Jak rozmawiać ze swoim kotem?
SznapsiSznapsi - specjalista Tipy.pl

Z pewnością mówisz do swojego kota, ale czy on wie o co Ci właściwie chodzi? A czy ty rozumiesz jego pomruki i miauknięcia? Jeśli nie, nadeszła pora na prawdziwą pogawędkę ze swoim futrzanym przyjacielem.
P

* chęć do "niemądrego" zachowywania się
* skupienie uwagi na dźwiękach wydobywanych z gardła kotka
* chęć nauczenia się jego mowy ciała

1
Naśladuj jego głosy. Stwórz niezwykłą zażyłość pomiędzy Tobą a Twoim kotem poprzez naśladowanie jego miauków. Sam fakt, że będziesz się starać mówić w jego języku sprawi, że Twój kot będzie czuł się z Tobą bardziej zżyty.
2
Używaj jego imienia. Zwiększ szanse, że Twój kot Cię słucha poprzez wymawianie jego imienia podczas wydawania komend.

Mężczyźni powinni używać wyższego głosu podczas przemawiania do swoich futrzaków, ponieważ koty lepiej reagują na sopran.
3
Miej na uwadze ton jakim zwracasz się do kota. Koty, podobnie jak ludzie potrafią odgadnąć nastrój swojego rozmówcy słuchając jego głosu. Z tego powodu, jeśli mówisz do kota, upewnij się, że ton Twojego głosu jest zgodny z wiadomością jaką chcesz mu przekazać.

Jeśli chcesz, aby Twój kot wiedział, że jesteś zdenerwowany ponieważ on zesikał się na dywanik, zrób to co zrobiłaby kocia mama: delikatnie podnieś go za skórę na karku i zawarcz.
4
Naucz się jego języka. Koty mają około 100 słów w swoim kocim słowniku w różnych formach miauków, warczeń, mruczeń i syków. Zwróć szczególną uwagę na dźwięki jakie wydobywa z siebie Twój kot jak jest głodny, zły, przestraszony itd.
5
Zacznij odczytywać informacje jakie wysyła otoczeniu za pomocą swojego ogona. Jeśli tylko końcówka ogona się porusza, oznacza to że Twój kot jest zirytowany. Jeśli kot macha ogonem w jedną i drugą stronę znaczy, że jest zły. Jeśli jego ogon jest uniesiony dumnie i wysoko, oznacza, że jest szczęśliwy.
6
Interpretuj częstotliwość i głośność jego miauków. Częste i głośne wskazują na niepokój.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

tiger2280
23.06.2018
Niestety, proces rozmawiania z kotem nie jest taki łatwy. Chciałbym rozmawiać z Czarką od mojej babci ale to jest za trudne. Mam 12 lat i chcę rozmawiać z kotem. Na pewno Czarka nie zapomni mojego głosu i będę mógł z nią rozmawiać, ale to jest dla mnie ZA TRUDNE!
malawania
30.03.2012
Ale czad! świetna porada ;)
Kisiel
12.01.2011
To działa a konkretnie krok 1 mój kot był tak na mnie zły, że nie chciał by się do mnie zbliżyć na 100 metrów a jak naśladowałem jego głosy to do mnie przyszedł
Kisiel
13.09.2010
no wydaje sie być skuteczne i zabawne ale gdzie znajdę ten koci słownik?