rośliny doniczkowe

Jak pielęgnować rośliny? Rośliny doniczkowe

muszka - specjalista Tipy.pl
Rośliny są piękną ozdobą każdego wnętrza- rozświetlają je i ożywiają. Nadają również świeżość i nawilżają powietrze. Jednym słowem są naszymi sprzymierzeńcami. Trzeba jednak pamiętać, aby dobrze pielęgnować rośliny doniczkowe. Jeśli nie wiesz jak pielęgnować rośliny doniczkowe- ten artykuł jest dla Ciebie!
1
Najważniejsze jest dobre nawodnienie gleby, w której rośnie nasza roślinka. Trzeba dbać o to, aby ziemia nie była sucha. W suchej ziemi nic nie urośnie, a jeśli nawet roślinka jest rozwinięta- to szybko uschnie. Pamiętajmy więc, aby podlewać ją regularnie. Częstotliwość podlewania zależy od rodzaju rośliny. Dla przykładu kaktusa nie możemy podlewać codziennie, ponieważ jest on rośliną, która tego nie wymaga. Gdy będzie miał więcej wody- zgnije. Generalnie większość roślin trzeba podlewać dwa razy w tygodniu w okresie letnim i raz w tygodniu zimą. Kupując roślinę doniczkową dowiedz się jakie ma preferencje- czy trzeba ją trzymać w cieniu czy w słońcu, jak często trzeba ją podlewać itd. Takich informacji powinna udzielić nam sprzedawczyni w kwiaciarni. Gdy dostosujesz się do otrzymanych rad, Twoja roślina powinna dobrze się rozwijać.
2
Dobremu rozwojowi roślin sprzyjają pałeczki nawozowe. Są one dostępne w sklepach ogrodniczych. Mineralizują one glebę. Są dostępne również takie, które zapobiegają ingerencji insektów. Trzeba jednak pamiętać, aby wszystko stosować z umiarem. Zbyt duża ilość pałeczek nawozowych nie pomoże naszej roślinie, ale tylko jej zaszkodzi. Dawkowanie takiego preparatu jest dostępne z tyłu opakowania. Gdy nie posiadamy zbyt dużej wiedzy w zakresie ogrodnictwa, przy doborze odpowiedniego nawozu pomoże nam ekspedientka w sklepie ogrodniczym.
3
Dbaj o czystość roślin. Od czasu do czasu zraszaj je spryskiwaczem z wodą i przecieraj szmatką. Zakurzone rośliny trudniej „oddychają”. Poza tym widok zakurzonych kwiatów nie jest zbyt estetyczny. To jak dbamy o kwiaty świadczy o nas samych. Nie wystarczy kupować pięknych doniczek. Do hodowli roślin doniczkowych potrzebne jest przede wszystkim zaangażowanie i systematyczność.
4
Około raz na kilka miesięcy przesadzaj swoje rośliny. Musisz pamiętać, że nie tylko roślina się rozrasta, ale także jej korzenie. Jeśli roślina będzie miała za małą doniczkę, to nie będzie rosła prawidłowo. Zadbaj o to, aby przy przesadzaniu była zmieniona również ziemia, w której roślina się rozwija. Takie działanie zapobiegnie wyjałowieniu ziemi i przyspieszy zdrowy rozwój rośliny.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

róża chińska
orchidea pielęgnacja w domu
Lilia

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane