bandażowanie łokcia

Jak zabandażować łokieć?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Chcesz zabandażować rękę ale nie wiesz jak to zrobić? Wiele osób ma taki problem jak ty, ale wbrew pozorom nie jest to skomplikowane i nie wymaga specjalnych umiejętności. W kilka chwil będziecie w stanie zrobić sobie opatrunek. Jeśli nie jesteś w stanie wykonać tą czynność samodzielnie poproś kogoś o pomoc. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci w zrobieniu opatrunku żółwiowego łokcia (zbieżnego). Powodzenia!
P

* Bandaż o szerokości 5-7 cm
* Zapinki do bandaży lub taśma samoprzylepna
* Mydło i woda (opcjonalnie)
* Opatrunek

1
Rozpoczynamy obwojem kolistym i skośnym na przedramieniu, poniżej czubka łokcia od strony wewnętrznej do zewnętrznej. Obwijamy 2 razy w celu zabezpieczenia bandaża. Bandaż ma być napięty ale nie tak bardzo aby zablokował krążenie krwi.

Jeśli istnieje taka możliwość łokieć powinien być zgięty podczas bandażowania.
2
Przechodzimy na ramię, przeprowadzając obwój kolisty nieco skośny powyżej czubka łokcia
3
Wracamy znowu na przedramię, przeprowadzając obwój nieco bliżej czubka łokcia. Łokieć ma być pośrodku.
4
Przeprowadzamy jeszcze dwa obwoje dochodząc do bicepsa.
5
Wykonujemy obwój na przedramieniu, pokrywając cześć poprzedniego i kończymy na środku łokcia. Bandaż mocujemy zapinkami.
?

Wskazówki
* Należy unikać gorących pryszniców oraz picia alkoholu przez około 48 godzin od urazu.
* Po zabandażowaniu sprawdź krążenie poprzez uciskanie palca u zabandażowanej ręki. Jeśli po uścisku palca kolor nie powróci przez kolejne 3 sekundy, odwiąż bandaż i zabandażuj jeszcze raz tylko nieco luźniej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane