obrzęki nóg

Jak radzić sobie z obrzękiem nóg?

muszka - specjalista Tipy.pl
Obrzęk nóg jest uciążliwy szczególnie latem. Jego główne objawy to uczucie „ciężkich nóg” i opuchlizna. Z obrzękiem nóg nie mamy ochoty na letnie wycieczki, a buty, które rano były w sam raz - po południu wydają się za małe. Jak sobie z tym radzić? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Obrzęk nóg spowodowany jest rozszerzeniem naczyń i przenikaniem wody do okolicznych tkanek. Przyczyny występowania obrzęku są różne. Zazwyczaj u kobiet są one spowodowane wahaniem poziomu hormonów związanych z ciążą, zażywaniem środków hormonalnych, miesiączką czy obciążeniami dziedzicznymi. Obrzęki nasilają się wraz z wiekiem. Jeśli nogi puchną Ci sporadycznie, np. kiedy jesteś zmuszona dłuższy czas stać w upale, to nie masz powodów do niepokoju. Do lekarza, w tym przypadku flebologa powinnaś się udać kiedy obrzęki powtarzają się cyklicznie i utrudniają Ci chodzenie. Lekceważenie obrzęku nóg może prowadzić nawet do zakrzepicy żylnej.
2
Aby uniknąć przykrych obrzęków ogranicz spożywanie soli, ponieważ zatrzymuje ona wodę w organizmie. Nie przebywaj za długo w jednej pozycji - stojącej lub siedzącej. W stałej pozycji krążenie krwi jest słabe. Jeśli zmusza Cię do tego praca, to staraj się raz na godzinę urządzić sobie około 10-minutowy spacer dla poprawienia krążenia w kończynach. Możesz wykonywać również proste ćwiczenia. Rób krążenia stopami i rozszerzaj palce, napinaj i rozluźniaj mięśnie łydek. Gdy siedzisz - nie zakładaj nogi na nogę, ponieważ powoduje to ucisk a w konsekwencji mogą tworzyć się zatory żylne. Staraj się pić dwa litry wody dziennie. Swoją dietę wzbogać w produkty zawierające potas. Potas kontroluje gospodarkę wodną i wspomaga pracę mięśni. Ponadto nie noś obcisłej odzieży, ponieważ zaburza ona prawidłowe krążenie krwi.
3
Gdy na profilaktykę jest już za późno, możesz wypróbować maść na obrzęki nóg. Na rynku jest dostępnych kilka sprawdzonych marek takich jak: Lioton 1000 (zawiera heparynę o działaniu przeciwobrzękowym), Venożel (zawiera diklofenak sodu, który poprawia przepływ krwi w żyłach), Aescin (zawiera salicylan dwuetyloaminy normalizuje przepuszczalność błony naczyń włosowatych), żel do nóg z kasztanowcem firmy Ziaja (zawiera wyciąg z kasztanowca, który działa przeciwobrzękowo i przeciwzapalnie), Venoruton (zawiera oxerutynę, która chroni drobne naczynia krwionośne).
4
Oprócz stosowania maści unikaj chodzenia na wysokich obcasach, ponieważ ograniczają one pracę mięśni łydki. Wkładaj je tylko na wyjątkowe okazje. Nie zapomnij aby nie narażać nóg na nadmierne gorąco.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

środki przeczyszczające
Angina
zajady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane