szukanie książek

Jak znaleźć pożądaną książkę?
muszka - specjalista Tipy.pl

Często jest tak, że gdy znajomy poleci nam książkę wartą przeczytania to nie wiemy gdzie ją dostać. Nie jesteśmy pewni czy biblioteka posiada ją w swoich zbiorach albo czy księgarnia ma ją na stanie. Co wtedy robić? Istnieje na to kilka prostych sposobów. Więcej na ten temat dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Najłatwiejszym sposobem będzie zamówienie książki przez księgarnię internetową. Takie księgarnie są coraz popularniejsze i można w nich dostać praktycznie każdy tytuł. Wystarczy wpisać autora i tytuł książki w wyszukiwarkę internetową. Po wpisaniu wyskoczy nam spis księgarni internetowych, które ową książkę posiadają w sprzedaży. Oprócz tego wyszukiwarka powinna nam wskazać strony, które oferują recenzję książki. W taki łatwy sposób przed zakupem możemy sprawdzić, która księgarnia oferuje najbardziej korzystną cenę oraz zapoznać się z recenzją książki, która nas interesuje. Zanim zakupisz książkę nie zapomnij o sprawdzeniu kosztów wysyłki. Często zdarza się tak, że cena książki jest okazyjna, ale koszt przesyłki jest zawyżony. Wtedy lepiej wybrać książkę po trochę wyższej cenie, ale za to zaoszczędzić na przesyłce (wtedy zaoszczędzimy finalnie na całości transakcji).
2
Drugim sposobem jest ściągnięcie na dysk komputera tzw. e-booka. Jest wirtualna wersja książki. E-book może być w formie pliku tekstowego (tekst książki przepisany do edytora tekstowego), lub też w formie plików graficznych (strony książki są zeskanowane). Istnieją płatne i darmowe wersje e-booków. Wszystko zależy od tego, czy jakiś życzliwy użytkownik sieci zeskanuje książkę, którą zakupił i użyczy jej treści bezpłatnie. Zazwyczaj jednak za e-booka trzeba płacić, ale koszta są mniejsze niż przy zakupie wersji drukowanej. Decydując się na zakup e-booka musisz liczyć się z tym, że książkę będziesz musiał czytać na ekranie komputera, co może być męczące dla wzroku.
3
Trzecim sposobem na „zdobycie” pożądanej książki są tzw. audiobooki. Jest to plik dźwiękowy (lektor czyta całą treść książki). Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które mają problemy ze wzrokiem i nie mogą zbyt długo czytać, lub też po prostu dla osób leniwych. Audiobooki są zazwyczaj bezpłatne. Użytkownicy sieci dzielą się nimi i można je bez problemu pobrać z Internetu. Audiobooka możesz słuchać wykonując różne czynności domowe czy jadąc do pracy. Jest to bardzo wygodne i praktyczne rozwiązanie, lecz niestety pozbawia nas namacalnego kontaktu z książką.

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

arimor
13.02.2013
Tak, tylko co zrobić, gdy poszukiwana przez nas książka jest już stara, a w dodatku wydawana w niewielkim nakładzie i w żaden sposób nie możemy znaleźć jej w internecie? Skorzystajmy z katalogu online biblioteki w naszym mieście- znajdziemy go z pewnością na stronie biblioteki czy książnicy. Po wpisaniu tytułu, katalog wyświetli listę filii bibliotecznych, w których możemy dostać pożądaną książkę. Jeśli nie odnajdziemy książki nawet w takim katalogu, wejdźmy na stronę biblioteki narodowej i sprawdźmy czy figuruje ona w jej katalogu (są tam wszystkie wydane w Polsce książki, a także wiele zagranicznych). Jeśli odnajdziemy książkę w katalogu, udajmy się do głównej biblioteki w naszym mieście i dowiedzmy się się w informacji, czy można tę książkę sprowadzić na jakiś czas z innego miasta. Powodzenia!