wpływ koloru na psychikę

Jak kolor wnętrza oddziałuje na ludzką psychikę?

AnetteAnette - specjalista Tipy.pl
wpływ koloru na psychikę
1 z 7
Wybór kolorów, na jaki chcemy pomalować mieszkanie to z pozoru nic wielkiego, jednak każdy kolor w inny sposób oddziałuje na naszą psychikę, zatem musimy ten fakt wziąć pod uwagę wybierając farbę. Poniżej dowiesz się jaki wpływ mają kolory na samopoczucie i psychikę człowieka.
1
Żółty pokój
Żółty - to kolor słońca, jest radosny i optymistyczny, a w jego otoczeniu ludzie czują się znakomicie. Pobudza zdolności organizacyjne, pobudza umysł do działania, wzmaga zdolność kojarzenia i zapamiętywania. Jest to, więc idealny kolor do gabinetów, biur i pokojów do nauki. Stosowany w jadalniach i pokojach gościnnych sprawia, że czujemy się w nich swobodnie.
2
Pomarańczowa kuchnia
Pomarańczowy - jest bardzo pozytywny i ciepły, pomaga uwolnić się od złych emocji, pobudza umysł. Pasuje do pomieszczeń, w których przygotowujemy i spożywamy posiłki, ponieważ powoduje wzmożone wydzielanie soków żołądkowych.
3
Biało czerwone wnętrze
Czerwony - zachęca do pozytywnego myślenia, nadaje wnętrzom ciepły i przytulny klimat, jednak należy się wystrzegać nadmiaru czerwieni, gdyż przebywanie w jej otoczeniu bardzo nas pobudza i szybko doprowadza do wyczerpania. Najlepiej, więc stosować czerwień tylko na jednej ścianie np. w połączeniu z białymi, które są neutralne.
4
Zielona sypialnia
Zielony - to kolor natury, w jego otoczeniu czujemy się spokojniejsi, możemy się wyciszyć i zrelaksować. Zimniejsza się napięcie mięśni i obniża ciśnienie krwi. Zieleń jest, więc idealna do sypialni i pokoi wypoczynkowych.
5
Niebieski pokój gościnny
Niebieski - chłodny, powoduje uspokojenie i łagodzenie napięcia w sytuacjach stresowych, w jego otoczeniu obniża się ciśnienie krwi. Nadaje się, więc świetnie do sypialni i salonów. Niebieski hamująco działa na apetyt nie sprawdza się, więc w kuchni i jadalni.
6
Fioletowy pokój
Fioletowy - bardzo silnie oddziałuje na psychikę, wycisza, bywa często pomocny w leczeniu zaburzeń nerwowych. Wpływa na rozwój intuicji, pobudza wyobraźnię. Nadaje się właściwie do wszystkich pomieszczeń, najczęściej stosowany jest w łagodnym, wrzosowym odcieniu.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

eddy
07.10.2014
ja bym cały dom pomalowal na niebiesko- inne kolory sa fe
adrian
07.10.2014
Z własnego doświadczenia napiszę iz dla dziecka uczącego się bardzo dobrym kolorem w pokoju jest zielony i niebieski. Ale nie taki czyste i mocne tylko takie wyblaknięte trochę.
Yaror
07.10.2014
Nie tylko kolory maja wpływ na postrzeganie świata. To samo z przekazem podprogowym, wpływem poprzez zestawienia dźwięku, obrazu, barw. Korzystają z tego markety / najdroższe rzeczy są na wysokości wzroku, napoje w upale tuż przy wejściu, układ - kasy-przedmioty użytkowe - pieczywo, którego zapach po jakimś czasie pobudza ośrodki mózgu, brak zegarów/ Można manipulować w złe ale i dobre instynkty. Zależy kto co chce osiągnąć.
Dla tych z małą ilością czasu, a chcących inaczej spojrzeć na rzeczywistość polecam opowieści niezwyczajne- short stories. Linka nie daję, bo zazdrosny ten portal...
kalfaktor jerona
07.10.2014
A kolor czorny?
Kaprys
18.10.2010
Kolory mają moc, ostatnio modby stał sie fiolet, jak widać to bardzo dobry kolor.