Najczęstsze błędy popełniane podczas biegania

Bieganie
Regularna aktywność fizyczna jest nie tylko kluczem do zachowania szczupłej sylwetki. Świetnie wpływa na układ krążenia i poprawia samopoczucie. Znacznie dłużej pozwala się cieszyć dobrą kondycją całego organizmu. Od lat coraz większą popularnością cieszy się bieganie – nic tak nie pobudza jak poranna przebieżka na świeżym powietrzu. Tego typu aktywność fizyczna angażuje też wszystkie partie mięśni i ujędrnia całe ciało. Niestety wystarczą nawet niewielkie błędy, by szybko przeciążyć organizm i nabawić się trudnej do wyleczenia kontuzji stawu kolanowego czy skokowego. Sprawdź, jakich błędów unikać na początku przygody z bieganiem.

Jak spalić tłuszcz z brzucha?

Aerobik
Spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha jest jednym z najtrudniejszych zadań w trakcie odchudzania się. Niestety nie ma jednego sprawdzonego sposobu na szczupły brzuch. Konieczne jest zdrowe i zbilansowane odżywianie się, a także regularna aktywność fizyczna. Sprawdź, jak przyspieszyć metabolizm, szybciej spalić tłuszcz z brzucha i cieszyć się szczupłą talią.

Dlaczego warto ćwiczyć i chodzić na lekcje WF-u?

Zdrowie Dziecka
Statystyki dotyczące polskich dzieci i nastolatków są zatrważające – nawet 40% z nich posiada całoroczne zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego. Lekarze potwierdzają też, że sprawność fizyczna dzieci każdego roku jeszcze bardziej się pogarsza, a przeciętny nastolatek nie miałby najmniejszych szans w rywalizacji ze swoim rówieśnikiem z lat 70. XX wieku. Ówczesne dzieci pokonywały bieg na 500 metrów w trzy razy krótszym czasie, skakały w dal o kilka metrów dalej i znacznie dłużej były w stanie utrzymać się na drążku. Najgorsze jest jednak to, że lawinowo rośnie odsetek nastolatków z nadwagą i otyłością. Dlaczego regularna aktywność fizyczna jest tak ważna i co grozi dzieciom unikającym WF-u? Jak zachęcić młodzież do ruchu i wysiłku?

10 ćwiczeń rozciągających

Rozciąganie
Chcesz mieć rozciągnięte i gibkie ciało, ale nie wiesz od czego zacząć? Jeśli tak, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Poniżej przedstawiam zestaw ćwiczeń rozciągających dla każdego.
Szczupła szyja

Jak schudnąć na szyi?

Pielęgnacja skóry
Chcesz wiedzieć jak się szybko pozbyć tłuszczu na szyi? Jeżeli tak, to jesteś na właściwej stronie. Chcę Ci dać 12 wskazówek, które pozwolą szybko stracić tłuszczyk wokół szyi i które pomogą osiągnąć wygląd podbródka, o jakim zawsze marzyłaś. Jeśli zaczniesz stosować się do tych zasad, szybko zauważysz znaczną poprawę. Musisz również pamiętać, że istnieje kilka rzadkich przypadków, w których powiększona szyja może być objawem choroby. Zanim zabierzesz się do odchudzania szyi skonsultuj się wcześniej z lekarzem.
Ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy

Jakie ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy?

Rozciąganie
Proponowane tutaj ćwiczenia są specjalnie przygotowane dla osób, które mają problemy ze stawem krzyżowo-biodrowym. Jednak nie wykonuj tych ćwiczeń jeśli odczuwasz zbyt duży ból lub dyskomfort. Skonsultuj się ze swoim lekarzem i zapytaj, czy te ćwiczenia są dla Ciebie wskazane.
rowerek stacjonarny

Jak ćwiczyć na rowerku? Plan treningowy na rower stacjonarny

Cardio

Rower stacjonarny to świetny sposób na poprawę kondycji fizycznej. Nie zajmuje dużo miejsca, nie straszna mu żadna pogoda. Dzięki niemu zrzucisz zbędne kilogramy i wzmocnisz wydolność krążeniowo-oddechową. Jeśli masz już za sobą pierwsze doświadczenia z tym sprzętem, możesz przystąpić do treningu o umiarkowanym stopniu trudności. Pozwoli ci on schudnąć i będzie doskonałym preludium przed bardziej intensywnym wysiłkiem. Umiarkowany i intensywny plan treningowy znajdziesz poniżej.

szpagat

Jak zrobić szpagat?

Rozciąganie
Szpagatu można się nauczyć w przeciągu miesiąca, jednak aby to osiągnąć trzeba systematycznie ćwiczyć i rozciągać się nie zważając na zakwasy. Robić szpagat możesz nauczyć się w każdym wieku. Oczywiście łatwiej jest się go nauczyć 10-cio letniemu dziecku, niż 50-cio letniej kobiecie, jednak prędzej czy później każdy go wykona. Poniżej przedstawiam zestaw ćwiczeń, które regularnie wykonywane sprawią że po miesiącu będziesz umieć robić szpagat.
Ćwiczenia na zapalenie ścięgna Achillesa

Jakie ćwiczenia na zapalenie ścięgna Achillesa?

Rozciąganie
Zapalenie ścięgna Achillesa może przysporzyć nam nie lada bólu. Sprawia ono również duży dyskomfort, problem z chodzeniem oraz tkliwość. Jeśli dosięgnie Cię zapalenie ścięgna bardzo ważne jest natychmiastowe jego unieruchomienie. Jeśli zaś chcesz zapobiegać powrotom zapalenia ścięgna, bo niestety jest to schorzenie o charakterze nawracającym i nierzadko przewlekłym możesz zastosować się do poniższych wskazówek i wykonywać podane ćwiczenia. Wszystko oczywiście po konsultacji z lekarzem. Nie uprawiaj samowolki, żeby sobie bardziej nie zaszkodzić.
spacer

Jak zrzucić brzuch chodząc?

Chodzenie
Do zrzucenia brzuszka wcale nie potrzeba intensywnych i wycieńczających treningów. Codzienny szybki spacer pozwoli ci zrzucić zbędne kilogramy i sprawi, że twój brzuch znowu będzie płaski. Najlepsze rezultaty daje co najmniej godzinny spacer, najlepiej zaraz po posiłku. Oto, co jeszcze musisz zrobić, żeby zrzucić brzuch: