Medytacja

Jak dobrze medytować?

Medytacja nie jest do końca znaną praktyką w kulturze zachodu. W miarę rozwoju zainteresowaniem Europy Wschodem, przywędrowała do nas wraz z jogą i innymi sztukami samodoskonalenia. Medytacja jest podstawą buddyzmu. Prowadzi ona umysł na wyższe poziomy, do pełnego oświecenia w sposób dla nas paradoksalny - wyłączywszy umysł. Polega bowiem bardziej na pracy ciała - oddechu, odpowiednim usadowieniu. Umysł pozostaje w trakcie jej trwania zrelaksowany i praktycznie zdezaktywowany. Dla nas medytacja jest przede wszystkim świetnym środkiem relaksacyjnym. Naucza jej nas na każdym kursie jogi. Warto jednak spróbować też jej samemu w domu. Oto instrukcje jak poprawnie medytować.
1
Najpierw musisz zadbać o to, by w miejscy, którym medytujesz była absolutna cisza. Potrzebujesz spokoju i odprężenia, uniemożliwi Ci to jakikolwiek hałas. Możesz iść w takim razie do parku, czy do lasu, albo zostać w domu, gdy nikogo nie ma.

Dodatkowo możesz sobie puścić muzykę do medytacji. Jest ona dostępne chociażby pod tym linkiem:

http://www.youtube.com/watch?v=7FQS3BhtBz8&feature=related

Możesz też medytować w ciszy lub przy innej muzyce np. relaksacyjnej.
2
Ważne jest również, aby wybrać odpowiednie miejsce do medytacji. Powinno być wygodne, gdyż generalnie powinno się medytować na siedząco (siedząc po turecku) z wyprostowanymi plecami (to bardzo ważne). Oczywiście możemy też medytować czasem na leżąco np. przed spaniem, żeby się odprężyć.
3
Po znalezieniu odpowiedniego miejsce, powinniśmy usiąść po turecku, wyprostować plecy (dobrze więc siedzieć na czymś z oparciem) i położyć dłonie na swoich kolanach.

Palce kciuk i wskazujący powinny się ze sobą stykać, by zamknąć obwód naszej energii.

Następnie musimy zamknąć oczy i starać się o niczym nie myśleć. Musimy wyciszyć umysł i odsunąć od siebie wszelkie negatywne emocje i problemy. Poczujmy przyjemność z odpoczynku naszego mózgu.
Gdy się wyciszymy, możemy się skupić na oddechu. Przy medytacji trzeba oddychać głęboko i przeponą. Zarówno wdech i wydech powinny być oddawane nosem. Róbmy je po woli w miarę równych odstępach czasy.
Postarajmy się tak wytrzymać przynajmniej 10 minut za pierwszym razem. Potem, gdy już się wdrożymy możemy medytować 20 minut (najlepiej dziennie, ale możemy to robić również parę razy na tydzień).
?

Wskazówki
* Medytacja to doskonały sposób zarówno na choroby psychiczne i fizyczne.
* Niektórzy wierzą, że dzięki medytacji i zjednoczeniu się z kosmosem, świat staje po naszej stronie i ułatwi nam rozwiązanie problemów.
* Jeżeli ciężko Ci jest się skupić możesz użyć metody autosugestii - wyłącz po kolei każdą część swojego ciała powtarzając sobie w myślach (idąc od dołu): "moja noga staje się ciężka, bardzo ciężka. Nie czuję jej i wyłączam", tak dojdź do umysłu. Po autosugestii zacznij głęboko oddychać i skup się na wdechach i wydechach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

igor
03.04.2013
Dziękuje właśnie tego szukałem pięknie i treściwie wszystko wyjaśnione