produktywność

Jak być produktywnym na co dzień?

Szkolenia i Rozwój Pracowników
Każdy ma takie dni, kiedy nie może znaleźć w sobie siły na wykonanie swoich obowiązków. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Może być to spowodowane stresem, wypaleniem zawodowym czy stylem życia. Kiedy równowaga w twoim życiu zostaje zaburzona, to właśnie produktywność jest pierwszą rzeczą, która na tym ucierpi. Na szczęście jest wiele sposobów na zaradzenie temu problemowi. Dzięki nim po przebudzeniu będziesz gotowy do działania. Będziesz mógł wykonać więcej rzeczy i co najważniejsze uporać się z nimi szybciej niż zazwyczaj.
Komunikacja

Jak komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
Nastały czasy, kiedy ludzie komunikują się ze sobą głównie za pomocą telefonu i internetu. Żeby przekazać coś drugiej osobie, piszemy sms-y, e-maile, „ściągamy” różnego rodzaju komunikatory, takie jak gadu-gadu czy skype, zakładamy konta na „nk”, „facebook’u”, „twitterze”, a także czatujemy i piszemy swoje opinie na forach. A gdzie w tym wszystkim komunikacja bezpośrednia? Gdzie kontakt z drugim człowiekiem? Przecież podczas rozmowy ponad 80 % przekazu zawiera się w komunikacji niewerbalnej, a tylko niewielka część w werbalnej, czyli w słowach. To oznacza, że we wszystkich wysyłanych przez nas wiadomościach – sms, e-mail itp. – możemy zostać źle zrozumiani. Emotikony bowiem nie zastąpią w pełni naszego wyrazu twarzy. Poza tym łatwo jest wtedy okłamać osobę po drugiej stronie. Dlatego pomimo wszystko starajmy się widywać z ludźmi na spotkaniach „face to face”. Poniżej kilka wskazówek jak werbalnie i niewerbalnie komunikować się z ludźmi.
Mowa ciała

Jak niewerbalnie komunikować się z innymi?

Relacje Interpersonalne
W komunikacji niewerbalnej, oprócz dystansu i kontaktu wzrokowego, istotne są gesty, odpowiednia postawa i mimika. Możemy zapanować nad naszą mową ciała i wykorzystać ją do przekonania odbiorcy do naszego pomysłu, idei, wypowiedzi lub po prostu "przeciągnąć" rozmówcę na naszą stronę. Poniżej przedstawiamy kilka środków perswazji niewerbalnej.
Mowa ciała

Jak odczytać mowę ciała?

Atmosfera W Pracy
Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią, może nam coś powiedzieć. Czy patrzysz w dół podczas rozmowy? Bawisz się swoimi włosami? Pochylasz się w jedną stronę? Dowiedz się, co mówi twoje ciało, gdy rozmawiasz z innymi oraz co ciało innych może powiedzieć tobie.
perswazja

Jak skutecznie przekonywać?

Relacje Interpersonalne
Perswazja to coś, czym posługuje się każdy z nas. Nie ma żadnej tajemnej formuły opisującej, jak skutecznie przekonywać. Istnieje jednak sześć reguł perswazji, które mogą ułatwić ten proces. Nie są one prawami psychologii, do których trzeba się bezwzględnie stosować. Warto jednak wykorzystać niektóre z nich w trakcie negocjacji.
mowa ciała

Jak odczytywać mowę ciała?

Relacje Interpersonalne
Każdy używa jakiejś gestykulacji, jedni subtelnej, inni nieco mocniejszej, ale większość gestów posiada jakieś znaczenie. Najczęściej nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak nasza podświadomość kieruje naszymi gestami. Taka wiedza może być nam przydatna chociażby po to, żeby odczytać zachowanie innych.
Rozmowa kwalifikacyjna

Jak rekrutować pracowników?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Rozmowa kwalifikacyjna jest bardzo ważnym czynnikiem rekrutacji. Od dobrze przeprowadzonego procesu rekrutacyjnego będzie zależeć w dużej mierze przyszłość firmy. To pracownicy tworzą firmę i dzięki nim staje się ona konkurencyjna na rynku. Dowiedz się zatem jak powinieneś prawidłowo przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną, jakie pytania zadać kandydatom a jakich unikać i w jaki sposób to robić.
rekrutacja

Jak prowadzić rekrutację?

Budowanie Zespołu
Jak pokazują najnowsze badania, u podstaw niepowodzeń w pracy leżą: brak zdolności przywódczych (26%), mała inteligencja emocjonalna (23%), słaba motywacja (17%) i cechy osobowościowe nie pasujące do wykonywanego stanowiska (15%). Zwrócenie uwagi na te cztery obszary może sprawić, że każda rekrutacja zakończy się wyłonieniem właściwego pracownika. Podczas rozmowy rekrutacyjnej często skupiamy się na technicznych umiejętnościach kandydata, pomijając jego zdolności interpersonalne. Nie należy jednak zapominać, że techniki zawsze można się nauczyć, natomiast zmiana osobowości pracownika jest trudnym wyzwaniem. Poznając zachowania kandydata w przeszłości, możemy dowiedzieć się jaki będzie jego stosunek do przełożonego i współpracowników w przyszłości. Poniżej przedstawiam w jaki sposób prowadzić rekrutację, żeby określić poziom motywacji i zdolności interpersonalnych kandydata.
prezent

Jaki prezent dla pracownika wybrać?

Atmosfera W Pracy
Wybór prezentów dla pracowników może być trudny, ponieważ ważne jest, aby wybrać prezent, który nie jest zbyt osobisty. Należy pamiętać, że choć dajesz im prezent na święta lub inne specjalne okazje (urodziny, ślub), musisz pozostać na tzw. zawodowej stopie i nie możesz pozwolić sobie na zbytnią poufałość.
pracownicy

Jak wydawać polecenia?

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR)
Jesteś kierownikiem i masz problem ze swoimi podwładnymi? Nie chcą wykonywać Twoich poleceń lub wykonują je bardzo niechętnie? Jeśli chcesz uniknąć nieprzyjemnej atmosfery z tym związanej, dowiedz się jak umiejętnie wydawać polecenia swoim pracownikom. Jest to umiejętność potrzebna każdemu, kto zarządza pracą grupy ludzi. Kwalifikacje kierownictwa można mierzyć przede wszystkim sposobem zarządzania.