Jak zrobić cytrynówkę?

Czy często masz problem dotyczący tego, czym poczęstować swoich gości? Zwykła, tradycyjna wódka jest zbyt mocnym trunkiem i nie zapowiada krótkiego spotkania , natomiast drinki są zbyt drogie w przyrządzeniu. Jeżeli jesteś zbyt niecierpliwy oraz warunki mieszkalne nie pozwalają Ci na przyrządzenie własnego wina, zrób cytrynówkę. Jest to napój alkoholowy, który można spożywać zarówno latem, jak i zimą. Przyrządzenie cytrynówki jest bardzo proste a cały proces wyrobu nie trwa zbyt długo.
1
Jak przy każdej nalewce, podstawowym elementem przy tworzeniu cytrynówki jest posiadanie spirytusu. Oczywiście w grę wchodzi wyłącznie sprawdzony spirytus ze sklepu, a nie z niepewnych źródeł lub przemytu. Do przyrządzenia trunku potrzebny jest litr tego alkoholu.
2
Drugim najważniejszym elementem są świeże cytryny. Najlepiej wybrać siedem cytryn. Następnie należy je dokładnie przepłukać pod wodą, jednak nie należy ich wyparzać.
3
Kolejnym krokiem jest przekrojenie cytryn na pół. Następnie nieobrane cytryny należy wrzucić do dużego słoika i zalać zakupionym spirytusem. Bardzo ważne jest, by słoik był szczelnie zamknięty, aby alkohol nie wyparowywał. W tej postaci należy pozostawić cytryny na kolejne dwie doby.
4
W osobnym pojemniku przygotowujemy 1200 ml wody przegotowanej (najlepiej by była gorąca). Następnym krokiem jest wymieszanie wody z czterema łyżkami miodu oraz dwiema łyżkami cukru. Należy tutaj podkreślić, że najlepszy będzie miód naturalny z pasieki.
5
Kolejnym krokiem jest pozostawienie sporządzonego roztworu do wystygnięcia.
6
Następnie należy wyciągnąć cytryny ze spirytusu, a później wycisnąć je (najlepiej przy pomocy wyciskarki do cytrusów). Wyciśnięty sok wraz z miąższem (bez pestek) mieszamy ze spirytusem i roztworem wody z miodem.
7
Wymieszane składniki należy pozostawić na kolejne trzy doby. Po tym czasie kolejnym krokiem jest odcedzenie miąższu przy pomocy sitka lub gazy. Należy przelać sporządzony alkohol do buteleczek lub karafek. Osobiście polecam pozostawienie trochę miąższu, ponieważ nalewka wygląda wtedy dużo bardziej apetycznie i jest smaczniejsza.
8
Cytrynówkę najlepiej podawać w okresie letnim schłodzoną. Możesz ja nalać do niewielkich literatek. Bez wątpienia taki napój będzie idealnym orzeźwieniem na ciepłe dni.
?

Wskazówki
* Uważaj na to, by zbyt długo nie moczyć cytryn w spirytusie, bowiem trunek będzie zbyt gorzki w smaku.
* Ponadto należy uważać ze spożyciem tego trunku. Pomimo tego, że cytrynówka jest niezwykle smaczna, to również niezwykle mocna.
* Podczas zimy możesz podać kieliszek cytrynówki do kawy. Dzięki temu spotęgujesz uczucie ciepła, które rozejdzie się po całym organizmie.
* Dla osób, dla których trunek wydaje się być zbyt mocny, polecam spożywanie w formie drinka z napojem typu cola.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

wściekły pies
malibu
Klasyczne Martini

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

J23
22.03.2016
co za pieprzenie. Na nalewki najlepszy jest alkohol 50% a nie spirytus a ten przepis jest do d*py. Wystarczy jedna cytryna ze skórką a pozostałe obrać by nie było białego podskórza gdyż zawiera goryczką. Cytryny pokroić w plasterki i zasypać cukrem, gdy puszczą sok dodać wódkę, już po tygodniu można zlać ale gdy postoi dłużej to będzie większa głębia smaku.
kasiula3022
05.08.2015
Rzadko piję drinki z alkoholem, a jeśli już to najczęściej właśnie tak przygotowane. Dodaję jeszcze cytrynowego syropu Paola dla wzmocnienia smaku.
arco
20.01.2015
litr, jest napisane w pkt. 1
topielica
08.05.2013
Próbowałam i przyznam że cytrynówka obecnie jest na pierwszym miejscu jesli chodzi o trunki bynajmniej jeśli chodzi o mnie.
smakosz
31.01.2013
szkoda, że nikt nie pomyslał ile tego spiru