ollie snowboard

Jak zrobić ollie na snowboardzie?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Ollie jest podstawowym trikiem na snowboardzie. Każdy początkujący snowboardzista powinien zacząć swoją przygodę z freestyle'm właśnie od tego triku. Po jego opanowaniu będzie można przejść do kolejnych ewolucji.
P

* śnieg
* snowboard

1
Jedź prosto, zachowaj umiarkowaną prędkość. Najważniejsze, abyś czuł się pewnie przy danej prędkości. Ollie może być wykonywany w każdym miejscu - można go wykonać nawet stojąc w miejscu.
2
Przyjmij obniżoną pozycję (nogi zgięte w kolanach).
3
Jeśli jedziesz wówczas nie spuszczaj z oczu obiektu z którego chcesz wykonać skok. Może to być hopka, mulda itp.
4
Zbliżając się do szczytu muldy przenieś stopniowo ciężar ciała na tylną nogę a przednią nogę ciągnij do góry (tak jakbyś chciał podnieść przód deski do góry). Na samym szczycie wykonaj skok - podskocz na tylnej nodze a przednią równocześnie szarpnij silniej do góry.
5
W górze podciągnij mocno tylną nogę do góry, tak aby obie nogi były na jednej wysokości.
6
Podczas skoku podciągnij obydwa kolana jak najbliżej okolic piersi. Kolana do piersi a nie cały tułów do kolan! Jeśli zrobisz to odwrotnie możesz wylądować na głowie.
7
Jeśli deska będzie w poziomie a Twój ciężar ciała będzie pośrodku deski zacznij lądowanie.
8
Wyprostuj nogi - przednią bardziej, aby na nią spaść. Podczas zeskoku miej miękkie kolana, aby bezpiecznie wylądować.
!

Uwaga!
* Nie bądź zbyt pewny siebie! Jeśli jesteś początkujący zacznij ćwiczyć Ollie stojąc w miejscu. Potem ćwicz jadąc, potem na muldach. Jak już opanujesz skakanie na muldach na 6 wówczas możesz zacząć ćwiczyć Ollie na hopkach.
* Nie bierz się za Ollie jeśli nie umiesz dobrze jeździć na snowboardzie, np. jeśli nie umiesz jeszcze dobrze skręcać. Może to wszystko wygląda przyjemnie i bardzo prosto, ale taka zabawa na śniegu może spowodować groźne kontuzje jeśli nie zna się podstaw.
* Nie próbuj uczyć się tego triku jeśli jest duży mróz a na stoku jest lód. Bardzo ważną częścią Ollie jest lądowanie. Im wyżej skaczesz oraz im więcej jest lodu tym trudniej jest wylądować.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Czolgista
06.12.2010
Nom... To się może przydać... M.in mi... ;P Dzięki Pozdro:D