prażone wiórki kokosowe

Jak zrobić prażone wiórki kokosowe?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Prażone wiórki kokosowe oferują mnogość zastosowań. Nadają się m.in. do placków, deserów i makaronów. Surowe wiórki kokosowe są słodkie i nieco gumowate. Po uprażeniu ich smak w zasadzie nie zmienia się, ale stają się delikatnie chrupiące, co jest znacznie bardziej pożądane w kuchni. Wiórki kokosowe można prażyć na trzy sposoby: w piekarniku, na patelni i w mikrofalówce. Poniżej pokrótce opiszę każdy z nich.
1
Prażenie wiórków kokosowych w piekarniku.

Rozsyp wiórki kokosowe na papierze pergaminowym umieszczonym na blasze. Piecz w temperaturze 150°C przez około 20 minut, co 5 minut przewracając je, by mieć pewność, że prażą się równomiernie.
2
prażenie wiórków kokosowych na patelni
Prażenie wiórków kokosowych na patelni.

Wysyp wiórki kokosowe na patelnię i gotuj na średnim ogniu, często mieszając, dopóki wiórki nie nabiorą złotobrązowej barwy. Zbrązowieją mniej równomiernie, niż gdyby prażyć je w piekarniku. Nie próbuj przyspieszyć całego procesu zwiększając ogień. Wiórki kokosowe bardzo łatwo się przypalają.
3
prażenie wiórków kokosowych w mikrofalówce
Prażenie wiórków kokosowych w mikrofalówce.

To najszybszy sposób prażenia. Rozsyp cienką warstwę wiórków na tacce lub talerzyku przeznaczonym do mikrofalówki. Włóż go do mikrofalówki ustawionej na wysoką temperaturę i mieszaj co 30-45 sekund, żeby wiórki uprażyły się równomiernie i nie przywarły. W zależności od ilości wiórków, całkowity czas prażenia nie powinien przekraczać 3 minut. Nie polecam jednak tej metody w przypadku dużej ilości wiórków.

Powiązane porady

chipsy z cukinii
chipsy domowe
Pasztecik z kurczakiem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane