Mięso najgorszej i najlepszej jakości: Jak rozpoznać?

Mięsa i Podroby
Statystyczny Polak zjada około 60-70 kilogramów mięsa rocznie (a dokładniej około 40 kg wieprzowiny i 20 kg drobiu). Tymczasem Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) bije na alarm – to czerwone mięso jest szczególnie niezdrowe, także ze względu na znajdujące się w nim szkodliwe substancje. Częste spożywanie wieprzowiny i wołowiny znacznie zwiększa ryzyko zachorowania na nowotwór jelita grubego, trzustki i prostaty. Z kolei wędliny znalazły się na liście rakotwórczych czynników tuż obok papierosów i azbestu. Czym kierować się przy wyborze i zakupie mięsa? Na co zwracać szczególną uwagę i jak wpływa na zdrowie spożycie nieświeżego mięsa?

Głóg: Roślina, która wspiera pracę serca i zwalcza stres

Nalewki
Głóg to popularny w Polsce krzew ozdobny, który nie ma dużych wymagań glebowych i jest odporny na zanieczyszczenia. Wiosną i jesienią przykuwa uwagę barwnym wyglądem, dlatego wiele osób aranżuje z tej rośliny estetyczne żywopłoty. Głóg posiada jednak też inne zalety – jego kwiaty i owoce wykazują cenne dla naszego zdrowia właściwości. Przygotowane z nich napary i nalewki świetnie wpływają na układ krążenia, wspierają pracę serca, obniżają ciśnienie i chronią przed miażdżycą. Głóg działa ponadto uspokajająco i pomaga walczyć ze stresem. Dowiedz się, jak wykorzystać roślinę do przygotowania naturalnych specyfików poprawiających zdrowie.

Czerwony pieprz: Zdrowa przyprawa dla fanów pikantnych potraw

Przyprawy
Co zrobić, by cieszyć się pikantnymi potrawami, a jednocześnie czuć smak nie tylko ostrych przypraw, ale też innych dodatków? Czerwony pieprz to ciekawa alternatywa dla osób, które lubią posiłki o wyrazistym i lekko pikantnym smaku. Jest delikatniejszy od popularnego czarnego pieprzu, mniej ostry, za to niezwykle aromatyczny. Przyprawa wykazuje właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne. Pomaga zwalczyć stany zapalne stawów, wzmacnia odporność, reguluje poziom cholesterolu we krwi, wspiera serce i przyspiesza metabolizm. Idealnie podkreśla smak potraw, nie stając się jednocześnie ich dominującym składnikiem. Sprawdź, czym jest czerwony pieprz i dlaczego jest tak cenny.
szparagi

Jak jeść szparagi?

Przystawki
Szparagi szturmem wdzierają się na nasze stoły. Choć obecne są od dawna, to dopiero ostatnimi czasy zyskały na popularności. Dla wielu z nas są więc nowością. Zadajemy sobie pytania dotyczące ich przygotowania do jedzenia, samego gotowania oraz ich spożywania. A niepotrzebnie w sumie, bo to nic trudnego. Szparagi jednak to bardzo kruche warzywa i należy je traktować z delikatnością.

8 rzeczy, których nie należy wkładać do mikrofalówki

Owoce
Może ci się wydawać, że wiesz wszystko o mikrofalówkach, ale to nie jest prawda. Mikrofalówka potrafi szybko i mocno podgrzewać jedzenie, jednak potrafi być również niebezpieczna. Niektóre produkty mogą w niej wybuchnąć, zapalić się czy roztopić, zaś resztki jedzenia obklejające jej wnętrze będą tak trudne do usunięcia, że szybciej dorobisz się nowej mikrofalówki niż doczyścisz starą.
Mięta właściwości

6 sposobów jak wykorzystać miętę

Przyprawy
Nie wiesz, co zrobić z obfitością mięty, która rośnie w twoim ogrodzie?Mięta jest bardzo aromatyczna i orzeźwiająca. Oto kilka prostych i szybkich sposobów na jej wykorzystanie:
pieczone szparagi

Jak upiec szparagi w piekarniku?

Dania wegetariańskie

Szparagi są nie tylko zdrowe, ale przede wszystkim bardzo smaczne. Szczególnie lubię te upieczone w piekarniku. Chrupiące, a jednak wciąż miękkie, skropione oliwą z oliwek i odrobiną soku z cytryny, idealnie przyprawione. Dzięki temu przepisowi w kilkanaście minut stworzysz danie doskonałe.

kurkuma unikanie

Kto powinien unikać kurkumy?

Przyprawy
Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
pieczony boczek

Jak przyrządzić boczek w piekarniku?

Ciepłe śniadania
Masz ochotę na chrupiący boczek/ ale boisz się, że całe mieszkanie będzie zadymione i pachnące smażonym mięsem? Zamiast smażenia na patelni, upiecz boczek w piekarniku. Jakie są zalety pieczonego bekonu? Przygotujesz od razu dużą porcję dla całej rodziny. Nie musisz go obracać, tłuszcze nie będzie pryskał, nie będzie plam na ubraniach, ani oparzeń na skórze. Przygotuj chrupiący boczek na śniadanie już dziś.
Jak gotować ziemniaki?

Jak gotować ziemniaki?

Podstawy gotowania

W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej przedstawiam sposoby gotowania i przyrządzenia ziemniaków.