dysk twardy

Jak zaoszczędzić miejsce na dysku?
muszka - specjalista Tipy.pl

W przypadku gdy nie posiadamy zbyt pojemnego dysku a operujemy danymi różnego rodzaju to każdy megabajt się liczy. Oczywiście zawsze możemy zakupić nowy, bardziej pojemny dysk, lecz nie zawsze są na to fundusze. Co więc robić w takiej sytuacji? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Przechowuj na dysku tylko te dane, które są Ci niezbędne. Pousuwaj wszelkie pliki, które są dla Ciebie zbyteczne, ponieważ zajmują one tylko drogocenne miejsce na dysku. Mogą to być wszelkiego rodzaju stare pliki tekstowe, ściągane niepotrzebnie zdjęcia z Internetu, filmy, których już dawno nie oglądasz. Przejrzyj wszystkie dane, które przechowujesz na dysku. Te, których nie używasz, ale nie chcesz ich stracić zawsze możesz nagrać na płytę CD. Dzięki temu „odciążysz” dysk i nie utracisz danych.
2
Odinstaluj wszystkie programy komputerowe, których nie używasz i te, które nie spełniły Twoich oczekiwań. Takie programy również zajmują sporo miejsca na dysku a ponadto zwalniają pracę komputera. Programy możesz usunąć przez wybranie opcji Start -> Panel Sterowania -> Dodaj lub usuń programy (procedura dostępna wyłącznie w systemie operacyjnym Windows). Po wybraniu tej opcji wyświetli nam się lista programów zainstalowanych na komputerze. Z listy wybierz programy, które są Ci zbyteczne a następnie naciśnij przycisk USUŃ. Programy trzeba usuwać pojedynczo, ponieważ niektóre programy po deinstalacji żądają ponownego rozruchu komputera. Jest to niezbędne do prawidłowej pracy systemu. Dzięki takiemu zabiegowi zyskasz sporo miejsca na dysku.
3
Miejsce na dysku twardym możesz zyskać również przez usunięcie plików tymczasowych czy historii przeglądarki internetowej. Program, który Ci to umożliwi to CCleaner. Jest to program bezpłatny dostępny w polskiej wersji językowej a ponadto łatwy w obsłudze. Po zainstalowaniu i uruchomieniu programu po lewej stronie okna dialogowego możesz wybrać pliki, które program może usunąć. Po wybraniu opcji ANALIZA, program pokaże Ci, które pliki może usunąć i ile miejsca możesz dzięki temu zyskać. Jeśli takie rozwiązanie Ci odpowiada, wybierz następnie opcję URUCHOM CCLEANER dostępną w prawym dolnym rogu okna dialogowego.
4
Nie zapominaj na bieżąco usuwać plików z kosza. Pliki umieszczone w koszu również zabierają miejsce na dysku, ponieważ znajdują się one w swoistym „stanie zawieszenia”. Niby są w koszu, ale jeszcze możesz je przywrócić. Dzięki opróżnianiu kosza Twoje wolne miejsce na dysku może się powiększyć nawet o 10 procent.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane