pokój dziecięcy

Jakie kwiaty są szkodliwe dla dzieci?

pokój dziecięcy
1 z 8
Jeśli w rodzinie pojawia się małe dziecko, pamiętaj, że aby zapewnić mu bezpieczeństwo, powinieneś między innymi przeanalizować jakie kwiaty i rośliny znajdują się w twoim mieszkaniu. Wiele z nich może poważnie zaszkodzić maluchowi, a więc należy je usunąć, zwłaszcza jeśli znajdują się w dziecięcym pokoju. Jakie to rośliny i co robić w kryzysowej sytuacji?
1
sukulenty na półkach
Z zasięgu rąk dziecka usuń wszelkie kaktusy, kłujące sukulenty i rośliny o sztywnych ostrych krawędziach liści (np. jukki, palmy), które mogą przeciąć skórę. Nawet jeśli dziecko już rozumie, że nie powinno się do nich zbliżać, bo mogą je zranić, może niechcący się na nie „nadziać” w zabawie.
2
difenbachia
Bezwzględnie usuń wszystkie rośliny trujące. Zwłaszcza, kiedy masz w domu niemowlaka, który wszystko wokoło bada poprzez wkładanie do buzi. Niestety wiele popularnych roślin doniczkowych ma właściwości silnie trujące. Są to między innymi: difenbachia, kroton, anturium, gwiazda betlejemska, oleander, bieluń, filodendron, fikus, psianka koralowa.
3
kwiaty cięte w pokoju dziecka
Nie stawiaj w pokoju dziecka kwiatów ciętych. Oczywistym niebezpieczeństwem jest przewrócenie wazonu i wylanie ze środka wody, której wypicie może być niebezpieczne. Np. wypicie wody po konwaliach może w skrajnym przypadku doprowadzić do śmierci.
4
fiołek afrykański
Usuń z pomieszczeń, w których często bawi się dziecko, rośliny, które uczulają. Generalnie najmniej uczulają rośliny wabiące owady, o efektownych, kolorowych, ozdobnych liściach. Wytwarzają one największe i najcięższe pyłki. Na szczęście roślin, które uczulają najsilniej, tj. traw i bylin raczej nie hoduje się w domach. Jednak reakcje alergiczne mogą powstawać w kontakcie z fikusem, pelargonią, begonią, bertolonią, hiacyntem lub roślinami włochatymi: lipką czy fiołkiem afrykańskim.
5
czyszczenie liści roślin
Zwróć uwagę, że kurz zbierający się na powierzchniach liści bywa czasem silniejszym alergenem, niż reakcja na samą roślinę. Dlatego sprzątając mieszkanie pamiętaj, aby czyścić również kwiaty doniczkowe.
Podobnie ziemia w doniczce może być siedliskiem silnie uczulających grzybów i pleśni.
6
wizyta w kwiaciarni
Sprawdź w encyklopedii lub Internecie wszystkie swoje rośliny pod kątem tego, czy są niebezpieczne. Jeśli nie znasz lub nie pamiętasz ich nazwy, pokaż je najbliższemu kwiaciarzowi (wystarczy, że zrobisz zdjęcie aparatem komórkowym).
7
zatrucie liśćmi rośliny
Jeśli tylko stwierdzisz, że dziecko wzięło roślinę do buzi i wykazuje oznaki zatrucia (konwulsje, trudności z oddychaniem, utrata przytomności lub lżejsze objawy: wymioty, ból brzucha, gorączka, dziecko mówi, że piecze, swędzi, szczypie je język lub gardło) lub nawet na skutek dotyku rośliny wystąpiła silna reakcja uczuleniowa (puchnięcie, wysypka, zmiana koloru skóry), natychmiast dzwoń na pogotowie. Podaj nazwę zjedzonej rośliny. Jeśli nie znasz jej nazwy, to zabierz ją z sobą, żeby pokazać lekarzowi na pogotowiu lub w szpitalu.

W miarę możliwość jak najszybciej sprowokuj u dziecka wymioty, przy czym u małego dziecka może się to okazać niemożliwe. Możesz spróbować podać mu węgiel (15-30 g rozpuszczone w 100 ml wody). Dodzwoń się do lekarza i postępuj zgodnie z jego wskazówkami. Ale nie podawaj żadnych płynów ani leków w przypadku utraty przez dziecko świadomości!
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Dzieci z domów dziecka
klocki
fajerwerki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Miss Silent Megan
08.09.2014
To wychodzi na to, że trzeba było usunąć z domu wszystkie kwiaty. Dziwne, że u nie w domu stają kaktusy, trujące, konwalie w wazonach i nie było żadnego problemu. To jest jakaś paranoja.