Wybór okularów przeciwsłonecznych

Jak dobrać okulary przeciwsłoneczne?
GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl

Pasująca do twarzy para okularów słonecznych jest tak samo ważnym dodatkiem jak para modnych butów czy gustowna torebka. W obecnych czasach okulary słoneczne są jednym z podstawowych akcesoriów na rynku mody a ich wygląd może się zmieniać w zależności od obowiązujących trendów z sezonu na sezon. I choć większość z nich wygląda stylowo i szykownie na stojaku, upewnij się, że wybierasz takie, które pasują do twojej twarzy. W przeciwieństwie do innych modnych akcesoriów, twoje okulary od razu przyciągną uwagę do twarzy, tak więc dokonaj mądrego wyboru. Od neutralnych odcieni po jaskrawe kolory, od za dużych do małych oprawek... dzisiejsza modna kobieta potrzebuje co najmniej kilku par w swojej garderobie. Dobór odpowiednich kolorów i oprawek może odzwierciedlać twój nastrój danego dnia. Dobrze dobrana para w jednej sekundzie potrafi zmienić twój wygląd i osobowość.
1
Wybierz styl pasujący do twojej twarzy

Z pewnością potrafisz idealnie dobrać ubranie do swojej sylwetki; tak samo powinno być ze stylem okularów. Para, która dobrze podkreśla twoje rysy twarzy zamiast z nimi walczyć może ci odjąć nawet kilka lat, dlatego uważnie zastosuj się do wskazówek, aby uniknąć błędów.

Jeśli planujesz zainwestować w jedynie kilka par tego lata, przy tak wielu rodzajach okularów jak np. kolarskie, pilotki, wizjery, z małymi lub za dużymi oprawkami – opłaca się wziąć pod uwagę parę rad, zanim wybierzesz się na zakupy.

Główną rzeczą, o której trzeba pamiętać, jest kształt twarzy. Możesz także rozważyć jakie oprawki najlepiej pasują do twojej cery i koloru włosów.

2
Znajdź kształt swojej twarzy

Kształty twarzy wyróżnia się na podstawie całej sylwetki twarzy, od czoła do podbródka. Jeśli nie wiesz, jaki kształt ma twoja twarz, spójrz w lustro. Zdecyduj, czy twoja twarz jest przede wszystkim owalna, kwadratowa, podłużna, okrągła czy trójkątna (od czoła w dół albo odwrotnie – od podbródka w górę).

Zdaniem specjalistów w dziedzinie mody, najlepsze okulary to takie, które kontrastują z twoim kształtem twarzy. Rozmiar oprawek powinien być także w idealnej skali co do wielkości twojej twarzy. Choć tej reguły nie stosuje się do zbyt dużych okularów, tzw. „much”, wielkość i kształt mają znaczenie, aby nie wyglądać śmiesznie.

3
Najlepsze okulary dla twojego kształtu twarzy

Pomimo tego, że kreatorzy mody radzą aby łamać reguły w celu wypracowania własnego stylu, dobrze jest wiedzieć jakie okulary najbardziej sprzyjają twojej twarzy. Kiedy dobierasz oprawki, miej na uwadze parę dobrych rad stylistów:

Owalna twarz jest najbardziej uniwersalna z powodu harmonijnych proporcji. Praktycznie każdy kształt oprawek pasuje to takiej twarzy, jednak najlepiej jest szukać ramek co najmniej tej samej szerokości co najszersza część twojej twarzy.

Kwadratowa twarz wymaga nieco zaokrąglonych okularów dla osiągnięcia efektu kontrastu. Potrzebują one dość wysoko siedzieć na nosie, w celu optycznego zmniejszenia linii szczęki.

Podłużna twarz jest długa i wąska, z długą i prostą linią policzków. Efekt ten można zniwelować przez zakup okularów zasłaniających środek twarzy. Wybierz takie oprawki, które wydają się skracać twoją twarz – np. grube ramki ze zdobieniami powinny odwracać uwagę od twoich kości policzkowych i linii szczęki.

Okrągła twarz potrzebuje kontrastu w postaci prostych, kanciastych oprawek. Spraw, aby twoja twarz wydawała się chudsza dzięki okularom z wyraźnym mostkiem nad nosem, co optycznie poszerza kształt oczu. Znajdź wąskie oprawki, wydłużające kształt twarzy.

Trójkątna twarz, z szerokim czołem i wąskim podbródkiem, najlepiej współgra z cienkimi oprawkami, które nie siedzą wysoko na nosie. W tym przypadku za duże okulary mogą sprawić, że twoja twarz wyda się jeszcze szersza, ale jeśli nie brak ci odwagi by je nosić, nic nie stoi na przeszkodzie.

Twarz w kształcie odwróconego trójkąta, z wąskim czołem i szerokim podbródkiem, wymaga oprawek optycznie poszerzających górną część twarzy i zwężających dolną. Okulary w jasnych kolorach z licznymi dekoracjami skutecznie odwracają uwagę od dolnej części twarzy a szerokie oprawki w stylu kociego oka dają złudzenie poszerzania czoła i oczu.

4
Wybór koloru oprawek

Podczas gdy wszystkie potrzebujemy choć jednej pary okularów z oprawkami w neutralnym kolorze, takim jak czarny albo brązowy, najnowszym trendem w modzie 2011 są ramki w kolorach takich jak bursztyn, gorąca czerwień, pomarańcz czy turkus.

Wybór koloru oprawek zależy także od tego, czy chcesz aby pasowały do koloru twojego ubioru czy z nim kontrastowały. Mogą być też odbiciem jakiejś cechy twojego charakteru czy stylu. Jeśli nie lubisz ciemnych lub lustrzanych szkieł, możesz także rozważyć co pasuje do koloru twoich oczu, albo jakie oprawki współgrają z twoją karnacją czy podkreślają odcień włosów.

Na przykład grube czarne oprawki mogą nadać ziemistej cerze jeszcze bardziej niezdrowy wygląd, ale metaliczne kolory mogą rozjaśnić twarz.

Kobiety z ciemną lub oliwkową karnacją dobrze wyglądają w brązowych, ciemnozielonych, brzoskwiniowych, kremowych lub złotych oprawkach.

Do chłodnej karnacji pasuje natomiast kolor srebrny, czarny, niebieski, czerwony, śliwkowy, szary i bursztynowy.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane