próby samobójcze dzieci

Co robić gdy dziecko chce popełnić samobójstwo?

muszka - specjalista Tipy.pl
Jest wiele dzieci nieszczęśliwych z wielu powodów- czują się odrzucone, niekochane, mają wiele trudności w życiu. W skrajnych przypadkach dziecko myśli o popełnieniu samobójstwa. Taka wiadomość dla rodzica musi być ogromnym szokiem. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak rozwiązać ten rodzinny problem.
1
Po pierwsze nie reaguj nerwowo. Oczywiście w takiej sytuacji bardzo trudno jest uniknąć nerwów. Jest to wielki cios w rodzicielstwo, ponieważ nasuwają nam się myśli, że popełniliśmy błąd wychowawczy. Są różne metody wychowawcze i w gruncie rzeczy każda się od siebie różni. Musisz pomyśleć co mogło skłonić Twoje dziecko do tak strasznych myśli. Dowiesz się rozmawiając ze swoim dzieckiem. Nie możesz jednak iść na taką rozmowę „roztrzęsiona”. Będziesz gotowa dopiero wtedy, gdy ochłoniesz z emocji. Dziecko widząc Twoje wewnętrzne napięcie automatycznie zamknie się w sobie, ponieważ powiększy zasób swoich win dodatkowo o Twój stan psychiczny, co utwierdzi je w przekonaniu, że jego decyzja była słuszna. Ty nie możesz do tego dopuścić. Rozmowa powinna być spokojna. Oczywiście bez sensu jest udawać sztuczną wesołość i lekkość podchodzenia do sprawy. Bądź spokojna, ale poważna. Dziecko powinno dostrzec powagę sprawy, o której rozmyśla. To ważne nie tylko w fazie planów samobójczych, ale także po próbie samobójczej.
2
Podczas rozmowy pokaż swojemu dziecku jak wielką wartość ma życie, którym sama go obdarowałaś. Życie to najcenniejszy dar jaki dostaje się na wstępie za nic, tylko ono nas zobowiązuje. Zobowiązuje nas do tego, abyśmy nie zaprzepaścili tego daru, cieszyli się z najmniejszej chwili i wykorzystywali ją jak najlepiej. Jest wiele osób, które wiele by dały za dodatkowy dzień życia, ponieważ ciąży nam nimi widmo śmierci związane z nieuleczalną chorobą. Zrób wszystko, aby Twoje dziecko to doceniło. Szereg problemów nie upoważnia nas do tego, aby po prostu odpuścić sprawę. W takiej sytuacji trzeba walczyć i być silnym. Wszczep w swoje dziecko poczucie tego, że nie ma nic cenniejszego od życia.
3
Gdy pojawią się jakieś problemy- od razu reaguj. Nie traktuj tego jak błahostki, która na pewno sama się rozwiąże. Takie zachowanie tylko spiętrza górę kłopotów. Bądź oparciem dla swojego dziecka. Zachowuj się tak, aby w każdej sprawie mogło przyjść do Ciebie i poradzić się co w danej sytuacji zrobić. Buduj rodzinne więzi i bądź przyjacielem, który zawsze pomoże. Buduj w dziecku poczucie własnej wartości i pomagaj mu wykorzystać każdy dzień.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

niegrzeczne dziecko
karmienie piersią
ssanie kciuka

Komentarze (1)

* Pola wymagane

xxx
30.04.2015
Masz problem? Nie masz z kim porozmawiać? Napisz do mnie: xnx@onet.pl