cera naczynkowa

Jak walczyć z „pajączkami” na skórze?

Charakterystyczne czerwone „pajączki” na skórze twarzy i ciała mogą pojawiać się w każdym wieku. Kruchość naczyń może być związana ze zmianami hormonalnymi, alergiami lub nieprawidłowym funkcjonowaniem układu krążenia. Popękane naczynka, to niestety nie tylko przykry defekt kosmetyczny. Pokryta nimi twarz np. szybciej marznie, bo uszkodzone naczynka upośledzają mechanizm wyrównywania temperatury, przez co jest ona narażona na odmrożenia. Jak zatem odpowiednio dbać o skórę naczynkową?
1
Chroń skórę przed gwałtownym działaniem bardzo wysokiej i bardzo niskiej temperatury. Wysoka temperatura powoduje rozszerzanie naczyń, z kolei niska – zwężanie. Mało elastyczne, słabe ścianki naczyń nie wytrzymują tych zmian i pękają.
2
A zatem unikaj korzystania z sauny i solarium. Nie rób sobie w domu tzw. „parówek” (np. inhalacji nad garnkiem z wrzątkiem).
3
Nie wystawiaj skóry zbyt długo na ostre słońce.
4
Nie depiluj skóry gorącym woskiem.
5
Unikaj stosowania naprzemiennych pryszniców (raz zimna, raz gorąca woda).
6
Unikaj palenia. Nikotyna niszczy witaminę C, która przyczynia się do uszczelniania i wzmacniania ścianek naczyń krwionośnych.
7
Nie stosuj peelingów mechanicznych. Możesz jedynie stosować peelingi enzymatyczne.
8
Unikaj zbyt wyczerpujących treningów sportowych.
9
Jedz i pij produkty bogate w witaminę C. Dodatkowo uzupełniaj dietę (zwłaszcza zimą) w tabletki z witaminą C z rutyną, witaminą K i PP (tylko najpierw skonsultuj to z lekarzem!).
10
Pij zieloną herbatę i napar z dzikiej róży. Jedz dużo winogron.
11
Staraj się nie spożywać napojów i potraw zbyt gorących lub bardzo pikantnych.
12
Unikaj używek (mocnej kawy, herbaty, alkoholu), bo powodują wzrost ciśnienia krwi i gwałtowne rozszerzanie naczyń krwionośnych.
13
Stosuj specjalne kremy i balsamy do skóry z problemami naczyniowymi.
14
Zimą nie wychodź z domu bez makijażu, bo on nie tylko zatuszuje nieładne pajączki, ale stworzy barierę ochronną przez zimnem i wiatrem. A więc nakładaj odpowiedni krem, a na niego make-up (fluid) i puder.
15
Aby zatuszować czerwone przebarwienia na nosie i policzkach, pod make-up nałóż dodatkowo zieloną lub niebieską bazę.
16
Jeśli pajączki niepokojąco się rozrastają, odwiedź chirurga naczyniowego i endokrynologa, którzy ocenią co z nimi robić. Jeśli dodatkowo na zaczerwienionej twarzy zauważasz swędzące lub piekące czerwone grudki i krostki, koniecznie odwiedź dermatologa, bo to może oznaczać początek trądziku różowatego.
17
Jeśli kosmetyczka w salonie namawia cię na zabieg usuwania pajączków (np. popularną metodę laserową), wcześniej koniecznie skonsultuj z lekarzem taką decyzję.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

redukowanie worków pod oczami
pielęgnacja ciała
masaż antycellulitowy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane