brzydki zapach

Jak zneutralizować nieprzyjemne zapachy?
MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl

Nie wiesz jak pozbyć się brzydkich zapachów? Poniżej podaję sposoby na zneutralizowanie zapachu kocich i psich niespodzianek, zapachów z gotowania, śmieci oraz wilgoci i pleśni.
1
Jeśli twój piesek czy kotek zostawił ci niespodziankę na dywanie najpierw oczyść to miejsce a następnie posyp śmierdzące miejsce sodą oczyszczoną i zostaw na noc. Jeśli następnego dnia plama będzie nadal śmierdzieć powtórz zabieg.
2
Zanim wybierzesz odświeżacz powietrza dokładnie się zastanów. Drogie i markowe odświeżacze wcale nie sprawiają że powietrze staje się świeże tylko neutralizują brzydki zapach. Rozglądnij się raczej za preparatami bakteriobójczymi które usuną bakterie - czyli przyczynę powstania brzydkiego zapachu a nie tylko skutek tj. brzydki zapach.
3
Jeśli gotujesz i czujesz, że zapach nie jest zbyt przyjemny zagotuj w garnku wodę z dodatkiem octu (1 szklanka na litr wody). Para uniesie neutralizujący zapach octu do góry gdzie znajduje się skupisko wszystkich zapachów z gotujących się potraw.
4
Aby kosz na śmiecie nie śmierdział wyczyść go roztworem na który składają się: 1l wody, pół szklanki chlorowego wybielacza i kilka kropel płynu do mycia naczyń. Wypłucz po czym na dno kosza wsyp trochę boraksu - uniemożliwi on rozwój grzybów, pleśni i innych bakterii które odpowiadają za nieprzyjemny zapach.
5
Jeśli z piwnicy dobiega zapach wilgoci i pleśni zanieś tam kilka cebul przeciętych na pół. Wchłoną one brzydki zapach. Powinnaś jednak rozprawić się z pleśnią na dobre. Możesz to zrobić za pomocą wody zmieszanej z chlorowym wybielaczem - wystarczy kilka kropli.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Jarek
23.11.2012
Niezawodny BACTOCLEAN- FRESH. Niemiecki produkt na bazie kultur bakterii. Usuwa smród po sikach, zalaniu fekaliami, smrod z odpadów, dum papierosowy.
Sprawdziła moja żona.
oranje
26.01.2012
Ja polecam Refresher. Doskonały środek do usuwania nieprzyjemnych zapachów.
Usuwa trwałe stęchłe, brzydkie i nieprzyjemne zapachy z wszystkich materiałów. Usuwa m.in. zapachy, które powstały od :

* moczu,
* kału,
* wymiocin ludzi i zwierząt,
* pozostałości jedzenia,
* napoi(także alkoholowych),
* wilgoci,
* pleśni,
* dymu z papierosów/cygar,
* pożarów.
Zbig
27.09.2011
W przypadku brzydkich zapachów wewnątrz pomieszczeń warto zdecydować się na usługę ozonowania świadczoną przez wyspecjalizowane firmy, jak chociażby moja.

Ozon silnie reaguje z otoczeniem utleniając zapachy, bardzo dobrze radzi sobie z zapachem stęchlizny, starzyzny, spalenizny, odorem po zalaniu, wybiciu kanalizacji, podtopieniu, powodzi, zapachami odzwierzęcymi oraz pochodzenia ludzkiego a także zapachami pochodzenia nieorganicznego - zapachem farb, lakierów, klejów, impregnatów, rozpuszczalników, chemikaliów.

Z tego też względu znajduje zastosowanie w takich branżach jak gastronomia, hotelarstwo, przetwórstwo mięsne, przetwórstwo rybne i wiele innych.

Oczywiście nie jest to remedium na wszystkie bolączki i należy mieć na uwadze, że usuwa skutki (zapach) a nie przyczynę zapachu. Dlatego też trzeba działać dwutorowo i neutralizować zarówno zapach jak i przyczynę jego powstawania, np. przy wspomnianym w kroku 5 zapachu wilgoci i pleśni poprzez ozonowanie usunąć specyficzną woń oraz zlikwidować źródło wilgoci - poprawić izolację, osuszyć pomieszczenie itd.

Efektem ubocznym usuwania zapachów poprzez ozonowanie będzie dezynfekcja i odkażanie, bowiem ozon ma bardzo silne działanie biobójcze. Dzięki temu otrzymają Państwo 2 w 1 :)