Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?

Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (158 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Szanowanie rodziców nie jest kwestią, której można nauczyć dziecko siłą. Dziecko musi dostrzec w swoich rodzicach osoby, które poświęcą dla niego wszystko i bezwzględnie będą je kochać. To nie wymaga nauki. Powinno być raczej procesem uświadamiania dziecka o tym, ile dla nas znaczy. Co jeśli dziecko nie szanuje swoich rodziców? Jak reagować? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Po pierwsze nie wykorzystuj przeciwko dziecku przemocy fizycznej. To najbardziej uwłaczające zachowanie, jakie może popełnić rodzic. Za złe zachowanie nie powinno się ganić dziecka przemocą fizyczną, ale odpowiednio nakładanymi karami i tłumaczeniem, co jest dobre, a co złe. Dziecko wiedząc, że bicie innych jest złe i widząc, że to samo robi rodzic wobec niego, automatycznie uświadamia sobie, że rodzic chce dla niego źle. Takie zachowanie wywołuje bunt i brak poszanowania. Podnoszenie ręki na dziecko nigdy nie wyrobi respektu, ani dyscypliny. Największy respekt powoduje życiowa mądrość i to, że dziecko chce być takie samo jak Ty. To największy powód do dumy i przeogromny sukces wychowawczy.
2
W początkowych latach życia sposób postrzegania świata przez dziecko jest konsystencji plasteliny. Pod wpływem ciepła i czułości da się ono łagodnie formować, nadawać sobie dobry kształt. Jednak gdy dziecko wychowuje się w oziębłej atmosferze domowej, staje się krytyczne dla świata i we wszystkim widzi podstęp. Nie chce słuchać zdania innych, a swoje uważa za najlepsze. To nie jest wina tego, że dziecko jest „rozwydrzone”- każde dziecko jest dobre, tylko są też dzieci źle ukształtowane. Człowiek nigdy nie jest tak szczery podczas swojego życia jak w dzieciństwie. To najlepszy czas aby wpajać dziecku dobre wartości i nakazy moralne. Powinniście być dla swojego dziecka jak mądra ostoja, która nie tylko będzie krytykować, ale również pomagać dźwignąć się z trudnej sytuacji.
Jak nauczyć dziecko posłuszeństwa?
Jak oduczyć dziecko agresji?
Jak karmić chore dziecko?
Jak nauczyć dziecko pić z kubka?
3
Unikaj wyznaczania ścieżek życiowych dla swojego dziecka. Dzieci mają bardzo silne poczucie własnego wyboru i wolnej woli i często lubią z tego korzystać. Ty ze swojego punktu widzenia wiesz, że coś może Twojemu dziecku zaszkodzić. Nie chcąc jego krzywdy, po prostu tego zabraniasz. Dziecko nie do końca rozumie Twoje zachowanie i postępuje na przekór. Czasem trzeba pozwolić dziecku iść pod prąd, aby na własnej skórze doświadczyło Twoje racji. Nie oznacza to jednak, że masz pozwalać dziecku wkładać rękę do wrzątku. Stój na straży i bacznie obserwuj czy dziecko rozumie Twoje nakazy i czy wyciąga wnioski. Twoim zadaniem jest tylko dobre przygotowanie dziecka do egzaminu z życia, a gruntowne nauki na pewno zostaną wynagrodzone szacunkiem i miłością.
 4.9/5 (158 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Minkaa14 - 2014-09-12
Na każdym kroku trzeba uświadamiać dziecko, że nie można w ten sposób traktować rodziców i innych. Trzeba nauczyć dziecko emocji, np. ' mama będzie płakać jak będziesz niegrzeczny' Także czyny nasze dużo znaczą, bo przecież dzieci to naśladowcy. Jeżeli my nie mamy szacunku do innych, dziecko też go nie będzie miało..
pk - 2011-09-26
fajny tekst :) proszę o więcej takich..
 
Nasza pociecha nieustannie się rozwija. W końcu nasze kochane dziecko zaczyna chodzić i brać wszystko, co napotka do...
Jak oduczyć dziecko wkładania wszystkiego do buzi?
Nasza pociecha nieustannie się rozwija. W końcu nasze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt