Jak jeść szparagi? Dlaczego warto po nie sięgać?

Warzywa
Szparagi to bardzo smaczne i zdrowe warzywa, które cieszą się coraz większą popularnością. Mają niewiele kalorii, a przy tym obfitują w cenne substancje odżywcze. Oczyszczają organizm z toksyn, poprawiają perystaltykę jelit i działają jak naturalny prebiotyk, wspierając mikroflorę jelitową. Świetnie więc wspomagają organizm w walce z nadprogramowymi kilogramami. Wspierają także pracę wątroby i nerek oraz regulują ciśnienie krwi. Szparagi nazywane są naturalnym afrodyzjakiem, ponieważ wpływają na poprawę potencji. Dlaczego warto jeszcze włączyć je do diety? W jaki sposób je przyrządzać, by były pyszne i nie straciły swoich właściwości? Jakie szparagi najlepiej wybierać i w jakiej postaci można je spożywać? Podpowiadamy.

Dlaczego warto jeść śledzie i jak wybrać najlepsze?

Ryby
Śledzie to ryby, które głównie goszczą na naszych stołach w czasie świąt Bożego Narodzenia. Warto jednak sięgać po nie o wiele częściej, gdyż mają wiele wartości odżywczych i pozytywny wpływ na zdrowie. Śledzie są skarbnicą nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, białka oraz witamin i minerałów. Ich regularne spożywanie może wzmocnić odporność oraz zapobiec miażdżycy i innym chorobom serca, a także poprawić funkcjonowanie układu nerwowego. Śledzie mogą także zmniejszyć ryzyko problemów ze wzrokiem i zachorowania na osteoporozę. Warto przy tym wspomnieć, że ten gatunek ryb nie kumuluje w sobie metali ciężkich. Jakie jeszcze substancje znajdziemy w śledziach? Jakie są rodzaje śledzi i jak wybrać najlepsze pod względem świeżości i jakości? Podpowiadamy.

Ziemniaki do obiadu na siedem sposobów

Warzywa
Ziemniaki to wciąż jeden z najpopularniejszych elementów polskiego obiadu. I chociaż narosło wokół nich sporo niepochlebnych mitów, to warto jeść je regularnie. Wbrew pozorom wcale nie są tuczące ani tak kaloryczne, jak mogłoby się wydawać (100 g gotowanych ziemniaków to zaledwie 85 kalorii). Dostarczają za to mnóstwo cennych składników odżywczych i na długo zostawiają uczucie sytości po posiłku. Składają się ze skrobi, czyli węglowodanów złożonych, nie wywołują więc gwałtownych skoków glukozy we krwi i mogą je jadać nawet diabetycy. W ziemniakach znajdziemy też sporo potasu, wapnia i witamin z grupy B, a także substancje obniżające ciśnienie krwi. Jeśli odpowiednio je przyrządzimy, będą idealnym posiłkiem nawet dla osób z cukrzycą, nadciśnieniem czy nadwagą. Sprawdź, jak można przygotować ziemniaki do obiadu na siedem sposobów i które z nich są najzdrowsze.

8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki

Owoce
Może ci się wydawać, że wiesz wszystko o mikrofalówkach, ale to nie jest prawda. Mikrofalówka potrafi szybko i mocno podgrzewać jedzenie, jednak potrafi być również niebezpieczna. Niektóre produkty mogą w niej wybuchnąć, zapalić się czy roztopić, zaś resztki jedzenia obklejające jej wnętrze będą tak trudne do usunięcia, że szybciej dorobisz się nowej mikrofalówki niż doczyścisz starą.
owoc kiwi

Co zrobić, aby owoc kiwi szybciej dojrzał?

Owoce
Kiwi to niesamowity owoc, posiada wiele właściwości korzystnych dla zdrowia. Wielu ludzi uwielbia te owoce, nie tylko ze względu na jego właściwości, ale za jego smak. Ale co zrobić, kiedy kiwi są niedojrzałe?
kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

Przyprawy
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
Moździerz w kuchni

Co zrobić, gdy nie masz moździerza i tłuczka?

Przyprawy
Na pewno zdarzyło ci się zabrać do przygotowywania potrawy z przepisu, ale w ostatniej chwili zorientowałaś się, że nie posiadasz odpowiednich narzędzi. Niektóre wymyślne i rzadko spotykane urządzenia można na szczęście zastąpić. Jednym z najprostszych narzędzi kuchennych zastąpienia jest moździerz. Jest to bardzo przydatny przedmiot, szczególnie jeśli lubisz dobrze przyprawione i aromatyczne potrawy. Oto trzy sposoby na rozdrobnienie przypraw bez moździerza i tłuczka.
Imbir mielony właściwości

13 sposobów na użycie mielonego imbiru

Przyprawy
Pamiętam, że kiedy zapoznawałam się z ziołami, z ekscytacją czytałam nowe przepisy i poradniki i zawsze potrzebowałam składników o egzotycznych nazwach, które trzeba było zamawiać w internecie. Pamiętam to uczucie frustracji, które wtedy mi towarzyszyło. Dziś chciałabym się z wami podzielić czternastoma sposobami na wykorzystanie mielonego imbiru, który można kupić w dziale z przyprawami w lokalnym sklepie. Najlepiej, abyś miała organiczny imbir, ale przepisy, które podaję, będą się sprawdzać z każdym dostępnym gatunkiem. Zanim zaczniemy, zróbmy mały przegląd korzyści zdrowotnych, jakie ma imbir. 1. Przeciwzapalne, pomocne w leczeniu reumatyzmu i artretyzmu, kiedy dodatkowo ogrzewamy obolałe miejsca. 2. Pomaga ogrzać i dodać energii ciału, kiedy jest wychłodzone i/lub ospałe. 3. Pomaga w grypie i przeziębieniu oraz zaparciach. 4. Doskonale wpływa na nasz stan w przypadku bólów brzucha, mdłości i wymiotów. Dobrze. Teraz, kiedy już znacie podstawowe informacje, zaczynajmy!
Naturalne barwniki spożywcze

Jak zrobić naturalne barwniki spożywcze?

Desery Owocowe
Białe lub czarne jedzenie nie może być apetyczne. Kolor dodaje naszemu pożywieniu atrakcyjności i sprawia, że wygląda smakowicie, nawet jeśli jeszcze go nie spróbowaliśmy. Jednak zanim ugryziesz kawałek tych kolorowych przysmaków, sprawdź, czy barwniki do nich użyte są naturalne. Sztuczne barwniki dodawane do żywności zawierają chemikalia takie jak pochodne smoły, węglowodory i petrochemikalia. Składniki te nie mają żadnych wartości odżywczych i według niektórych badań mogą powodować wiele problemów związanych ze zdrowiem i zachowaniem. Z tego też powodu wielu ludzi woli unikać sztucznych barwników. I ty możesz tak zrobić.
Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Kuchnia azjatycka
Sos sojowy coraz częściej gości w naszej kuchni. Idealnie nadaje się do sałatek, marynat i sosów. Niestety sos sojowy jest również źródłem glutenu, co dla osób z nietolerancją glutenu oznacza, że muszą z niego zrezygnować. Drugim składnikiem, który nie wszyscy chcą oglądać w swojej diecie jest soja, która w większości jest modyfikowana genetycznie, dlatego wielu ludzi wypiera ją z jadłospisu. Jeżeli cierpisz na nietolerancję glutenu lub nie chcesz aby kontrowersyjna soja znalazła się w twoim posiłku, to mamy dla ciebie alternatywę sosu sojowego, która smakuje niemal identycznie jak oryginalny sos sojowy.