Jak przygotować organizm do wyjazdu na narty?

Narciarstwo
Uprawianie sportów zimowych wiąże się z utratą sporej ilości energii, możliwymi kontuzjami, a także z ryzykiem ochłodzenia organizmu i chorobą. Jednak szczególnie wtedy, gdy nie uprawiamy ich zawodowo i regularnie, ale jeździmy na nartach rekreacyjnie w czasie kilku dni w roku. Nagła zmiana powietrza i trybu życia nie zawsze pozytywnie wpływa na nasz organizm. Jeśli nie przygotujemy go odpowiednio na kilka dni wysiłku fizycznego na zimnym powietrzu, możemy nabawić się kontuzji, choroby i zakwasów. Podpowiadamy, o czym pamiętać, by wyjazd na narty nie skończył się katastrofą, a pozostawił po sobie dobre wspomnienia, zdrowy organizm i zgrabniejszą sylwetkę.

Pięć ćwiczeń na piękne ramiona

Inne Sporty
Wielu z nas marzy o pięknej, zgrabnej sylwetce, w której wyraźnie widać wyrzeźbione mięśnie, smukłą talię i jędrne krągłości. Dbanie o sylwetkę nie tylko służy naszemu zdrowiu, ale również poprawia psychiczne samopoczucie. Badania naukowe potwierdzają, że czując się atrakcyjnie, zwiększamy pewność siebie, szybciej osiągamy zamierzone cele i budujemy trwalsze relacje z innymi ludźmi. W ostatnim czasie moda na dbanie o sylwetkę przybrała na sile, stąd liczne tłumy oblegają siłownie, baseny i kluby fitness. Okazuje się, że jedną z partii ciała, którą najczęściej zaniedbujemy podczas treningu, są ramiona! Dlatego proponujemy pięć skutecznych ćwiczeń, które je wzmocnią, wyrzeźbią ich mięśnie i sprawią, że nasze ramiona będą bardziej atrakcyjne.

Dziesięć najzdrowszych rodzajów sportu

Pływanie
Współzawodnictwo inspiruje nas do przekraczania naszych ograniczeń i bycia lepszymi. Jednakże nie wszystkie sporty są sobie równe. Wcześniej opublikowaliśmy listę dziesięciu najbardziej niebezpiecznych sportów, które wystawiają atletów na ryzyko poważnych uszkodzeń ciała. Teraz zaprezentujemy listę dziesięciu najzdrowszych sportów. Ich uprawianie niesie ze sobą małe ryzyko poważnych kontuzji, a zapewnia utrzymanie zdrowia fizycznego i psychicznego. Pływanie Pływanie jest absolutnie fantastycznym sportem dla twojego serca. Jest to także czynność nie wywołująca stresu. Pomaga utrzymać zdrową wagę ciała, poprawia wydolność płuc, buduje mięśnie i dodatkowo, pozwala spalić kalorie. Co więcej, na basenie można pływać przez cały rok.
wiązania snowboardowe

Jak ustawić wiązania snowboardowe?

Snowboard
Nawet jeśli nie planujemy sami montować wiązań, to umiejętność ich regulacji na stoku jest bardzo pomocna. Często bowiem zdarza się, że po kilku przejazdach wiązania samoczynnie się poluzowują. Jeżeli nie będziesz potrafił tego sam zrobić i źle zamocujesz wiązania, nie będziesz mógł w pełni korzystać ze swojej deski. Wiąże się to z brakiem kontroli nad snowboardem, a w rezultacie grozi wywrotką. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak szybko i zręcznie temu zaradzić.
jazda na łyżwach

Nauka jazdy na łyżwach

Sporty Zimowe
Aby nauczyć się jeździć na łyżwach trzeba pamiętać o kilku rzeczach. Nie da się tak po prostu założyć łyżew, wejść na lód i jeździć. Oto kilka porad dotyczących pierwszych doświadczeń z łyżwami. Pamiętaj, żeby nie poddawać się od razu. Zawsze trzeba się wszystkiego nauczyć. Zatem wkroczmy na lodowiska, zanim nadejdzie wiosna.
Regular

Prawa czy lewa noga z przodu deski? Regular czy Goofy?

Snowboarding
Tak jak jest się prawo- lub leworęcznym tak i jest z nogami. Jeśli jeździmy z lewą nogą z przodu jesteśmy regular, jeśli z prawą, wówczas jesteśmy goofy. Prawo i leworęczność, goofy i regular to nasze wrodzone preferencje. Poniżej przedstawiamy sposoby na sprawdzenie, która noga będzie nam przodować podczas jazdy na snowboardzie.
Otwieranie puszki konserwowej

Jak otworzyć puszkę bez otwieracza do konserw?

Sporty Letnie
Znasz tę historię? Jesteś na wycieczce, niesamowicie głodny, w plecaku odnajdujesz jedynie puszki z konserwą, ale nie masz otwieracza. I w tym momencie, powinien ci się przypomnieć ten artykuł, a w nim dwa proste sposoby na otwarcie puszki bez otwieracza do konserw.
kraul

Jak pływać kraulem?

Pływanie
Kraul jest jednym z czterech podstawowych, a jednocześnie najszybszym stylem pływackim. Różne jego odmiany są z powodzeniem wykorzystywane przez wielu pływaków. Pływanie kraulem umożliwia płynne ruchy rękami i dużą szybkość w wodzie, w przeciwieństwie do innych stylów pływackich. Na przykład w stylu grzbietowym nie ma możliwości tak swobodnych ruchów rąk jak w kraulu. Podczas pływania naprzemienne ruchy rąk dają pływakowi dużą prędkość w wodzie i piękny, płynny, swobodny ruch. Kraul jest również stylem bardziej naturalnym dla naszego ciała, niż pozostałe. Dużo łatwiej jest również dojść do siebie po dużej dawce pływania kraulem, niż innymi stylami. Aby pływać kraulem, trzeba najpierw zrozumieć jak to zrobić. Jak zatem nauczyć się pływać kraulem?
Snowboard

Jaki rozmiar deski snowboardowej?

Snowboarding
Sezon narciarski i snowboardowy właśnie się rozpoczął. Pogoda zachęca nas do spędzenia wspaniałego weekendu śmigając na białym puchu po stokach. Niektórzy jednak dopiero zaczynają swoją przygodę ze snowboardem. Jaki rozmiar deski snowboardowej wybrać? Jaka długość i szerokość będzie dla nas najodpowiedniejsza? Wybór odpowiedniego snowboardu jest bardzo ważny - szczególnie dla początkujących i niedoświadczonych miłośników tego sportu.
Wyciąg narciarski

Jak korzystać z wyciągu orczykowego i talerzykowego?

Narciarstwo
Denerwujesz się przed rozpoczęciem sezonu narciarskiego, że znów czekają cię ogromne kolejki do wyciągu? A może jesteś początkującym narciarzem i słowo "wyciąg narciarski" jak również potrzeba z korzystania z niego cię stresuje? Poniżej podajemy zasady korzystania z najbardziej popularnych wyciągów - orczykowego i talerzykowatego. Są to podstawowe zasady, które będą przydatne nie tylko dla początkujących. Gdyby każda osoba korzystająca z wyciągu stosowała się do nich, można by było uniknąć ogromnych kolejek.