dziecko przed telewizorem

Jak odciągnąć dziecko od telewizora?

Twoja pociecha wciąż przesiaduje godzinami przed ekranem telewizora. Specjalnie wstaje wcześnie rano, lub zaraz po powrocie ze szkoły sięga po pilota i po kolei przemierza kanały telewizyjne w poszukiwaniu coraz to nowych programów, czy tez kreskówek? Jeśli martwi Cie ten widok, a jednocześnie nie wiesz jak odciągnąć swoje dziecko od ekranu telewizora i zarazić pociechę jakimś hobby lub pasją, oto kilka porad dla młodych rodziców.
1
Pierwszym i jednym z ważniejszych kroków jest baczna obserwacja działań Twojego dziecka. W tym celu stwórz specjalny zeszyt i zapisuj w nim jakie programy, jak często, w jakich godzinach ogląda Twoje dziecko.
2
Bardzo ważne jest obserwowanie reakcji dziecka na obejrzane programy i bajki. Jeżeli przepełnione są przemocą lub różnego rodzaju agresją, czy też seksualnością to znak ostrzegawczy dla spostrzegawczych rodziców, że należy uchronić swoje dziecko przed negatywnymi skutkami oddziaływania takowych programów.
3
W tym celu, po dokładnym przejrzeniu i przedyskutowaniu listy oglądanych przez Twoje dziecko programów, możesz wspólnie z nim ustalić grafik telewizyjnymi. Zawrzesz w nim ulubione programy pociechy, na które zgadzasz się, by je oglądał. Może to byś popołudniowa bajka oraz wieczorynka, czy też ulubiony teleturniej. Bardzo ważne zapisanie jest dokładnego czasu (ilości godzin) jakie Twoje dziecko może przeznaczyć na oglądanie telewizji.
4
Bardzo często zdarza się, że dzieci szukają pocieszenia w programach telewizyjnych ponieważ najzwyczajniej się nudzą. Wynika to faktu, iż rodzice poświęcają dziecku zbyt mało czasu i uwagi. Zatem staraj się jak najwięcej czasu spędzać ze swoją pociechą. Wybierajcie się całą rodziną na spacery do lasu, gdzie być może zarazisz dziecko pasją do roślin i botaniki. Idzie do zoo, gdzie dziecko będzie rozwijało również swoją wiedzę na temat krain geograficznych i królestwa zwierząt. Możesz też zaproponować wyjście do planetarium. Bez wątpienia seans w planetarium będzie niesamowitym przeżyciem dla malucha. Możesz tez wybrać się z nim do kina na premierę nowego filmu animowanego lub bajki, czy też na spacer do parku, gdzie będziecie karmić kaczki. Istnieje bardzo wiele pomysłów na wspólne spędzenie czasu, wystarczy jedynie kreatywność i chęci rodziców.
5
Równie istotnym elementem jest rozbudzenie w dziecku jakiś pasji nie związanych na przykład z siedzeniem w domu. Możesz zapisać swoje dziecko do klubu sportowego, na zajęcia plastyczne, czy też do szkoły muzycznej. Ważne jest by dziecko miało inne zajęcia, hobby i pasje, które będą je pochłaniać w dużej mierze. Dzięki temu nie tylko wreszcie odciągniesz dziecko od komputera, lecz pomożesz mu rozwijać nowe umiejętności, które mogą się okazać niezwykle przydatne w jego dorosłym życiu.

Powiązane porady

rozmowa z dzieckiem
agresywne dziecko
Kobieta mówi do dziecka

Komentarze (0)

* Pola wymagane