Jak zrobić drinka tęcza?

Barman - specjalista Tipy.pl
Nie masz pomysłu na „hit imprezy”? Zabaw się w profesjonalnego barmana i zrób swoim gościom drinki tęcza. Sekret tego projektu tkwi w zmieszaniu ze sobą kilku alkoholi o różnej gęstości. Dzięki temu łączą się one ze sobą tylko w niewielkim stopniu, a przelewane do kieliszków dają serię shotów, każdy w innym kolorze. Dowód znajdziesz na załączonym filmiku, a instrukcję krok po kroku przeczytasz poniżej.
P

* grenadina
* Sweet & sour
* sok pomarańczowy
* wódka
* Blue Curacao

1
Do shakera wlewamy grenadinę. Dodajemy kilka kostek lodu, delikatnie wkładając, a nie wrzucając je do shakera. Nie chcemy, żeby grenadina się rozbryzgała, „brudząc” inne alkohole.
2
Następny w kolejności jest Sweet & sour. Wlewamy go bardzo powoli, najpierw nalewając alkohol na łyżeczkę. Pamiętaj, że jeśli dodasz ten składnik zbyt szybko, wymiesza się z grenadiną psując cały efekt.
3
W kolejnym kroku dodajemy taką samą porcję soku pomarańczowego. Również wlewamy go bardzo powoli, po łyżeczce.
4
Przedostatni składnik to wódka. Tutaj również pośpiech może zniweczyć cały efekt.
5
Najtrudniejszym etapem jest jednak dodanie do drinka Blue Curacao. Jego gęstość jest mniejsza, niż pozostałych składników drinka, dlatego w momencie, gdy wlejemy go do shakera, zacznie opadać na dno. Teraz liczy się dokładność i refleks. Lejemy Blue Curacao po obwodzie shakera. Natychmiast, gdy to zrobimy rozpoczynamy napełnianie kieliszków na shoty.
6
Kieliszki napełniamy jednym ruchem, starając się nie potrząsać shakerem, żeby nie wymieszać znajdujących się w nim składników. Jeśli zachowamy zimną krew i rozlejemy drinka odpowiednio zręcznie, otrzymamy serię shotów w kolorach tęczy.
7
drink tęcza - wersja dla profesjonalisty
Ostrzeżenie: żeby osiągnąć perfekcję, potrzebne będzie kilka prób. Nie zniechęcaj się, jeśli ta sztuka od razu ci się nie uda. Praktyka czyni mistrza.

Powiązane porady

alkohol
drink Cosmopolitan
Wódka z galaretką w pomarańczy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Insomniaa
25.09.2012
nie Sweet & Sour, tylko Triple Sec -.-