Czyszczenie mikrofalówki

Jak wyczyścić mikrofalówkę?

GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl
Niezależnie od tego, czy twój ulubiony posiłek znów eksplodował w mikrofalówce czy po prostu nadszedł czas, aby opróżnić ją z codziennych pozostałości po jedzeniu, czynność ta nie musi być udręką. Możesz wyczyścić swoją mikrofalówkę szybko i pewnie, nawet przy użyciu produktów, które masz już w domu.
1
Wyjmij obrotowy talerz lub tacę

Jeśli twoja mikrofalówka jest wyposażona w wyjmowany obrotowy talerz lub tacę, wyjmij go i umyj w ciepłej wodzie z mydłem. Jeśli przyczepiło się do niego jedzenie, zetrzyj je delikatnie przy użyciu ciepłej wody i odrobiny sody oczyszczonej. Ostrożnie trzymaj szklany talerz lub tacę, ponieważ w mydlanej wodzie mogą one łatwo wyślizgnąć się z rąk.

2
Sporządź czyszczącą miksturę

Wlej do dużej szklanej miski 2-3 szklanki wody. Dodaj pół pokrojonej w plasterki cytryny lub wyciśnij z niej dwie łyżeczki soku. Jeśli nie masz pod ręką cytryny, możesz zamiast niej dodać pół pomarańczy lub pół szklanki octu. Każdy z tych składników skutecznie usuwa zaschnięte jedzenie z mikrofalówki oraz zostawia w niej świeży zapach.

3
Zagotuj miksturę w mikrofalówce

Włóż miskę z miksturą do mikrofalówki, zamknij drzwi i podgrzewaj, aż zacznie się gotować. Niech mieszanka gotuje się minutę lub dwie, aż drzwiczki zaparują od środka, następnie wyłącz mikrofalówkę. Zostaw miskę w środku na jakieś 15 minut aby para mogła usunąć zastygłe jedzenie i brud.

4
Ostrożnie wyjmij miskę

Otwórz mikrofalówkę i ostrożnie wyjmij miskę z miksturą używając do tego rękawicy kuchennej. Wylej gorąca wodę do zlewu i wyrzuć pozostałości cytryny bądź pomarańczy. Dzięki temu twój zlew także będzie czysty i pachnący.

5
Wytrzyj wnętrze mikrofalówki

Wytrzyj do czysta wnętrze mikrofalówki za pomocą wilgotnej szmatki lub gąbki. Jeśli resztki jedzenia uparcie trzymają się powierzchni, oprósz gąbkę odrobiną sody oczyszczonej. Aby wyczyścić drzwi po wewnętrznej stronie, użyj wody zmieszanej z octem (w proporcjach pół na pół). Zostaw drzwiczki otwarte, aby wnętrze schło samo lub osusz je za pomocą suchej ścierki, zanim z powrotem włożysz talerz obrotowy.

6
Wyczyść zewnętrzną część mikrofalówki

Używając innej gąbki i tej samej mieszanki wody z octem, wytrzyj mikrofalówkę od zewnętrznej strony. Pamiętaj, aby wyczyścić także kontrolki oraz drzwi od zewnątrz. Trzy-cztery razy w roku powinnaś sprawdzić wbudowane z tyłu mikrofalówki otwory zbierające pył i opróżnić je z warstwy brudu. Teraz twoja mikrofalówka jest czysta, świeżo pachnąca i gotowa do użycia.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

kuchenka mikrofalowa
mikrofalówka

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Ala
31.08.2016
Ja w mikrofali podgrzewam i gotuję wszystkie warzywa i mięso. Obiad z kartoflami i mięsem mam ugotowany za 3-4 minuty. Jajka gotuję bez łupiny. Robię też niektóre ciasta. Korzystam w ten sposób z mikrofali od 20 lat. Jestem zdrowa i nic mi nie dolega.
Ryzysledziuch
30.10.2015
Chujowa porada, moja mikrofalowka eksplodowala poniewaz doszlo do zwarcia stykow w ukladzie wewnetrznym.... nie polecam
NAIRIN
06.09.2014
To naprawdę działa. Robiłam z octem i efekt rewelacyjny - zero szorowania, wystarczy przetrzeć na sucho i tyle
Muzyka145
07.01.2014
Przydatny sposób. :-)
martakali2889
16.05.2013
Ciekawy sposób, wypróbuje.