Pływanie

Jakie sporty są najlepsze dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa?

Jeżeli bardzo często narzekasz na bóle kręgosłupa, lub czujesz, że w różnych sytuacjach nadwyrężasz go, nie znaczy to, że musisz całkowicie rezygnować z uprawiania sportów. Choć w takiej sytuacji należy odpowiednio zaplanować i dobrać ćwiczenia, należy pamiętać o tym, że wysiłek fizyczny jest wskazany również w rehabilitacji takich przypadłości. Ponadto odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwolą Ci zadbać o właściwe rozciągnięcie napiętych mięśni kręgosłupa oraz poprawią ich elastyczność. Dzięki temu będziesz czuć się bardziej sprawnie a kręgosłup będzie mniej boleć.
1
Po pierwsze musisz znaleźć motywację do wykonywania ćwiczeń.
Zapewne niekiedy czujesz zmęczenie i ból mięśni więc myślisz głównie o odpoczynku. Jednakże nie jest to dobre rozwiązanie, a jedynie pogłębianie swoich przypadłości i totalne zaniedbanie swojej kondycji. Takie zachowanie może prowadzić do codziennego przemęczenia a nawet może wywoływać u niektórych osób depresje. Dlatego warto uświadomić sobie, że dobranie odpowiednich ćwiczeń i ich właściwe wykonywanie jest niezwykle ważne w rehabilitacji kręgosłupa.
2
Poranna gimnastyka.
Jednymi z ćwiczeń, które należy wykonywać codziennie jest poranna gimnastyka. Wystarczy nawet pół godziny po przebudzeniu, by poczuć się lepiej i mieć więcej wigoru do dalszego funkcjonowania w ciągu całego dnia. Ćwiczenia gimnastyczne są przede wszystkim wskazane dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia (na przykład codzienna praca w biurze, przy stole). W tym celu rozłóż matę na podłodze, lub połóż się na łóżku. Wykonaj serię kilku ćwiczeń, na przykład zrób klęk podparty. Następnie unoś lewą rękę i prawą nogę do poziomu i odwrotnie.
3
Jogging.
Możesz również uprawiać jogging. Jednak nie należy za bardzo nadwyrężać i męczyć organizmu dlatego zalecane jest stosowanie tak zwanych marszobiegów. Możesz przebiec 500 metrów, po czym przez kolejne 100 maszerować. W ten sposób wysiłek fizyczny poprawi Twoją kondycję, jednocześnie nie nadwyrężając niektórych partii kręgosłupa.
4
Pływanie
Dla osób cierpiących na bóle i problemy z kręgosłupem zalecane jest bardzo często pływanie. Nie musisz czekać do lata, by móc wykąpać się w jeziorze. Chodź jak najczęściej na basen, gdzie z powodzeniem zadbasz nie tylko o poprawę zdrowia Twojego kręgosłupa lecz wysmuklisz całą swoją sylwetkę. Najczęściej polecanym stylem pływania jest styl grzbietowy. Możesz również pływać żabką (nie tyczy się ten styl osób, które cierpią na problemy z szyjnym odcinkiem kręgosłupa).
5
Rozciąganie
Trzeba też odpowiednio rozciągać ciało. W tym celu możesz stosować niektóre z ćwiczeń jogi.
6
Unikaj sportów zespołowych
Jeżeli cierpisz na problemy z kręgosłupem musisz unikać sportów kontaktowych, to znaczy zespołowych. Nie możesz biegać na długie dystanse, grać w tenisa ziemnego, czy też wykonywać niektórych ćwiczeń na siłowni.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane