Komunikacja

Jak komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
Nastały czasy, kiedy ludzie komunikują się ze sobą głównie za pomocą telefonu i internetu. Żeby przekazać coś drugiej osobie, piszemy sms-y, e-maile, „ściągamy” różnego rodzaju komunikatory, takie jak gadu-gadu czy skype, zakładamy konta na „nk”, „facebook’u”, „twitterze”, a także czatujemy i piszemy swoje opinie na forach. A gdzie w tym wszystkim komunikacja bezpośrednia? Gdzie kontakt z drugim człowiekiem? Przecież podczas rozmowy ponad 80 % przekazu zawiera się w komunikacji niewerbalnej, a tylko niewielka część w werbalnej, czyli w słowach. To oznacza, że we wszystkich wysyłanych przez nas wiadomościach – sms, e-mail itp. – możemy zostać źle zrozumiani. Emotikony bowiem nie zastąpią w pełni naszego wyrazu twarzy. Poza tym łatwo jest wtedy okłamać osobę po drugiej stronie. Dlatego pomimo wszystko starajmy się widywać z ludźmi na spotkaniach „face to face”. Poniżej kilka wskazówek jak werbalnie i niewerbalnie komunikować się z ludźmi.
prezentacja

Jak dobrze przygotować prezentację tematyczną?

Relacje Interpersonalne
Często podczas spotkań biznesowych lub naukowych wygłasza się prezentacje na różny temat. Przygotowanie takiej prezentacje z pozoru wydaje się banalne, lecz wymaga to dużo pracy i zaangażowania. Aby prezentacja była spójna i interesująca trzeba przestrzegać kilku ważnych reguł. Poznasz je czytając ten artykuł.
Mowa ciała

Jak odczytać mowę ciała?

Atmosfera W Pracy
Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią, może nam coś powiedzieć. Czy patrzysz w dół podczas rozmowy? Bawisz się swoimi włosami? Pochylasz się w jedną stronę? Dowiedz się, co mówi twoje ciało, gdy rozmawiasz z innymi oraz co ciało innych może powiedzieć tobie.
perswazja

Jak skutecznie przekonywać?

Relacje Interpersonalne
Perswazja to coś, czym posługuje się każdy z nas. Nie ma żadnej tajemnej formuły opisującej, jak skutecznie przekonywać. Istnieje jednak sześć reguł perswazji, które mogą ułatwić ten proces. Nie są one prawami psychologii, do których trzeba się bezwzględnie stosować. Warto jednak wykorzystać niektóre z nich w trakcie negocjacji.
skuteczna komunikacja

Jak się skutecznie komunikować?

Relacje Interpersonalne
Dobra umiejętność komunikacji jest bardzo ważna w życiu codziennym. Umiejętności komunikacyjne potrzebne są ci w życiu codziennym, stosunkach międzyludzkich i pracy. Niestety nie wszyscy potrafią się skutecznie komunikować. Wielu mądrym i utalentowanym ludziom nie udaje się dostać dobrej pracy, ani zrobić kariery tylko dlatego, że nie posiadają zdolności komunikacyjnych. Nie możesz pozwolić, aby to spotkało także ciebie. Niezależnie od tego ile masz lat możesz nauczyć się skutecznej komunikacji. Wystarczy odrobina pewności siebie i opanowanie podstawowych zasad komunikowania się i z powodzeniem nauczysz się jak przekazać wszystko, co będziesz chciał i dogadasz się z każdym człowiekiem(a to z pewnością przyda ci się w życiu). Poniżej znajdziesz wskazówki jak się skutecznie komunikować.
Obcokrajowcy

Jak zatrudnić cudzoziemca?

Biznes Międzynarodowy
Masz zamiar zatrudnić u siebie obcokrajowca? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zatrudniać cudzoziemców i jakie dokumenty będą w związku z tym potrzebne. Proces zatrudnienia składa się z kilku etapów.
Gratulacje

Jak udzielać pochwał i nagan?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Umiejętność chwalenia swoich pracowników oraz udzielania nagan jest jedną z podstawowych, które powinien posiadać każdy manager. Prawidłowe przekazywanie uwag swoim podwładnym znajduje się na liście najważniejszych czynników decydujących o motywacji pracowników do wykonywanej pracy. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek dotyczących udzielania pochwał i nagan.
Relacje z przełożonym

Jak zapobiec odejściom wartościowych pracowników?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Masz problem z odpływem wartościowych dla firmy pracowników? Oferta pracy u konkurencji jest dla nich bardziej odpowiednia? Jeśli podwyżki wynagrodzenia nie dają oczekiwanych rezultatów dowiedz się co jeszcze możesz zrobić, aby zachować u siebie w firmie najbardziej wartościowych pracowników.
zmotywowani handlowcy

Jak zarządzać handlowcami?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Wzrost sprzedaży to cel, który stawia przed sobą każda firma. Zazwyczaj raz w tygodniu odbywają się w tym celu zebrania, na których Manager sprzedaży przedstawia zespołowi handlowców swoją strategię sprzedaży. Jeśli kierujesz zespołem handlowców i nie masz jeszcze doświadczenia w zarządzaniu nimi, przeczytaj poniższy artykuł.
rekrutacja

Jak prowadzić rekrutację?

Budowanie Zespołu
Jak pokazują najnowsze badania, u podstaw niepowodzeń w pracy leżą: brak zdolności przywódczych (26%), mała inteligencja emocjonalna (23%), słaba motywacja (17%) i cechy osobowościowe nie pasujące do wykonywanego stanowiska (15%). Zwrócenie uwagi na te cztery obszary może sprawić, że każda rekrutacja zakończy się wyłonieniem właściwego pracownika. Podczas rozmowy rekrutacyjnej często skupiamy się na technicznych umiejętnościach kandydata, pomijając jego zdolności interpersonalne. Nie należy jednak zapominać, że techniki zawsze można się nauczyć, natomiast zmiana osobowości pracownika jest trudnym wyzwaniem. Poznając zachowania kandydata w przeszłości, możemy dowiedzieć się jaki będzie jego stosunek do przełożonego i współpracowników w przyszłości. Poniżej przedstawiam w jaki sposób prowadzić rekrutację, żeby określić poziom motywacji i zdolności interpersonalnych kandydata.