie mieszkania

Jak zabezpieczyć mieszkanie przed zabrudzeniem podczas malowania?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Odświeżanie mieszkania rozpoczynamy od oszacowania naszych potrzeb materiałowych. W tym celu obmierzamy powierzchnię poszczególnych pomieszczeń, decydując przy tym o wyborze kolorów. Zaopatrujemy się w odzież ochronną (przynajmniej rękawiczki) i sprzęty malarskie: pędzel, wałek (dostosowany długością włosa do rodzaju farby) lub poduszkę malarską. Potrzebować też będziemy prostokątnego wiadra z odsączarką, czyli plastikową siatką, na której będziemy odsączać wałek z nadmiaru farby. W przypadku użycia poduszki - pojemnika z odsączarką w kształcie walca.
P

* Płachty malarskie,
* Papierowa taśma samoprzylepna,
* Folia,
* Małe pędzle,
* Wałek do malowania ścian z osączarką-kuwetą.

1
Foliowymi płachtami malarskimi za­bezpieczamy podłogę i meble, których nie uda się usunąć z pomieszczenia. Przy­klejamy je do chronionych powierzchni taśmą samoprzylepną. Przed pobrudze­niem farbą stolarki okiennej i drzwio­wej, (gdy malować będziemy ścianę w miejscach, gdzie styka się z drewnem) ustrzegą nas papierowe taśmy samo­przylepne.
2
Odkręcamy wszystkie wyłączniki i gniazdka, wysuwamy je nieco z puszek i zabezpieczamy przed zabrudzeniem, np. oklejając folią. Podobnie postępu­jemy z wiszącą lampą, żyrandolem.
3
Malowanie zaczynamy od pokoju, ponieważ łazienka i przedpokój będą się brudziły do końca remontu), zabez­pieczamy podłogę przed zniszczeniem.
4
Aby oczyścić ścianę ze starej farby, nie trzeba jej zeskrobywać, wystarczy zaszpachlować pęknięcia i wygładzić.
5
Małym pędzlem malujemy krawędzie sufitu (miejsca, w których łączy się ze ścianami) oraz miejsca wokół lampy, żyrandola.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane