ciasto czekoladowe

Jak zrobić ciasto czekoladowe?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
Prawie nic tak nie poprawia humoru jak kawałek pysznego, czekoladowego ciasta. Prawie.. bo lepsze może być jedynie ciasto czekoladowe domowej roboty. Sprawdzony przepis na takie ciasto znajdziesz poniżej.
P

* kostka masła, pokrojonego na kawałki + odrobina masła do posmarowania formy
* 2 szklanki mąki
* 1 ½ szklanki cukru
* ¾ szklanki niesłodzonego kakao
* ½ szklanki brązowego cukru
* 1 łyżeczka sody oczyszczonej
* 1 łyżeczka soli koszernej
* 2 duże jajka
* ½ szklanki kwaśnej śmietany
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
* polewa i/lub krem czekoladowy

1
Nagrzej piekarnik do temperatury 180°C. Nasmaruj masłem dwie formy na tort (ok. 20-22,5cm średnicy). Wyłóż każdą z nich papierem pergaminowym.
2
W dużej misce zmieszaj ze sobą mąkę, cukier, kakao, brązowy cukier, sodę oczyszczoną i sól.
3
W małym rondlu zmieszaj masło i szklankę wody i doprowadź do wrzenia. Dodaj sypką mieszaninę zrobioną w kroku poprzednim i wymieszaj całość mikserem. Teraz wbij do środka jajka, po jednym naraz, a na końcu dodaj kwaśną śmietanę i wanilię.
4
Ciasto podziel po równo na dwie brytfanki. Piecz dopóki wykałaczka wbita w ciasto po wyjęciu nie będzie zupełnie czysta (czyli 35-45 minut).
5
Po wyjęciu z piekarnika pozostaw ciasto w brytfankach jeszcze przez 20 minut. Po tym czasie ostrożnie wyjmij je na kratkę do studzenia ciast i pozostaw do całkowitego ostygnięcia.
6
Jedno z ciast połóż na tacy i posmaruj ¾ szklanki polewy czekoladowej (lub kremu czekoladowego). Przyłóż je drugim ciastem i udekoruj pozostałą częścią polewy/kremu.

Powiązane porady

Prosty tort
toffi
ciasto w kubku

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

nie wiem kropka
22.12.2012
Nie wiem
kropka
10.09.2012
A czemuż to ta sól ma być koszerna?