Sos sojowy: Czy warto go jeść?

Sosy i Dipy
Kuchnia azjatycka jest coraz bardziej popularna. Nawet my, Polacy, przekonaliśmy się do jedzenia i przyrządzania azjatyckich przysmaków. Jednym z kluczowych składników tych potraw jest sos sojowy. Jego ciemny kolor, aromatyczny zapach i bardzo specyficzny smak pozwalają nam poczuć klimat kultury azjatyckiej. Obecnie na rynku spotkamy wiele rodzajów sosów sojowych, które różnią się od siebie nie tylko ceną, ale i składem. Podpowiadamy, jak nie dać się nabrać tanim podróbkom i wybrać dobrej jakości sos sojowy.

Czy warto jeść przyprawę maggi? Cała prawda

Podstawy gotowania
To jedna z najpopularniejszych przypraw, bez której wielu z nas nie wyobraża sobie przygotowania zupy lub przyrządzenia sosu do pieczeni. Mowa o płynnej przyprawie typu maggi, która nadaje potrawom wyrazistego aromatu i smaku. Chętnie ją kupujemy, ponieważ jest tania i ogólnodostępna. Warto jednak wiedzieć, że większość tego typu produktów ma mało wspólnego z tradycyjną maggi, której recepturę pod koniec XIX wieku opracował Szwajcar - Julius Maggi. Sprawdźmy, czy warto ją jeść i co tak naprawdę w niej znajdziemy.

Papryka: Który rodzaj jest najzdrowszy?

Odżywianie
To soczyste i pełne witamin warzywo nie bez powodu kojarzy nam się głównie z latem. Właśnie w okresie wakacji i wczesnej jesieni jemy najwięcej papryki. Powody są dwa. Pierwszy – papryka jest wtedy najtańsza. Drugi – w sezonie papryka jest po prostu najzdrowsza. Dietetycy i lekarze zachwalają to warzywo głównie ze względu na wysoką wartość odżywczą papryki. Jednak, czy wiemy, który jej rodzaj jest najzdrowszy? Sprawdźmy.
kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

Przyprawy
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:

8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki

Owoce
Może ci się wydawać, że wiesz wszystko o mikrofalówkach, ale to nie jest prawda. Mikrofalówka potrafi szybko i mocno podgrzewać jedzenie, jednak potrafi być również niebezpieczna. Niektóre produkty mogą w niej wybuchnąć, zapalić się czy roztopić, zaś resztki jedzenia obklejające jej wnętrze będą tak trudne do usunięcia, że szybciej dorobisz się nowej mikrofalówki niż doczyścisz starą.
Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

Warzywa

Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2418692&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Jak gotować ziemniaki?

Jak gotować ziemniaki?

Podstawy gotowania

W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej przedstawiam sposoby gotowania i przyrządzenia ziemniaków.

szczypiorek

Jakie są właściwości lecznicze szczypiorku?

Warzywa
Szczypiorek jest członkiem tej samej rodziny, co czosnek, cebula i por. Od wieków doceniany jest nie tylko ze względu na swoje walory smakowe, ale również właściwości zdrowotne. Zawiera dużo składników odżywczych – witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Jedna łyżka posiekanego szczypiorku zaspokaja 3% dziennego zapotrzebowania na witaminę A i C. Szczypiorek zawiera też witaminę K, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor i potas. Jakie właściwości zdrowotne może mieć dla nas spożywanie szczypiorku? O tym dowiesz się z dalszej lektury.
Obrany granat

Jak obrać granat?

Owoce

Możesz odciąć koronę granata i zamoczyć go w zimnej wodzie na 15 minut, aby skórki same odeszły od nasion, jednak nie jest to konieczne. Poniżej znajdziesz prosty sposób obierania i jedzenia granatów.

<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2290037&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

avokado dojrzałe

Co zrobić, żeby avocado szybciej dojrzało?

Owoce
Co zrobić kiedy kupiliśmy avocado, które okazało się być twarde jak skałą i niedojrzałe? Możesz poczekać aż samo dojrzeje, lecz jeżeli nie masz na to czasu możesz mu  w tym pomóc. Natura dała nam rozwiązanie, które skutecznie rozwiąże ten problem. Jeżeli chcesz wiedzieć co zrobić aby przyspieszyć proces dojrzewania, przeczytaj koniecznie.