Przyjaciółki

Jak być przyjacielem godnym zaufania?
muszka - specjalista Tipy.pl

Dobry przyjaciel to taka osoba, która nie tylko pocieszy jak jest źle ale także jest dyskretny i będzie potrafił dotrzymać tajemnicy. Nikt z nas nie chciałby mieć przyjaciela, który wszystkim wyjawia nasze sekrety. Takie zachowanie jest nielojalne. Jak być przyjacielem godnym zaufania? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Po pierwsze postaw się na miejscu oszukanego przyjaciela. Jak Ty sam byś się czuł kiedy powierzyłbyś bardzo prywatną sprawę z nadzieją, że zostanie ona tylko między wami a na drugi dzień dowiedziałbyś się, że wie o tym połowa waszych wspólnych znajomych? Na pewno czułbyś się rozczarowany i smutny, ale także zły i zażenowany. Nic dziwnego więc w tym, że jeśli ktoś mówi Ci o swoich prywatnych sprawach to Ty powinieneś „trzymać język za zębami”. Jeśli ktoś powierza Ci takie sprawy to w gruncie rzeczy powinieneś być dumny, że to Ty akurat jesteś tą osobą, której przyjaciel chciał się zwierzyć. To duży zaszczyt, ale jednocześnie duża odpowiedzialność. Postaraj się abyś był godny zaufania.
2
Jeśli jakiś wścibski znajomy zapyta Cię o sprawę, której nie możesz ujawnić, utnij krótko temat odpowiadając, że to nie jego sprawa, lub też, że obiecałeś, że nikomu nie powiesz i nie masz zamiaru łamać tej obietnicy. Osoby, które mówią „Wiesz, słyszałam ostatnio o pewnej sprawie i obiecałam że nikomu nie powiem. Mogę Ci o tym powiedzieć, tylko nie mów nikomu” są niewarte naszego zaufania. Mówią nam, że ktoś powierzył im sekret i jeszcze bezczelnie go wyjawiają. Nie warto zadawać się z takimi ludźmi, ponieważ na sto procent nie będą oni w stanie dotrzymać powierzonej im tajemnicy. Jeśli usłyszysz o takiej sprawie, zapytaj tą osobę jakby się czuła gdyby ktoś tak samo bezczelnie zdradzał jej tajemnice. Zapewne wprowadzisz ją w zakłopotanie, lecz całkiem słusznie. Taka osoba powinna zastanowić się nad swoim zachowaniem i jak najszybciej je zmienić.
3
Gdy ktoś mówi Ci o prywatnych sprawach - nie wyśmiewaj się z niego. To najgorsze co możesz zrobić. Taka osoba podaje Ci swoje problemy z nadzieją, że pomożesz je rozwiązać a Ty otwarcie z niej drwisz. To byłoby jak cios w samo serce. Unikaj takiego zachowania. Słuchaj uważnie i staraj się nie przerywać. Gdy osoba zapyta Cię o radę, postaraj się umiejętnie poradzić i zaproponować najlepsze wyjście z tej sytuacji. Dzięki takiemu podejściu pokażesz, że przyjaciel może na Ciebie liczyć bez względu na wszystko. To ważne przy wzajemnym budowaniu relacji. Gdy już sobie zaskarbisz zaufanie drugiej osoby, nie pozwól aby zostało ono zachwiane. Rób wszystko aby być godnym powiernikiem, bo przyjaźń to najdroższy skarb.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane