długi finansowe

Jak radzić sobie z długami?
muszka - specjalista Tipy.pl

Gdy nie wystarcza nam pieniędzy do przysłowiowego „pierwszego” - jesteśmy zmuszeni pożyczać pieniądze. Pożyczając nie mamy za co oddać i znów musimy pożyczać. Tak wpadamy w błędne koło, z którego trudno jest się wyrwać. Jak można sobie z tym poradzić? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Nie pożyczaj pieniędzy jeśli nie jest to naprawdę konieczne. Jeśli brakuje Ci niewielkiej sumy, zawsze możesz udać się na „pchli targ” i sprzedać rzeczy, które od dawna zalegają na strychu. Może to być stary, nikomu niepotrzebny kuferek czy książka z ubiegłego wieku. Tobie ona na pewno się nie przyda a dzięki temu możesz zarobić trochę pieniędzy na codzienne wydatki. Sprzedać możesz również ubrania, w które przestałaś się mieścić a są za to w dobrym stanie i szkoda by było, żeby się zmarnowały albo ubranka Twoich dzieci, z których już dawno wyrosły. Taką odzież na pewno z chęcią odkupią sklepy typu „Second hand”, które specjalizują się w sprzedawaniu używanej odzieży. Sposobów jest wiele, trzeba tylko potrafić je dostrzec!
2
Planuj swoje wydatki i unikaj rozrzutności. Jeśli wiesz, że będzie brakowało Ci pieniędzy to korzystaj z promocji w sklepie. Takie promocje często pojawiają się w dużych sklepach spożywczych. Dzięki nim możesz zaoszczędzić nawet 50% sumy, którą miałaś zamiar wydać, a koszyk z zakupami nadal będzie pełny. Dobrym sposobem na oszczędzanie jest również ograniczenie wydatków na rachunki za elektryczność. Nie zapalaj światła w pokoju, gdzie nikt nie przebywa. Jest to zbyteczne, a przecież za wszystko trzeba płacić. Dzięki nawykowi gaszenia światła w pustych pomieszczeniach możesz zaoszczędzić sporą sumę pieniędzy.
3
Staraj się unikać pożyczania pieniędzy od banków. Jeśli brakuje Ci znacznej sumy pieniędzy, postaraj się pożyczyć ją od znajomych czy rodziny. Bank w takiej sytuacji będzie restrykcyjnie przestrzegał terminów spłaty i zażyczy sobie sowity procent, a rodzina zrozumie, że znajdujesz się teraz w „dołku finansowym” i na pewno poczeka ze spłatą. Pamiętaj, żeby pożyczać tylko tyle ile naprawdę Ci potrzeba- jeśli pożyczysz zbyt dużo, możesz mieć kłopoty ze spłatą.
4
Pożyczone pieniądze oddawaj metodą „małych kroczków”. Jeśli będziesz zbierała całą sumę żeby oddać ją w całości to w międzyczasie może pojawić się nowy wydatek i będziesz zmuszona sięgnąć po pieniądze, które miałaś oddać. Gdy będziesz oddawała małymi ratami, pokusa wydania pieniędzy przeznaczonych na spłatę zadłużenia minie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

jan_kwiatk
03.03.2015
i zapomniałem dodać, że jeśli chodzi o naukę to proponuję na mforex.pl,bo jest dostępny na przeglądarkach i wersjach mobilnych
jan_kwiatk
03.03.2015
miałem kiedyś taki sam kłopot - pożyczyłem pieniądze, ale z czego oddać jak pożyczki były coraz większe a stracilem pracę? pomógł mi szwagier biznesmen, który nie dal ryby ale dał wędkę - nauczył mnie jak inwestować pieniądze. Teraz nie mam problemów, nie powiem były i przegrane, żle zainwestowane pieniążki, ale na początku inwestowałem małe kwoty (pierwsza stówka pożyczona od szwagra), a teram mam miszkanie i zbieram na dowbry wyjazd - ale najważniejsze: najpierw nauka inwestowania!
Karma
09.07.2014
Pytanie jak nie popaść w długi w dzisiejszych czasach:/