malowanie ścian

Jak malować ściany przy pomocy pędzla i wałka?

ZlotaRaczkaZlotaRaczka - specjalista Tipy.pl
Malowanie ścian to niby nic trudnego, ale jak to zrobić na tyle dobrze by nie pozostawić smug lub by stary kolor nigdy nie prześwitywał? Poniżej przedstawię kilka wskazówek i rad, które mam nadzieję pomogą Ci profesjonalnie pomalować każdą ścianę.
P

* Wałek do malowania,
* Pędzel,
* Ociekacz do farby z wałka.

1
Farbę nakładamy na ścianę, zamalowując powierzchnię od górnego lewego lub prawego rogu do dołu (za każdym razem pokrywając około 60 cm2 powierzchni ściany). Farbę emulsyjną nakładamy pionowymi lub poziomymi pasami, natomiast błyszczącą (rozpuszczalnikową) - pasami pionowymi. Przerwę w malowaniu robimy dopiero po pokryciu powierzchni całej ściany.
2
Każdorazowo przy nabieraniu farby osączamy jej nadmiar. Zamiast trzymać farbę w wiaderku przelej ją do płaskiej i szerokiej miednicy.
3
W czasie malowania nie machamy pędzlem zbyt energicznie, bo na ścianach zostaną widoczne placki farby.
4
Jeśli używamy wałka, po każdym pociągnięciu odrywajmy go od ściany i pozwólmy mu się zakręcić w powietrzu - unikniemy powstawania smug na malowanej powierzchni.
5
Zarówno wałkiem, jak i poduszką rozprowadzamy farbę w różnych kierunkach, a nie jak od linijki.
6
Ostateczne ruchy wałkiem czy pędzlem należy poprowadzić prostopadle do okien. Dzięki temu nie będzie wydać smug od pociągnięć pędzlem na ścianach.
7
Malowanie ścian
Jeśli kupiliśmy farbę jednokrotnego malowania, na tym nasza praca powinna się zakończyć. Jeśli nie, po wyschnięciu pierwszej powłoki farby przystępujemy do ponownego nakładania koloru.

Powiązane porady

oryginalna elewacja
malowanie ściany
wbijanie gwoździ

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

malarz2
21.11.2011
No tak, gra w scrabble jest dużo trudniejsza niż malowanie
malarz
06.10.2011
Ale bzdury! wygląda jak przepis na ciasto które w efekcie zachodzi poprzez schabowego z sałatką.
Malowanie to zawód a nie gra w scrabble.