Czyszczenie piekarnika

Jak wyczyścić piekarnik?

GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl
Czyszczenie piekarnika brzmi tak samo ekscytująco jak kanałowe leczenie zębów. To jedno z tych zadań, które odkładamy w nieskończoność, aż w końcu ociekający tłuszczem piekarnik zacznie nam przynosić wstyd. Utrzymując piekarnik w dobrym stanie, zmniejszasz ryzyko jego zapalenia się i występowania zapachu spalonego jedzenia za każdym razem kiedy podkręcasz temperaturę. Z pomocą kilku wskazówek i odrobiną fizycznego wysiłku uda ci się wyczyścić piekarnik w sposób przyjazny środowisku.
1
Zacznij na chłodno

Upewnij się, że twój piekarnik jest chłodny. Nie tylko unikniesz ryzyka poparzenia, ale także produkt do czyszczenia nie rozpryska się po całej kuchni w zderzeniu z nagrzanym piecem.

2
Przygotuj piekarnik

Połóż gazetę albo szmatę tuż pod piekarnikiem. W ten sposób nie będzie kapało na podłogę i nie będziesz musiała jej potem szorować.

3
Namocz półki

Wyjmij półki z piekarnika i namocz je w zlewie w gorącej wodzie z mydłem.

4
Sporządź miksturę

Aby stworzyć efektywny i wolny od chemicznych środków płyn do mycia, zmieszaj w misce w równych proporcjach sodę oczyszczoną z gorącą wodą, aż utworzy się papka. Jeśli twój piekarnik jest bardzo brudny, dodaj identyczną ilość soli aby nadać mieszance szorującego działania. Możesz także dodać kilka łyżeczek białego octu lub płynu do mycia naczyń.

5
Zastosuj miksturę

Nałóż gumowe rękawiczki i zacznij nakładać papkę małym pędzelkiem albo zużytą szczoteczką do zębów na całą wewnętrzną powierzchnię piekarnika, łącznie z drzwiami. Pozwól jej leżeć około 5 minut.

6
Wyszoruj półki

Podczas gdy papka działa cuda w piekarniku, wyszoruj uprzednio wyjęte półki gąbką z płynem do mycia naczyń aby usunąć twarde resztki spalonego jedzenia. Dokładnie wytrzyj i odłóż na bok, aby wyschły.

7
Wyszoruj piekarnik

Zacznij szorować wnętrze piekarnika za pomocą szczoteczki do zębów, aby usunąć zalegające pokłady tłuszczu. Możesz potrzebować nałożyć nieco więcej papki i rozcierać ją okrężnymi ruchami. Z pomocą wilgotnej gąbki lub szmatki, zacznij wycierać papkę, pilnując aby usunąć pozostałości sody oczyszczonej. Włóż półki z powrotem do piekarnika.

Teraz możesz cieszyć się czystym i schludnie wyglądającym piekarnikiem!

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

slawek50
20.09.2017
Agniesia 2678: Z prowadnic podczas pieczenia spadł mi jakiś tłuszcz, i zrobił ciemną plamę na spodzie piekarnika. Niestety Twoja metoda z roztworem octu nie pomogła - od tej pory piekarnik był kilka razy używany, więc i plama będzie coraz trudniejsza do usunięcia. Jak stare przypalenie usunąć?
XaX
12.04.2016
Dlaczego nie wpadłem na to żeby zainstalować piekarnik w miejscu zmywarki .... PuuFF!!
goniopora
15.07.2014
Hmm wiem o jakim środku piszesz! też go kiedyś dostałem, widziałem go ostatnio w sklepie z chemią niemiecka no i na allegro.
haneros
01.07.2014
Oprócz soli i octu jeszcze ew. kwasek cytrynowy. Kiedyś jak kupowałem piekarnik to dostałem w ogóle do niego w gratisie firmowy spray od electroluxa i to już w ogóle kapitalnie czyściło. Ale w osiedlowych sklepach to tego nie widzę teraz.
Agniesia2678
30.12.2013
Najpopularniejszą metodą wyczyszczenia piekarnika przy użyciu naturalnych środków, jest zastosowanie mieszanki sporządzonej z octu i gorącej wody. Z tych właśnie składników przygotuj roztwór mieszając składniki w stosunku 1:1. Możesz dodać do niego także odrobinę płynu do mycia naczyń, w celu zniwelowania zapachu octu. Następnie umyj piekarnik sporządzonym roztworem, a potem przetrzyj go jeszcze szmatką nasączoną samą wodą.