sprzątanie mieszkania

Jak posprzątać w 3 minuty?

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Znajomi już w drodze do Ciebie, a Twoje mieszkanie wygląda jak po klęsce żywiołowej? Nie tylko ty musiałaś zmagać się z tym problemem. Wystarczy kilka minut, by doprowadzić mieszkanie do „porządku”. Możecie być pewni, że efekty są zdumiewające i od czasu do czasu warto zdecydować się na takie szybkie sprzątanie. Poniżej znajdziecie filmik instruktażowy, który pomoże wam szybko pozbyć się bałaganu. Macie 3 minuty na posprzątanie. Czas start!
P

* kosz na pranie
* ściereczki do wycierania
* ręcznik papierowy
* środek czyszczący w sprayu
* wybielacz
* cytrynowy odświeżacz do powietrza (opcjonalnie)
* świeże cytryny

1
Chwyć kosz na rzeczy do prania i przebiegnij się z nim po mieszkaniu wrzucając do niego wszystko co nie powinno leżeć na wierzchu. Kosz wstaw do łazienki i zamknij lub przykryj czymś, aby nie było widać co jest w środku po czym zamknij drzwi.

Otwórz okno. Badania dowodzą, że jasne światło daje wrażenie czystości nawet w brudnym pokoju.
2
Weź szmatkę do czyszczenia i szybko przeleć nią po tych powierzchniach, które są najbardziej na widoku - po stole, regałach i telewizorze. Łatwo, szybko i bez większego wysiłku usuniesz kurz przy pomocy środka do czyszczenia mającego właściwości antystatyczne.
3
Sprzątnij kłęby z kurzu namoczonym ręcznikiem papierowym

Usuń koty z kurzu tylko z najbardziej widocznych miejsc - to są zwykle rejony koło krzeseł oraz nóg stołu.

Rozpyl trochę cytrynowego odświeżacza do powietrza w każdym pokoju. Zapach cytryny podświadomie sygnalizuje "czysty". Jeśli nie masz odświeżacza przetnij świeżą cytrynę na pół i chodź od pokoju do pokoju wyciskając ją do szklanki.
4
Posprzątaj łazienkę

Zaatakuj łazienkę środkiem do czyszczenia w spraju oraz ręcznikami papierowymi. Zetrzyj umywalkę oraz toaletę. Wlej trochę wybielacza do muszli klozetowej po czym wrzuć wszystkie niepotrzebne rzeczy do wanny i zasłoń zasłonki.
5
Posprzątaj kuchnię

Szybko biegnij do kuchni, wrzuć brudne naczynia do zlewozmywaka, wepchnij wszystkie pozostałe brudy do szafek i szuflad po czym wytrzyj blat kuchenny.
6
Zamknij drzwi do pozostałych pomieszczeń. Będzie to prezentować obraz czystości oraz zniechęcać ludzi do wejścia do środka.

Teraz przyklej do swojej twarzy swój najwspanialszy uśmiech - i jesteś gotowa to przywitania swoich gości.
?

Wskazówki
* 70% osób jest zdania, że wizyta gości najbardziej motywuje nas do sprzątania.

Powiązane porady

Szklane butelki
czyszczenie srebra
naczynia ze stali nierdzewnej

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

oldzia
31.10.2014
czemu nie pokazaliście jak posprztą tać pokuj?
KZGB
olaola
23.07.2014
A po tym sprzątaniu, będzie jeszcze więcej sprzątania.
realistka
22.07.2014
zapraszam do mnie na prezentacje... jak zdarzy posprzątać w 3 min. 250m2 to nawet jestem zdecydowana zapłacić... :)
jak mieszkałam w kawalerce to jeszcze udam, iż to jest możliwe...ale tylko i wyłącznie tzw.zepchniecie brudów... w kąt...
mama x2
22.07.2014
Równie dobrze jak kosz na pranie sprawdzi sie szafa, d której upchamy bajzel...
Tylko hmm.... moje mieszkanie ma 108 m2 i przeszkolne drzwi wewnętrzne do 2 pokoi - nie przebiegnę go całego w 3 min ;) pewnie dlatego mam zwykle porządek :D.
Aneta
07.07.2014
Ja sprzątam codziennie kilka minut ale nie na pewno 3 minuty,takie 3 minutowe sprzatanie jest moim zdaniem bezsensu,wten sposób nigdy sie nie posprzata mieszkania jak nalezy.
oliwcia
04.05.2012
to nie jest sprzątanie tylko ukrywanie bałaganu
ksywa
05.04.2012
haha ja mam w mieszkaniu burdel że nawet to przy tym wygląda jak pięknie wylizane mieszkanie a w tym mieszkaniu są tylko porozżucane czasopisma i jakieś ciuchy i tyle
mysia
21.02.2012
Ja codziennie tak sprzątam :-PPPPPP
mysia
21.02.2012
A tak marginesie ktoś napisał, że ona sprząta posprzątane mieszkanie ;p przecież to jest tylko prezentacja jak można w 3 minuty posprzątać a nie, że ona sprząta naprawdę :p swoją drogą takie sprzątanie zajęłoby jej więcej jak 3 minuty...bez przesady ;p
Yap
31.01.2012
Moi znajomi po 1 minucie pomyśleli by że nie ma mnie w domu i by poszli zanim sprzątnęłabym ubrania. x3