otwieranie piwa na wiele sposobów

Jak otworzyć piwo?
BoksikBoksik - specjalista Tipy.pl

Otwieranie piwa bez pomocy otwieracza jest bardzo proste. Trzeba jedynie najpierw poćwiczyć. Naukę najlepiej zacząć od otwierania piwa zapalniczką i stopniowo przechodzić do otwierania go za pomocą kluczy, czapki czy kartki papieru. Poniżej znajdziesz instrukcje jak otworzyć piwo.
1
Do otwarcia butelki piwa nie potrzeba w ogóle siły. Cały trik polega na zastosowaniu dźwigni.
2
otwieranie piwa
Butelkę chwytamy jedną ręką za szyjkę (najlepiej jest ją wziąć do tej ręki którą mamy słabszą np. jeśli jesteśmy praworęczni to do lewej). Zapalniczkę kładziemy na kciuku i dociskamy do kapsla.
3
otwieranie piwa zapalniczką
Teraz naciskamy drugi koniec zapalniczki w dół. W ten sposób powstaje dźwignia dwustronna. Jedną stroną jest kapsel, drugą nasza ręka naciskająca zapalniczkę w dół. Aby dźwignia zadziałała ważne jest aby odległość od palca podpierającego zapalniczkę do kapsla była mniejsza od odległości od palca podpierającego do punktu w którym naciskamy zapalniczkę w dół.
Dlatego bardzo ważne jest aby palec na którym opieramy zapalniczkę był przyciśnięty do szyjki butelki piwa!
4
art/2009/1247_7469_big.jpg
Nadal nie wiesz co to dźwignia? Popatrz na obrazek. Jak taka mała dziewczynka mogłaby podnieść wielkiego faceta i to jeszcze z uśmiechem na twarzy? Ponieważ istnieje dźwignia. Gdyby pręt na którym wisi facet był podparty dokładnie pośrodku dziewczynka prawdopodobnie zostałaby poderwana do góry albo nawet wbiła się głową w sufit. Jednak dzięki wykorzystaniu równowagi momentów sił dziewczynka może bez problemu unieść pana do góry.

Dźwignia to belka podparta nie w połowie. Unoszony ciężar F1 obciąża krótsze ramię (o długości R). W naszym przypadku belką jest zapalniczka, podporą palec a unoszonym ciężarem kapsel. Aby zrównoważyć dźwignię na drugim ramieniu o długości r wystarczy przyłożyć siłę F2 równą F1R/r. My nie chcemy zrównoważyć tej siły tylko ją pokonać zatem musimy przyłożyć siłę większą niż F1R/r.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

monika
03.12.2015
żal 2
Mati_80
16.12.2014
A słuszeliscie o tym jak otworzyć piwo obrączką
kaps
18.06.2012
żal