alkoholik

Jak postępować z mężem alkoholikiem?

Alkoholizm to niekończący się problem. Alkoholikiem jest się przez całe życie. Nawet jeśli osoba skończy picie, to nadal jest ryzyko, że będzie ona miała problem z alkoholem. Osoba, która wyszła z nałogu, jest nazywana trzeźwym alkoholikiem. W dzisiejszych czasach jest wiele rodzin, które zmagają się z problemem alkoholowym. Co roku jest wiele spraw rozwodowych, których przyczyną jest alkoholizm jednego z małżonków. Należy zaznaczyć, że problemy alkoholowe dotykają zarówno mężczyzn, jak i kobiety. Jednakże w tym artykule zajmiemy się płcią męską naszej populacji. W tej części społeczeństwa panuje większe przyzwolenie na picie alkoholu oraz łatwiej jest wpaść w nałóg. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci odpowiednio reagować na picie męża.
1
Po pierwsze należy zdać sobie sprawę z tego, że jeżeli w twojej rodzinie, związku partner ma problemy z alkoholem, to znaczy, że z dużym prawdopodobieństwem jesteś osobą współuzależnioną. Osoba współuzależniona nie musi pić alkoholu. Wystarczy, że przebywa z człowiekiem, który topi swoje smutki w alkoholu. Warto zgłębić ten temat w różnych specjalistycznych książkach.
2
Teraz popatrz w przeszłość. Przyjrzyj się alkoholowi w twojej rodzinie. Od kiedy twój partner pije? Jak się zachowuje po alkoholu? Czy jest agresywny czy jest cichy i zamknięty w sobie? Jak ty czujesz się, gdy twój partner/małżonek przychodzi do domu pijany? Czy odczuwasz strach? Jak się zachowujesz? Te pytania pomogą ci określić, czy w twojej rodzinie jest problem alkoholowy. Pamiętaj, że ma on wpływ na całą rodzinę. Nie tylko na alkoholika.
3
Po pierwsze zdaj sobie sprawę z tego, że nie jesteś wstanie bezpośrednio wpłynąć na alkoholika. Wszelkie próby namawiania go, żeby przestał pić kończą się porażką. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ, żeby skutecznie pokonać nałóg alkoholik musi sam zdecydować, że potrzebuje pomocy. Często jest to w momencie osiągnięcia tzw. dna, czyli punktu zwrotnego, w którym alkoholik decyduje się na leczenie.
4
Są jednak inne metody, które pomogą radzić sobie z problemem alkoholowym. Jest to na pewno próba zmiany postawy wobec alkoholika oraz wobec siebie. Najpierw zacznijmy od siebie, żeby być bardziej świadomym oraz żeby zmniejszyć wpływ alkoholizmu na nasze życie. Poszukaj różnych grup wsparcia w twojej okolicy. Są to grupy DDA, bądź też dla osób współuzależnionych. Zapytaj o takie grupy w swojej przychodni.
5
Kolejną ważną rzeczą jest nierobienie z alkoholizmu tajemnicy, czy hańby dla rodziny. Alkoholizm to nie hańba, to choroba, którą da się wyleczyć. Nie należy się tego wstydzić, a nawet należy o tym mówić. Dlaczego? Ponieważ wtedy alkoholik może zmienić nastawienie do swojego „alkoholowego hobby”. Zda on sobie sprawę, że nie ma już wsparcia wśród bliskich, którzy już nie będą kryć tatusia. Więcej informacji znajdziesz w książkach poświęconych tematyce alkoholizmu oraz poprzez uczestnictwo w grupach wsparcia. Nie bój się tam iść. Chyba chcesz żyć lepiej?
Strona 1 z 2

Powiązane porady

szczęśliwa kobieta
udane małżeństwo
kryzys w związku

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

My
06.03.2017
I jeszcze pozabierać wszytkim alkoholikom prawo do różnych świadczeń
EDYTA
17.02.2015
CO ROBIC BRAK SIL ZYC POD JEDNYM DACHEM Z ALKOCHOLIKIEM
grazyna2
11.04.2013
Alkoholizm to choroba- z tego przede wszystkim należy sobie zdać sprawę. Jeśli w rodzinie jest alkoholik, to powinna zacząć terapię całą rodzina..To jednak bardzo skomplikowane i trudne, lecz niektórym to się udaje.
welwet
17.04.2012
terapia alkocholowa