mózg

Jak poprawić pracę mózgu?

Mózg to najważniejszy organ w naszym ciele. Jest swego rodzaju komputerem, który steruje różnymi funkcjami naszego ciała. Dzięki niemu żyjemy. Półkule mózgowe są ośrodkami między innymi myślenia, czy wyższych uczuć. To on koordynuje naszą mowę, wzrok, ruch, słuch czy węch. Obecnie rozwój cywilizacyjny wymaga od nas zapamiętywania coraz większej ilości informacji oraz umiejętności szybkiego reagowania na różne sytuacje. Potrzebna jest do tego jasność umysłu oraz koncentracja. Jak ułatwić najważniejszemu organowi codzienne funkcjonowanie? Jest kilka sposobów, które pomogą poprawić pracę naszego mózgu oraz sprawią, że będziemy w stanie lepiej przyswajać nową wiedzę oraz efektywniej ją wykorzystywać. W poniższym artykule znajdziesz kilka wskazówek jak to zrobić.
1
Po pierwsze pij dużo wody. Nasz mózg składa się z ok. 80% wody. To między innymi ona zapewnia odpowiedni przepływ impulsów nerwowych do komórek. Jest ona bardzo ważna w naszym organizmie, ponieważ oczyszcza organizm z toksyn i zapewnia termoregulację czyli chroni nasz organizm przed przegrzaniem się. Codziennie powinniśmy dostarczać ok. 2 litrów wody, w zależności od wysiłku fizycznego.
2
Wysypiaj się! Druga rada jest bardzo ważna. To właśnie podczas snu nasz mózg regeneruje się. Odpowiednia ilość snu powoduje, że nowego dnia jesteśmy w stanie zapamiętać więcej informacji. Deficyt snu powoduje rozkojarzenie, rozdrażnienie oraz trudności w logicznym myśleniu. Zadbaj o to, żeby kłaść się spać o regularnych porach.
3
W zdrowym ciele zdrowy duch! Jeśli prowadzisz głównie siedzący tryb, życia, tzn. praca wymaga od ciebie siedzenia godzinami za biurkiem to powinieneś z pewnością zadbać o swoją kondycję fizyczną. Inaczej twoja sprawność umysłowa nie będzie aż tak efektywna. Ruch zapewni odpowiedni dopływ tlenu oraz krwi do mózgu, co zwiększy jego obroty oraz sprawi, że będziesz czuć się szczęśliwy. Dzieje się tak dlatego, że podczas wysiłku fizycznego w naszym organizmie wydzielają się endorfiny- hormony szczęścia.
4
Jeśli musisz uczyć się do jakiegoś egzaminu czy też kartkówki, przed przystąpieniem do nauki powinieneś zadbać o otoczenie. Chodzi głównie o to, żeby wokół ciebie nie panował bałagan. W czystszym pomieszczeniu nowa wiedza przychodzi łatwiej. Łatwiej jest zebrać myśli i je uporządkować.
5
Dobrym rozwiązaniem, żeby zachować aktywność umysłową przez długie lata jest czytanie książek. Brzmi banalnie, a jest bardzo efektywne. Czytanie nowych interesujących cię książek pobudza neurony oraz pomaga utrzymać kondycję umysłową. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ podczas czytanie ćwiczysz swoją wyobraźnię. Pobudzasz ją. A jak wiadomo dobrze rozwinięta wyobraźnia pomaga w procesie uczenia się. Pobudza to również kreatywność.
6
Zadbaj o zrównoważoną dietę bogatą w warzywa i owoce. Dostarczaj swojemu organizmowi produkty takie jak: orzechy, kiełki, ryby, produkty pełnoziarniste, czy też produkty bogate w witaminę B. Nigdy nie wychodź z domu bez śniadania. Unikaj picia alkoholu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

panowanie nad emocjami
kreatywność
joga

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane