Jak przygotować organizm do wyjazdu na narty?

Narciarstwo
Uprawianie sportów zimowych wiąże się z utratą sporej ilości energii, możliwymi kontuzjami, a także z ryzykiem ochłodzenia organizmu i chorobą. Jednak szczególnie wtedy, gdy nie uprawiamy ich zawodowo i regularnie, ale jeździmy na nartach rekreacyjnie w czasie kilku dni w roku. Nagła zmiana powietrza i trybu życia nie zawsze pozytywnie wpływa na nasz organizm. Jeśli nie przygotujemy go odpowiednio na kilka dni wysiłku fizycznego na zimnym powietrzu, możemy nabawić się kontuzji, choroby i zakwasów. Podpowiadamy, o czym pamiętać, by wyjazd na narty nie skończył się katastrofą, a pozostawił po sobie dobre wspomnienia, zdrowy organizm i zgrabniejszą sylwetkę.

Jak wybrać klub fitness?

Sprzęt do Ćwiczeń
Wiele osób, chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów, wykupuje karnet do klubu fitness w nadziej, że z góry opłacone zajęcia i wydane pieniądze zmobilizują ich do regularnych treningów. Niestety decyzja często podejmowana jest zbyt pochopnie, okazuje się, że klub nie spełnia naszych oczekiwań i zaczynamy się wymigiwać od uczęszczania do tego miejsca. A kwestia zainwestowanych pieniędzy już nie ma dla nas takiego znaczenia.
jedzenie przed treningiem

Jakich produktów nie należy jeść przed treningiem?

Inne Treningi Sportowe
Twój organizm przed wysiłkiem wymaga odpowiedniego jedzenia, zwłaszcza jeśli trening jest intensywny. Spożywając odpowiednie produkty, zwiększysz efektywność treningu oraz poprawisz wytrzymałość. Oto czego powinieneś unikać.
naciągnięty mięsień

Jak leczyć naciągnięty mięsień?

Trening Siłowy
Naciągnięcie mięśnia może być bardzo bolesne. Dolegliwość ta może dać się nam we znaki nawet podczas wykonywania podstawowych czynności. Dzieje się tak wówczas, gdy nadmiernie chcemy wykorzystać nasze mięśnie i zbytnio je naciągamy. Może to prowadzić do znacznie poważniejszych powikłań. Najskuteczniejsze leczenie to przyjmowanie ibuprofenu i naprzemienne, ciepłe i zimne okłady. Poniżej znajdziesz dokładniejsze wskazówki.
naderwany mięsień - leczenie

Jak leczyć naderwany mięsień?

Snowboard

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

 

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

 

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

 

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Jak zbudować klatkę piersiową?

Ćwiczenie z Trenerem

Klatka piersiowa pełni niezwykle istotną funkcję jaką jest ochrona narządów wewnętrznych głównie serca i płuc. Jest zbudowana z dwunastu par żeber, mostka i kręgów piersiowych kręgosłupa zamykających ją od tyłu. W skład mięśni budujących klatkę piersiową wchodzą mięśnie powierzchowne i głębokie klatki piersiowej oraz przepona.

 

Oczywiście rozbudowa, czy wyrzeźbienie odpowiednich kształtów klatki piersiowej w znaczny sposób poprawi nasz wygląd zewnętrzny. Aby to zrobić można wykonywać różne ćwiczenia w domu, skuteczniejsze jednak będzie wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w siłowni w asyście trenera za pomocą odpowiedniego sprzętu.

trening

Jak zwalczyć zakwasy?

Rozciąganie
Zakwasy to dość nieprzyjemne uczucie wiążące się z bólem mięśni. Występuje przeważnie po intensywnym wysiłku fizycznym. Często ćwiczymy nieprawidłowo oraz nie przestrzegamy podstawowych zasad ćwiczeń siłowych i nie tylko. W związku z tym jesteśmy bardziej narażeni na powstawanie zakwasów. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia, a także odpowiednio zorganizowane przerwy pomogą nam pozbyć się zakwasów. Zakwasy powstają na skutek nadmiernego wysiłku. Mięśnie buntują się i wytwarzają kwas mlekowy. Kwas mlekowy się rozkłada i powoduje bóle. Mogą one trwać do około 5 dni. W poniższym artykule znajdziesz informacje na temat zapobiegania powstawaniu zakwasów oraz wskazówki dotyczące tego co robić, gdy zakwasy nas dorwą.
testosteron

Jak zwiększyć poziom testosteronu?

Trening Siłowy
Testosteron jest podstawowym hormonem potrzebnym do zwiększenia masy mięśniowej i wytrzymałości mięśni. Dobry program ćwiczeniowy, samodyscyplina i godziny spędzone na siłowni pomogą osiągnąć ci wymarzony cel. Proces przyrostu masy mięśniowej może jednak znacznie przyśpieszyć zwiększenie poziomu testosteronu w naszym organizmie. Nie oznacza to, iż należy przyjmować steroidy czy inne chemiczne suplementy – często sprzedawane nielegalnie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w naturalny sposób zwiększyć poziom testosteronu, który pomoże ci zbudować większą masę mięśniową.
Sześciopak na brzuchu

Jak zrobić sześciopak?

Podstawy Fitnessu

Trening abs wymaga wiele ciężkiej pracy i wyobraźni. Z wszystkich mięśni to właśnie brzuch ćwiczy się najgorzej, jednak to właśnie te mięśnie najbardziej rzucają się w oczy na plaży. Właściwie wyćwiczone mięśnie brzucha sprawią, że będziesz lepszy we wszystkich dyscyplinach sportowych a twój brzuch będzie wyglądać jak z obrazka.

 

Mięśnie brzucha najlepiej jest ćwiczyć codziennie po wykonaniu ćwiczeń aerobowych i siłowych. To co musisz zrobić, to wybrać 2 lub 3 różne ćwiczenia i ćwiczyć je wykonując po 5 serii w każdej 10-12 powtórzeń.

 

Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, ile będziesz ćwiczyć, to nie będziesz mieć sześciopaku na brzuchu, jeśli masz na nim sporo tłuszczu. Zanim zabierzesz się do ćwiczeń na sześciopak musisz schudnąć na tyle, aby wartość procentowa tłuszczu w twoim organizmie wynosiła 10% lub mniej. W innym przypadku twoje mięśnie brzucha nie będą widoczne. Jeśli chcesz mieć zatem sześciopak na brzuchu to rób dużo ćwiczeń kardio i trzymaj się zdrowej diety. I pamiętaj, że najlepszym ćwiczeniem abs jest 30 minut na bieżni!

 

Poniżej znajdziesz najlepszych 10 ćwiczeń abs. Niektóre z nich mogą się wydawać całkiem dziwne, zaś inne z pewnością już znasz.

wysokie skakanie

Jak skakać wyżej?

Siatkówka Plażowa
Nie potrafisz skakać wysoko czy chcesz po prostu nauczyć się skakać jeszcze wyżej? Jeśli trenujesz koszykówkę, siatkówkę czy parkour umiejętność wysokiego skakania pomoże ci zostać jeszcze lepszym zawodnikiem.