mycie zębów

Jak przyzwyczaić dwulatka do codziennego mycia zębów?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Każda próba umycia zębów kończy się awanturą, a dziecko zaciska szczękę kiedy próbujesz umyć mu ząbki? Twoje dziecko zapewne chce Cię uświadomić, że to jego buzia i nie podoba mu się twoja ingerencja. Szamotanie się o szczoteczkę do zębów jest jedną z potyczek dziecka o niezależność. Jedynym rozwiązaniem w takich sytuacjach będzie kompromis.
1
Poszukaj sprzymierzeńców. Czasem ktoś z zewnątrz ma większy wpływ na dziecko niż mama i tata. Zwróć się więc do pediatry lub dentysty z prośbą o wyjaśnienie dziecku jak ważne jest mycie jest zębów. Wówczas przy każdej próbie mycia ząbków przywołuj słowa lekarza, który mówił że należy myć ząbki aby były zdrowe.
2
Wybierz się z brzdącem na zakupy i pozwól mu wybrać 2-3 szczoteczki z asortymentu dla dzieci. Następnie codziennie rano i wieczorem pozwól mu wybrać którą szczoteczką umyje ząbki. Odwrócisz w ten sposób jego uwagę od samej czynności ich mycia a dziecko będzie czuło się niezależne i dumne, że mogło samodzielnie dokonać wyboru.
3
Pozwól dziecku samodzielnie szczotkować zęby, mimo iż nie wykonuje tej czynności tak jak byś sobie życzyła - nie szczędź mu pochwał! Umów się z nim, że najpierw szczotkuje dziecko a potem mama, albo że rano szczotkuje dziecko a wieczorem mama. Z czasem dziecko samo nabierze wprawy i nie będzie potrzebna twoja pomoc, ale potrwa to przynajmniej do 7go roku życia, więc musisz wykazać się cierpliwością.
4
Ustaw malucha przed lustrem aby mógł obserwować proces mycia zębów, pozwól dziecku aby trzymało szczoteczkę razem z tobą, wówczas będzie nadal miał świadomość że kontroluje sytuację. Komentuj, „o te dwa ząbki są już czyste, jakie ładne, gdzie są następne?” itp.
5
Możesz zafundować podwójne mycie zębów, czyli ty dziecku a ono Tobie. Wówczas dziecko chętniej pozwoli na umycie jego zębów, bo będzie miało świadomość że myje zęby mamie czy tacie, więc wykonuje czynność którą rodzic.
6
mycie ząbków
Kontrolujcie się nawzajem. Po zakończeniu mycia ząbków poproś je aby otworzyło buzię, abyś mogła sprawdzić czy zniknęły wszystkie resztki jedzenia, pozwól dziecku samemu również oglądać jamę ustną w lustrze, jak również pokazuj mu swoją.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

zespół Aspergera
ospa wietrzna
rozmowa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane