tęczowa flaga - symbol homoseksualizmu

Jak zmienić orientację seksualną?

Postanowiłam napisać artykuł na ten temat po przeczytaniu na jednym z forów internetowych posta dziewczyny, która stwierdziła, że nie chce być lesbijką i zapytała czy możliwa jest zmiana orientacji seksualnej. Z danych psychiatrów i psychologów wynika, że 17 procent z nich przynajmniej raz podczas swojej praktyki lekarskiej czy terapeutycznej spotkało się z osobą, która chciała zmienić orientację seksualną. Czy jest to w ogóle możliwe? Zdania są podzielone. Przeczytajcie artykuł i zdecydujcie sami, czy nadal chcecie zmieniać orientację czy też może wybierzecie terapię, która pomoże wam zaakceptować wasze obecne preferencje seksualne.
1
Większość terapeutów i badań nad orientacją seksualną określa, że jest ona bardzo trwała, wykształcona na początkowych etapach życia płodowego. Są także koncepcje łączące uwarunkowanie genetyczne, biologiczne i społeczno-kulturowe. Niezależnie od różnic pomiędzy przedstawicielami różnych koncepcji pochodzenia orientacji seksualnej wyrażają one pogląd, że zmiana orientacji jest niemożliwa lub niemal niemożliwa.
2
Przedstawiciele środowisk homoseksualnych i wiele ośrodków psychologicznych proponuje natomiast pomoc w akceptacji orientacji seksualnej. Jeśli chcesz zmienić orientację zapytaj się siebie o przyczyny takiego dążenia. Być może twoja rodzina i bliscy nie akceptują gejów i lesbijek. Jeśli tak jest możesz spróbować udać się na terapię rodzinną. Zazwyczaj też upływ czasu zmienia poglądy najbliższych. Brak akceptacji orientacji w najbliższym środowisku jest bardzo bolesny. Na szczęście obecnie coraz więcej osób akceptuje i wspiera osoby borykające się z problemem odrzucenia.
3
Jeśli natomiast uważasz, że zmiana orientacji jest dla ciebie niezwykle istotna, ponieważ ze względów religijnych lub społecznych nie umiesz wyobrazić sobie szczęśliwego życia jako osoba homoseksualna (nie słyszałam bowiem nigdy o tym by osoba heteroseksualna chciała zmienić orientację), możesz spróbować terapii, które zmieniają nawyki, zachowania i preferencje seksualne. Ich skuteczność nie jest w pełni zbadana, choć ich zwolennicy są propagatorami tez o wielkiej efektywności wskazanych technik.
4
Jednym z najbardziej znanych ośrodków związanych z katolickim podejściem do homoseksualności jest ośrodek Odwaga proponujący terapię reparatywną, która odwołuje się do koncepcji amerykańskiego terapeuty Richarda A. Cohena (na którym ciąży kilka zarzutów dotyczących naruszenia etyki pracy terapeuty). Terapia taka za pomocą środków behawioralnych (negatywnych i pozytywnych bodźców związanych z określonymi wyobrażeniami erotycznymi) czy też za pomocą oddziaływań interpersonalnych, a także odwołań do przeszłości rodzinnej geja czy lesbijki. Terapia ta została skrytykowana przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne.
Strona 1 z 2

Komentarze (7)

* Pola wymagane

torch
02.01.2017
Skoro orientacji seksualnej nie można zmienić, to tytuł "Jak zmienić orientację seksualną" jest zupełnie bez sensu.
zniesmaczony
21.11.2016
Czy wy musicie wszędzie wpychać ludziom na siłę te swoje wierzenia religijne? Co wy macie we łbach zamiast mózgu? Galaretkę z wody święconej?
nick234
24.03.2016
Orientacja homoseksualna to jest zniewolenie duchowe. Zwykle kilka zlych duchow wplywa wtedy na czlowieka, glownie: duch homoseksualny, perwersji, opresji, smierci, konfuzji. Jesli chcesz je z siebie wyrzucic (bo nic dobrego ci na pewno nie przyniosa), to musisz sie tych duchow wyrzec, wyrzec sie homoseksualnych sklonnosci - w imie Jezusa. Czytaj Biblie, pros o napelnienie Duchem Swietym.
znaniak
11.01.2016
Mój kolega ze szkolnej ławki miał homoseksualne ciągoty. Adresatem byłem ja, ale akurat miał szczęście bo ja jestem 100% hetero. Być może, gdyby trafił na kogoś skłonnego do przygód męsko-męskich to zostałby gejem. Tymczasem, jak już napisałem trafił na mnie i gdy go przypadkiem spotkałem po ok. 15 latach to miał już trójkę dzieci.
Hifie
05.05.2015
Orientacji seksualnej nie można zmienić. Co najwyżej można zepsuć czyjąś psychikę takimi "terapiami". Lepiej zaakceptować swoją orientację niż krzywdzić samego siebie okłamując się.
#19290
30.04.2013
To pytanie polecam skierować do lekarzy i psychologów, bo tylko oni znają najsensowniejsze odpowiedzi.Polecam porozmawiać także w Poradni , która zajmuje się takimi przypadkami.
Bonawentura
26.09.2012
Ta.. przyjdzie ksiądz, rozepnie dwa guziki z sutanny i będzie nawracał...A ciekawe jak z gejami, może mają jakieś siostry milosierdzia... może pójdę do takiego ośrodka i będe udawać geja, ciekawe jak mnie bedą nawracać na pociąg do kobiet...