tapetowanie

Jak tapetować naroża pomieszczeń?

MatMat - specjalista Tipy.pl
Tapetowanie płaskich i otwartych powierzchni jest bardzo proste, jednak każde pomieszczenie ma rogi, które nieco utrudniają nam to zadanie. Poniżej znajdziesz wskazówki i porady, które mam nadzieję, nieco ułatwią Ci tapetowanie.
P

* tapeta,
* taśma miernicza,
* klej do tapet,
* ołówek,
* nóż typu Stanley,
* wałek do dociskania tapet.

1
Zmierz odległość od zakończenia ostatnio naklejonego pasma tapety lub całej ściany do kąta. Zmierz tą odległość na górze oraz na dole ściany (może się ona różnić). Do tej odległości, która jest większa dodaj około 2,5 - 5cm. Utnij kolejne pasmo tapety o wymierzonej szerokości.
2
Nałóż klej na tapetę (jeśli tapeta jest winylowa) lub na ścianę, przyłóż tapetę do ściany, zaczynając od przyklejenia jej wzdłuż poprzedniego pasma tapety i naklejając ją w kierunku rogu pomieszczenia. Wyprostuj ją i przytnij na górze i po bokach jeśli jest to potrzebne.
3
Przyklej kolejne pasmo tapety tak, aby zachodziło na poprzednie i wyrównaj je do naroża. Wygładź obydwie ściany i użyj wałka do tapet w celu dociśnięcia tapety w narożu oraz do dociśnięcia styków sąsiadujących ze sobą pasów tapety.

Powiązane porady

tapetowanie
Fototapeta
Zrywanie tapety

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane