stres

Jak zredukować stres?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Jeśli dokucza ci nadmierne pocenie się, bezsenność i ból głowy to prawdopodobnie masz problemy ze stresem. Nie ma recepty na całkowite wyeliminowanie stresu z naszego życia. Jest zupełnie naturalną reakcją organizmu na rożne wydarzenia w życiu, nie tylko te złe, pojawia się również w radosnych momentach. Czasami stres atakuje nas w najmniej spodziewanym momencie, dlatego dobrze jest wiedzieć w jaki sposób sobie z nim radzić. Poniżej znajdziesz filmik, który pomoże ci ujarzmić stres.
P

* para butów sportowych (tenisówki, adidasy)
* płyta albo książka o medytacji
* wygodne łóżko
* dobra książka instruktażowa
* Spokojna muzyka
* Masaż profesjonalny (opcjonalnie)

1
Zacznij ćwiczyć, ruszać się, uprawiać sport

Zacznij uprawiać jakiś sport, który lubisz jak np. pływanie, taniec czy jazda na rowerze.

Ludzie, którzy wykonują ćwiczenia aerobowe (aerobic) przez 35 minut dziennie, 3 razy w tygodniu przez 4 miesiące wykazują się mniejszym napięciem emocjonalnym oraz łagodniejszym stanem depresyjnym.
2
Medytuj

Naucz się medytacji. Możesz skorzystać z książek lub płyt CD aby nauczyć się techniki medytacji i techniki relaksu, lub zapisać na kurs lub zajęcia prowadzone w Twoim mieście.

Badania dowodzą, że więcej niż połowa osób medytujących 2,5 h tygodniowo przez 8 tygodni zredukowała stres o 54%.
3
Idź spać

Codziennie śpij od 7 do 9 godzin. Krótsze spanie może negatywnie oddziaływać na zdolność podejmowania decyzji, interakcje z innymi i ogólny niepokój.
4
Idź wcześniej do łóżka

Idź do łóżka około 30 minut przed godziną o której normalnie chodzisz spać. Przed zaśnięciem zrób coś relaksującego jak np. czytaj książkę lub słuchaj spokojnej muzyki.

Zafunduj sobie kilka razy w miesiącu profesjonalny masaż. Jest to kosztowne, jednak ludzie, którzy są regularnie masowani czują mniejszy niepokój i rzadziej cierpią na ból głowy.
5
Zredukuj spożywanie kofeiny

Ogranicz spożywanie kofeiny, która ma działanie pobudzające. Zamiast kawy wypróbuj herbatę ziołową.

Ograniczaj picie kawy stopniowo, aby uniknąć objawów odstawienia jak np. bóle głowy.
6
Wykup sobie wycieczkę

Zafunduj sobie wakacje. Badania dowodzą, że osoby, które robią sobie często wakacje są 8 razy mniej narażone na śmierć z powodu ataku serca, niż osoby, które wyjeżdżają rzadko.
7
Znajdź źródło stresu

Zastanów się co powoduje, że jesteś zestresowany. Poszukaj źródła problemu, z którym może powinieneś się zmierzyć. Może potrzebujesz ograniczyć swoje przyjemności na jakiś czas i bardziej skupić sie na własnej osobie albo zdecydować się na terapię, która może odkryje słaby punkt, który jest przyczyna stresu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

TobiaszRogucki
29.12.2014
no tak , ale nie zawsze , możemy zrobić sobie wakacje ,czy iść pobiegać , czasami nawet nie ma możliwości napić się ziółek , w tedy ja wyciągam tabletki nervomix control i.. po sprawie...