produktywność

Jak być produktywnym na co dzień?

Szkolenia i Rozwój Pracowników
Każdy ma takie dni, kiedy nie może znaleźć w sobie siły na wykonanie swoich obowiązków. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Może być to spowodowane stresem, wypaleniem zawodowym czy stylem życia. Kiedy równowaga w twoim życiu zostaje zaburzona, to właśnie produktywność jest pierwszą rzeczą, która na tym ucierpi. Na szczęście jest wiele sposobów na zaradzenie temu problemowi. Dzięki nim po przebudzeniu będziesz gotowy do działania. Będziesz mógł wykonać więcej rzeczy i co najważniejsze uporać się z nimi szybciej niż zazwyczaj.
Komunikacja

Jak komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
Nastały czasy, kiedy ludzie komunikują się ze sobą głównie za pomocą telefonu i internetu. Żeby przekazać coś drugiej osobie, piszemy sms-y, e-maile, „ściągamy” różnego rodzaju komunikatory, takie jak gadu-gadu czy skype, zakładamy konta na „nk”, „facebook’u”, „twitterze”, a także czatujemy i piszemy swoje opinie na forach. A gdzie w tym wszystkim komunikacja bezpośrednia? Gdzie kontakt z drugim człowiekiem? Przecież podczas rozmowy ponad 80 % przekazu zawiera się w komunikacji niewerbalnej, a tylko niewielka część w werbalnej, czyli w słowach. To oznacza, że we wszystkich wysyłanych przez nas wiadomościach – sms, e-mail itp. – możemy zostać źle zrozumiani. Emotikony bowiem nie zastąpią w pełni naszego wyrazu twarzy. Poza tym łatwo jest wtedy okłamać osobę po drugiej stronie. Dlatego pomimo wszystko starajmy się widywać z ludźmi na spotkaniach „face to face”. Poniżej kilka wskazówek jak werbalnie i niewerbalnie komunikować się z ludźmi.
Mowa ciała

Jak niewerbalnie komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
W komunikacji niewerbalnej, oprócz dystansu i kontaktu wzrokowego, istotne są gesty, odpowiednia postawa i mimika. Możemy zapanować nad naszą mową ciała i wykorzystać ją do przekonania odbiorcy do naszego pomysłu, idei, wypowiedzi lub po prostu "przeciągnąć" rozmówcę na naszą stronę. Poniżej przedstawiamy kilka środków perswazji niewerbalnej.
Mowa ciała

Jak odczytać mowę ciała?

Atmosfera W Pracy
Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią, może nam coś powiedzieć. Czy patrzysz w dół podczas rozmowy? Bawisz się swoimi włosami? Pochylasz się w jedną stronę? Dowiedz się, co mówi twoje ciało, gdy rozmawiasz z innymi oraz co ciało innych może powiedzieć tobie.
perswazja

Jak skutecznie przekonywać?

Relacje Interpersonalne
Perswazja to coś, czym posługuje się każdy z nas. Nie ma żadnej tajemnej formuły opisującej, jak skutecznie przekonywać. Istnieje jednak sześć reguł perswazji, które mogą ułatwić ten proces. Nie są one prawami psychologii, do których trzeba się bezwzględnie stosować. Warto jednak wykorzystać niektóre z nich w trakcie negocjacji.
mowa ciała

Jak odczytywać mowę ciała?

Relacje Interpersonalne
Każdy używa jakiejś gestykulacji, jedni subtelnej, inni nieco mocniejszej, ale większość gestów posiada jakieś znaczenie. Najczęściej nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak nasza podświadomość kieruje naszymi gestami. Taka wiedza może być nam przydatna chociażby po to, żeby odczytać zachowanie innych.
rekrutacja

Jakie pytania zdać podczas rekrutacji?

Budowanie Zespołu
Jedną z niedogodności prowadzenia własnej firmy jest konieczność zatrudniania dodatkowego personelu. Bycie swoim własnym szefem brzmi świetnie, ale wiąże się również z przyjmowaniem i zwalnianiem pracowników. Duże przedsiębiorstwa mają specjalistów ds. HR, którzy znają procedury rekrutacji, uwarunkowania prawne i sztuczki związane z wyborem najlepszego kandydata. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na taki luksus, musisz przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną samodzielnie. Z tego artykułu dowiesz się jakie pytania zadać podczas rekrutacji, a jakich kwestii należy unikać.
nierzetelny pracownik

Jak postępować z nierzetelnym pracownikiem?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Jeśli jesteś menedżerem i kierujesz zespołem ludzi oraz zarządzasz ważnym projektem, to doskonale wiesz, jak ważne jest rzetelne wykonywanie obowiązków przed Twoich współpracowników. Co jednak zrobić, gdy pracownik nie wykonuje swoich obowiązków uczciwie? Podjęcie działań naprawczych to obowiązek każdego menedżera, gdyż nierzetelne zachowanie może mieć wpływ na powodzenie projektu i strukturę teamu.
Szef

Jak być wspaniałym szefem?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Idealny szef należy do rzadkiej rasy. Jak zatem zostać wspaniałym przełożonym? Jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy byli wydajniejsi, szanowali Cię oraz wykonywali Twoje polecenia z uśmiechem zastosuj się do poniższych wskazówek.
Motywacja

Jak zwiększyć efektywność pracowników za pomocą programów kafeteryjnych?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Coraz większą popularnością cieszą się na świecie programy kafeteryjne. Podstawową zaletą owych programów jest możliwość wyboru nagrody przez pracownika, która jest oczywiście przyznawana za pewne, ściśle określone osiągnięcia w pracy. Taki system wynagradzania pracowników bardzo dobrze wpływa na ich motywację do pracy, zmniejsza zjawisko wypalania zawodowego oraz zwiększa poziom dowartościowania. Dzięki temu pracownicy czują się ważniejsi, doceniani a co najważniejsze - zauważani przez przełożonych i szefostwo firmy.