Piękna cera

Jak używać kwasu migdałowego?

GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl
Naturalne antybakteryjne właściwości kwasu migdałowego (Alpha Hydroxy Acid – w skrócie: AHA) pozwalają wyeliminować bakterie powodujące trądzik. Jego złuszczające działanie zapobiega powstawaniu zatorów sprzyjających powstawaniu wykwitów chorobowych. W czasie leczenia trądziku, kluczem do osiągnięcia optymalnych rezultatów przy stosowaniu kwasu migdałowego jest złuszczanie wierzchnich warstw naskórka i stymulacja odnowy komórek warstwy podstawnej bez nadmiernego peelingu.
1
To niekoniecznie prawda, że im mocniej działający produkt, tym szybsze rezultaty. Nadmierny peeling naskórka może źle wyglądać i powodować uczucie dyskomfortu. Może także wywoływać zatory na powierzchni skóry, pogarszając trądzik. Lepiej używać złuszczających produktów w niewielkiej ilości ale często, niż korzystać z bardzo silnego produktu raz na jakiś czas. Regularne stosowanie kwasu migdałowego jest najlepszą metodą zwalczania trądziku, ponieważ skóra korzysta z jego antybakteryjnego działania.
2
Efekty peelingu mogą być widoczne po dwóch - trzech dniach po zastosowaniu produktów z AHA, dlatego ważne aby dać skórze czas na przyzwyczajenie się do nich i zobaczyć, jak na nie reaguje. Pierwszym objawem po peelingu będzie pomarszczona, chropowata struktura skóry, co może być mylnie wzięte za suchość. Tak naprawdę jest to luźna martwa warstwa naskórka, dlatego stosowanie substancji nawilżających może na tym etapie spowodować zator. Jeśli tak się dzieje, odstaw na kilka dni produkty zawierające AHA. Możesz za to rozpocząć mechaniczne złuszczanie. Wróć do używania serum do twarzy jak tylko pozostałości po peelingu znikną.
3
Różne typy skóry inaczej reagują na działanie kwasu migdałowego, dlatego ważne jest aby dostosować moc i częstotliwość używania produktu do swoich własnych potrzeb, starając się zawsze unikać nadmiernego peelingu. Na przykład niektóre osoby twierdzą, że używanie 10% kwasu migdałowego dwa-trzy razy w tygodniu im wystarcza. Inni wolą codziennie używać 15% stężenia preparatu.
4
Drobne łuszczenie skóry może się zdarzyć i wtedy warto je potraktować ścierającą gąbeczką lub ściereczką do twarzy. Ważne, aby powierzchnia skóry pozostawała czysta i wolna od martwych warstw naskórka uwalnianych przez działanie kwasu, dlatego poleca się mechaniczne złuszczanie (np. mikrodermabrazja, peelingi, ściereczki z mikrofibry).
5
Trzeba zaznaczyć, że złuszczanie AHA różni się od mechanicznego złuszczania tym, że zachodzi w warstwie podstawnej naskórka i aktywnie odnawia skórę. Mechaniczne ścieranie jest konieczne dla usuwania martwych warstw naskórka, ale nigdy nie zagwarantuje odnawiających efektów złuszczania AHA.
6
Jeśli nie jesteś przyzwyczajona do używania produktów na bazie kwasu migdałowego, twoja skóra może odczuć drobne pieczenie lub zaczerwienienie. W tym wypadku możesz osiągnąć lepsze rezultaty stopniowo wprowadzając używanie produktów z AHA: przez kilka pierwszych tygodni korzystaj tylko z jednego produktu, zanim wejdziesz w codzienną rutynę i zaczniesz wprowadzać nowe preparaty. Jeśli pieczenie lub zaczerwienienie nie ustępują, zaprzestań ich stosowania. Przy stosowaniu produktów z AHA ważne jest też, aby w lecie używać filtrów słonecznych, ponieważ usuwanie martwych warstw naskórka oznacza większą możliwość przenikania promieni UV.
7
Używanie kwasu migdałowego w połączeniu z innymi produktami

Produkty na bazie kwasu migdałowego można idealnie łączyć z innymi ponieważ może to wzmocnić przenikanie składników do skóry. Trzeba jedynie uważać na występowanie podrażnień skóry. Ważne, aby stosować kwas migdałowy naprzemiennie z takimi produktami jak Retin-A, Renova, terapią wybielania, retinolem i miejscowymi środkami przeciwtrądzikowymi. Zawsze trzeba pamiętać żeby dbać o swoją skórę i unikać nadmiernego jej obciążania licznymi preparatami.

Strona 1 z 3

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

anuszka
14.04.2013
polecam tonik z kwasem migdałowym, pomógł mi pozbyć się mniejszych przebarwień, oczyszczał dobrze skórę oraz przygotował ją do używania retinoidów. Myślę, że jeszcze wrócę do niego niedługo.