Czyszczenie płyty indukcyjnej

Jak czyścić płytę indukcyjną?

GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl
Czysta płyta indukcyjna wygląda estetycznie i dodaje świeżego wyglądu twojej kuchni. Czyszczenie jej to nic trudnego jeśli będziesz postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami.
1
Czego potrzebujesz?

Aby zabrać się za czyszczenie płyty indukcyjnej potrzebujesz akcesoriów używanych na co dzień do czyszczenia kuchenki. Są to: gąbka, miękka szmatka, ręcznik papierowy, płyn do zmywania naczyń, ocet i specjalna skrobaczka.

2
Codzienne czyszczenie.

Upewnij się, że płyta całkowicie ostygła zanim zaczniesz czyścić jej powierzchnię. Użyj gąbki lub ścierki nasączonej wodą z mydłem aby dokładnie wytrzeć powierzchnię płyty; jeśli to potrzebne, powtórz całą czynność. Opłucz wodą i następnie użyj papierowego ręcznika lub miękkiej szmatki do wypolerowania płyty. Codzienne czyszczenie gwarantuje, że płyta cały czas wygląda nieskazitelnie.

3
Usuwanie brudu i tłuszczu.

Aby pozbyć się warstwy brudu i tłuszczu, użyj płynu do zmywania naczyń i gąbki, aby wytrzeć płytę. Jeśli jest naprawdę brudna, możesz powtórzyć czynność. Dokładnie wypłucz płytę z mydlin za pomocą czystej, wilgotnej szmatki i wytrzyj powierzchnię ręcznikiem papierowym. Smugi pozostałe po czyszczeniu możesz usunąć za pomocą mocnego octu. Możesz także kupić specjalne czyściwo do usuwania tłuszczu z kuchenki.

4
Skrobak do płyt indukcyjnych
Przypalone resztki jedzenia.

Resztki zawierające cukier muszą być natychmiast usunięte. Wyłącz kuchenkę i zdejmij z niej rozgrzane naczynia. Nie używaj ścierającej gąbki ani wełny stalowej, ponieważ mogą one zarysować powierzchnię płyty.

Załóż rękawice kuchenną i użyj skrobaka do płyt indukcyjnych, drapiąc pod kątem 45 stopni. Skrobaczkę możesz kupić w sklepie ze sprzętem AGD, upewnij się tylko, że jest ona przeznaczona do czyszczenia płyty indukcyjnej. Delikatnie zeskrobuj jedzenie. Jakiekolwiek pozostałości wyczyść, jak tylko płyta całkowicie wystygnie. Nie korzystaj z płyty dopóki wszystkie przypalone resztki nie zostaną z niej usunięte.

5
Czyszczenie przykrywki.

Aby wyczyścić przykrywkę kuchenki, przykryj ją mokrą szmatką i odczekaj parę minut, następnie dokładnie wytrzyj. Osusz przykrywkę za pomocą ręcznika papierowego.

Zanim zaczniesz czyścić kuchenkę, dobrze jest też przeczytać instrukcję do niej dołączoną. Znajdują się tam informacje, jak uniknąć uszkodzenia płyty lub zranienia się. Niektóre modele wymagają specjalnych czyszczących kremów czy lakierów, które możesz kupić w branżowym sklepie.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

zuz
01.02.2016
A to zwykły skrobak skrobak do szyb się nie nada? Musi być "specjalny" do płyt indukcyjnych? A co ma takiego specjalnego ten "specjalny" czego nie ma zwykły do szyb?
ona
25.11.2014
płytę myję płynem do naczyń i poleruję, zajmuje to minutkę. A do kuchty...no cóż, widocznie brud to twoje drugie ja i dlaczego płyta miałaby być zniszczona?
Elunia
03.11.2014
Jak używsz dobrego płynu do naczyń to nie zostają żadne ślady. Jest rewelacyjny do mycia płyt, potem Clin do szyb i papier a na koniec polerka :)
Agniesia2678
30.12.2013
Ja swoją płytę myję wodą z płynem do mycia naczyń, ewentualnie na koniec Cleanem do szyb by ładnie się błyszczała.
Tak, do płyty indukcyjnej muszą być specjalne garnki.
kuchta
08.02.2013
a dlaczego ta płyta ma być tak zadbana? Po kilku latach i tak będzie porysowana i zniszczona, a nabożne tańczenie nad płytą nie chyba ma większego sensu :-)
ola
21.08.2012
hahaha, gratuluje pomyslu zeby czyscic plyte indukcyjna plynem do mycia naczyń!!!! zostaja trudno zmywalne niebieskie matowe slady!!!!