produktywność

Jak być produktywnym na co dzień?

Szkolenia i Rozwój Pracowników
Każdy ma takie dni, kiedy nie może znaleźć w sobie siły na wykonanie swoich obowiązków. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Może być to spowodowane stresem, wypaleniem zawodowym czy stylem życia. Kiedy równowaga w twoim życiu zostaje zaburzona, to właśnie produktywność jest pierwszą rzeczą, która na tym ucierpi. Na szczęście jest wiele sposobów na zaradzenie temu problemowi. Dzięki nim po przebudzeniu będziesz gotowy do działania. Będziesz mógł wykonać więcej rzeczy i co najważniejsze uporać się z nimi szybciej niż zazwyczaj.
Komunikacja

Jak komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
Nastały czasy, kiedy ludzie komunikują się ze sobą głównie za pomocą telefonu i internetu. Żeby przekazać coś drugiej osobie, piszemy sms-y, e-maile, „ściągamy” różnego rodzaju komunikatory, takie jak gadu-gadu czy skype, zakładamy konta na „nk”, „facebook’u”, „twitterze”, a także czatujemy i piszemy swoje opinie na forach. A gdzie w tym wszystkim komunikacja bezpośrednia? Gdzie kontakt z drugim człowiekiem? Przecież podczas rozmowy ponad 80 % przekazu zawiera się w komunikacji niewerbalnej, a tylko niewielka część w werbalnej, czyli w słowach. To oznacza, że we wszystkich wysyłanych przez nas wiadomościach – sms, e-mail itp. – możemy zostać źle zrozumiani. Emotikony bowiem nie zastąpią w pełni naszego wyrazu twarzy. Poza tym łatwo jest wtedy okłamać osobę po drugiej stronie. Dlatego pomimo wszystko starajmy się widywać z ludźmi na spotkaniach „face to face”. Poniżej kilka wskazówek jak werbalnie i niewerbalnie komunikować się z ludźmi.
Mowa ciała

Jak niewerbalnie komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
W komunikacji niewerbalnej, oprócz dystansu i kontaktu wzrokowego, istotne są gesty, odpowiednia postawa i mimika. Możemy zapanować nad naszą mową ciała i wykorzystać ją do przekonania odbiorcy do naszego pomysłu, idei, wypowiedzi lub po prostu "przeciągnąć" rozmówcę na naszą stronę. Poniżej przedstawiamy kilka środków perswazji niewerbalnej.
Mowa ciała

Jak odczytać mowę ciała?

Atmosfera W Pracy
Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią, może nam coś powiedzieć. Czy patrzysz w dół podczas rozmowy? Bawisz się swoimi włosami? Pochylasz się w jedną stronę? Dowiedz się, co mówi twoje ciało, gdy rozmawiasz z innymi oraz co ciało innych może powiedzieć tobie.
perswazja

Jak skutecznie przekonywać?

Relacje Interpersonalne
Perswazja to coś, czym posługuje się każdy z nas. Nie ma żadnej tajemnej formuły opisującej, jak skutecznie przekonywać. Istnieje jednak sześć reguł perswazji, które mogą ułatwić ten proces. Nie są one prawami psychologii, do których trzeba się bezwzględnie stosować. Warto jednak wykorzystać niektóre z nich w trakcie negocjacji.
produktywność pracowników

Jak zwiększyć produktywność pracowników?

Motywowanie Pracowników
Żeby firma odniosła sukces, kierownictwo musi cały czas mieć na uwadze osiągnięcie ostatecznych celów. Jednym z wielu czynników, które bezpośrednio wpływają na rentowność przedsiębiorstwa jest produktywność jego pracowników. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów, które pomogą ci zwiększyć ten parametr poprzez zmotywowanie pracowników do osiągania coraz to wyższych wyników.
zadowoleni pracownicy

Jak zwiększyć wydajność pracowników w firmie?

Motywowanie Pracowników
Menedżerowie firm wiedzą z pewnością o tym, że muszą podwyższać morale pracowników, by ich praca przynosiła wymierne efekty. Aby poprawić wyniki w pracy potrzebna jest chęć rozwoju osobistego, a za to w dużym stopniu odpowiada sam lider. Każdy lider w każdej firmie odpowiada za atmosferę w pracy oraz relacje pomiędzy pracownikami i klientami. Istnieją dwa sprawdzone sposoby motywowania pracowników: poziomy-pionowy oraz zewnętrzny-wewnętrzny.
mowa ciała

Jak odczytywać mowę ciała?

Relacje Interpersonalne
Każdy używa jakiejś gestykulacji, jedni subtelnej, inni nieco mocniejszej, ale większość gestów posiada jakieś znaczenie. Najczęściej nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak nasza podświadomość kieruje naszymi gestami. Taka wiedza może być nam przydatna chociażby po to, żeby odczytać zachowanie innych.
dobry szef

Jaki powinien być dobry szef?

Relacje Interpersonalne
Narzekanie na szefa jest jedną z ulubionych weekendowych rozrywek naszych rodaków. Rzadko słyszymy opinie o tym, że czyjś szef jest rozsądnym, odpowiedzialnym człowiekiem, kompetentnie wykonującym swoje obowiązki. Za to bardzo często słyszy się zarzuty typu: „Mój szef jest nienormalny”, „On nic nie umie”, „ Nie ma o tym pojęcia, a wszystkich krytykuje”, „Traktuje nas jak śmieci”. Jak więc stać się takim szefem, jakiego życzyliby sobie pracownicy?
Pracownicy biura

Jak być dobrym managerem?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Możesz nauczyć się kilku technik motywacji, dzięki czemu będziesz lepszym managerem. Poprzez stałe wspieranie i motywowanie pracowników możesz zapewnić swojej firmie sukces. Istnieje kilka sposobów na to, jak podnieść morale pracowników. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak to zrobić i zostać dobrym managerem.